تکمیل بیمارستان 700تختخوابی قزوین نیازمند 1200 میلیارد تومان اعتباراست


تکمیل بیمارستان 700تختخوابی قزوین نیازمند 1200 میلیارد تومان اعتباراست

قزوین - ایرنا - نماینده مردم قزوین،آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تکمیل بیمارستان 700 تختخوابی قزوین با اعتبارات قطره چکانی میسر نیست، گفت: هزینه های پیش بینی شده برای تکمیل و بهره برداری از بیمارستان 700 تختخوابی دولتی قزوین حداقل حدود 1200 میلیارد تومان است.

فاطمه محمدبیگی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۰ برای این طرح ۹ میلیارد تومان درنظر گرفت که بسیار ناچیز بود و از کمیسیون تلفیق درخواست کردیم تا این رقم به ۳۰ میلیارد تومان افزایش یابد.

وی با بیان اینکه با اعتبارات قطره چکانی سالها طول می کشد تا این طرح به سرانجام برسد،اظهار داشت: برای تسریع در تکمیل این طرح درمانی پیمانکار این پروژه تغییر یافت و ادامه کار به قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) واگذار شد که امیدواریم با طی کردن فرایندهای اداری و قانونی، عملیات اجرایی از سوی پیمانکار جدید هرچه زودتر آغاز شود.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی قزوین به عنوان "مگا هاسپیتال" شمال غرب کشور نام برد و گفت: با توجه به اینکه قزوین در شاهراه ارتباطی کشور قرار دارد و همچنین بیشتر بیمارستان های این استان فرسوده هستند، انتظار می رود وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعتبارات این طرح را متناسب با ملی بودن پروژه پیش بینی کرده و اختصاص دهد.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی گفت: بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی قزوین از مصوبات سفر رئیس جمهوری به قزوین است و باید اعتبارات بهتری به آن اختصاص یابد تا شاهد رسیدن قزوین به میانگین تخت های بیمارستانی کشور باشیم.

محمدبیگی همچنین از پیگیری برای رفع حل مشکل اختصاص زمین برای ساخت بیمارستان از سوی بخش خصوصی در محمدیه خبر داد و گفت: چالش های حقوقی این موضوع در حال رفع شدن هستند و به زودی شاهد آغاز عملیات اجرایی این طرح درمانی خواهیم بود.

وی اظهار داشت: پیگیر اختصاص ردیف بودجه برای بیمارستان ۶۴ تختخوابی دولتی محمدیه-مهرگان نیز هستیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: با پیگیری های نمایندگان و تلاش های مسوولان استانی امسال دانشگاه علوم پزشکی قزوین در دریافت تجهیزات بیمارستانی و امکانات درمانی رتبه ششم کشور را به دست آورد که در جبران کمبودهای درمانی استان موثر واقع شده است اما کافی نیست و امیدواریم با ساخت بیمارستان های در دست ساخت شاهد هیچ گونه محرومیت بهداشتی و درمانی در قزوین نباشیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط