کلیه نکات بهداشتی در سینماها رعایت می شود


کلیه نکات بهداشتی در سینماها رعایت می شود

سپهریان با بیان اینکه سینماها امن هستند و کلیه نکات بهداشتی در سینماها رعایت می شود گفت: در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر مقرر شد 30 درصد ظرفیت سینماها به مخاطبین اختصاص یابد و سینماها به هیچ عنوان اجازه فروش اضافه بر مازاد را ندارند.

«سید امین سپهریان» امروز (سه شنبه 21 بهمن) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، با تبریک ایام الله دهه فجر، با اشاره به برگزاری سی و نهمین جشنواره فیلم فجر اظهار کرد: با توجه به برگزاری این جشنواره در سراسر کشور در استان خوزستان نیز 16 فیلم از بخش سودای سیمرغ و اصلی این جشنواره به صورت روزانه دو فیلم در سینماهای این استان اکران شد.

رئیس امور سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان افزود: با توجه به اینکه در چهل و دومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی قرار داریم این جشنواره نیز به عنوان یکی از رویدادهای مهم فرهنگی هنری و سینمایی کشور به شمار می آید.

وی برگزاری سی و نهمین جشنواره فیلم فجر در خوزستان را یکی از مطالبات علاقه مندان و دوست داران هنر سینما در این منطقه دانست و تصریح کرد: هر ساله مردم خوزستان مطالبه گر برگزاری این جشنواره هستند و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان نیز سعی بر این داشته تا در راستای نیازمندی و علاقه مندی های مخاطبان اقداماتی نظیر این جشنواره را اجرایی کند و در این امر کوتاهی نکند که خوشبختانه امسال همانند سال های گذشته جشنواره فیلم فجر در سینماهای سطح استان خوزستان برگزار شد.

سپهریان اضافه کرد: با توجه به اینکه این جشنواره با شیوع بیماری کرونا ویروس در کشور همزمان شده است، سلامتی مردم و هم استانی های عزیز برای ما بسیار حائز اهمیت و مهم است، در این زمینه سعی کردیم با رعایت پروتکل های بهداشتی که به صورت یکپارچه در ستاد مرکزی جشنواره در سراسر کشور اتخاذ شده نکات را رعایت کنیم.

وی با بیان اینکه سینماها امن هستند و کلیه نکات بهداشتی در سینماها رعایت می شود ابراز کرد: در این جشنواره مقرر شد 30 درصد ظرفیت سینماها به مخاطبان اختصاص یابد و به هیچ عنوان اجازه فروش اضافه بر مازاد را ندارند؛ در جهت عدم ازیاد جمعیت هنگام خرید بلیط گیشه های سینماها بسته شدند و مخاطبان فقط از طریق سامانه های اعلامی از سوی جشنواره می توانند برای مشاهده فیلم ها خریدها را انجام دهند.

رئیس امور سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان عنوان کرد: در جهت سلامت شهروندان به صورت مرتب سالن، صندلی ها و لابی سینماها ضدعفونی می شوند، همچنین پرسنل و مخاطبان برای حضور در سینماها حتما باید از ماسک استفاده کنند که خوشبختانه این مسائل رعایت شده است؛ علاوه بر این نیز آب سردکن ها و فضاهایی که خوردن و آشامیدن به صورت عمومی در سینماها صورت می گرفت را تعطیل کردیم و با توجه به اینکه سرویس های بهداشتی هم جنبه عمومی دارند به سینماداران تاکید کردیم که بسته بمانند و کسی از سرویس های بهداشتی استفاده نکند.

وی اذعان کرد: با توجه به اینکه راس ساعت 21 محدودیت اعلام شده و پایان تردد مردم در خیابان هاست سعی کردیم جشنواره را در ساعت 20 به اتمام برسانیم، فیلم ها در سانس اول ساعت 15 و سانس دوم ساعت 18 در سینماها اکران می شوند و تمام تمهیدات لازم برای اینکه به کسی صدمه ای وارد نشود در این جشنواره لحاظ شده است.

سپهریان بیان کرد: با توجه به آغاز پیک چهارم شیوع بیماری کووید 19 امیدواریم تا پایان نیز مشکلی برای هم استانی های گرامی رخ ندهد اما ما با رعایت کلیه نکات و پروتکل های بهداشتی جشنواره را برگزار و اجرایی کردیم و تا این لحظه خوشبختانه گزارشی مبنی بر اینکه کم کاری و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در سینماها وجود داشته به ما ارائه نشده است.

وی به تمکین از قانون اشاره کرد و ادامه داد: ما به قانونی که در دبیرخانه سی و نهمین جشنواره فیلم فجر اتخاذ شده تمکین کردیم و تا پایان نیز این رویه را ادامه خواهیم داد.

رئیس امور سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان تاکید کرد: برگزاری چنین جشنواره ای بسیار خوب است و شهروندان و علاقه مندان از آن استفاده می کنند ولی حفظ سلامت همشهریان و هم استانی های عزیز برای ما بسیار اهمیت دارد؛ مخاطبان گرامی سینماها حتما از خود مراقبت کرده و با داشتن اعلام بیماری از ورود به سینماها اجتناب و در حین ورود و تا پایان فیلم و خروج از سینما حتما از ماسک استفاده کنند.

وی خاطر نشان کرد: امیدواریم هر چه سریع تر این بیماری ریشه کن شود و همه شهروندان و هم استانی های عزیز در سلامت کامل به سر ببرند و با توجه به شرایط حاکم ناشی از بیماری کووید 19 امید می رود علاقه مندان و کسانی که در این جشنواره حضور پیدا کردند در این ایام لذت کافی و استفاده مناسب را برده باشند.

سپهریان به سینماهای استان خوزستان اشاره کرد و یاد اور شد: کلیه سینماهای میزبان سی و نهمین جشنواره فیلم فجر در اهواز، آبادان، خرمشهر، شوشتر و ایذه در این ایام تمام قد در کنار جشنواره ایستادند، پروتکل های بهداشتی را رعایت کردند که جای تقدیر و تشکر نیز دارد، البته پس از اتمام این جشنواره طی آئینی سعی خواهیم کرد از زحمات سینماداران مجموعه بهمن سبز و دیگر سینماهای استان خوزستان به نحو شایسته ای تجلیل کنیم.

پایان پیام/660

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سرمربی تراکتور مشخص شد