88 درصد روستاهای سنندج به شبکه سراسری گاز متصل است


88 درصد روستاهای سنندج به شبکه سراسری گاز متصل است

سنندج - ایرنا - مدیر روابط عمومی شرکت گاز کردستان گفت: با گازرسانی به 9 روستای سنندج در دهه فجر، اکنون بیش از 88 درصد روستاهای این شهرستان به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل است.

هوشنگ اولی‌زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه گازرسانی به هر خانوار روستایی بیش از ۲۰۰ میلیون ریال برای شرکت گاز استان هزینه دارد، اظهار داشت: از ۱۸۹ روستای دارای قابلیت گازرسانی در شهرستان سنندج، ساکنان ۱۶۷ روستا از گاز طبیعی بهره‌مند هستند.

وی با اشاره به اینکه ۲۲ روستای باقی ماننده در سنندج در سال آینده گازدار خواهد شد، افزود: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان تا پایان سال ۱۴۰۰ به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل می‌شود.

مدیر روابط عمومی شرکت گاز کردستان یادآور شد: شرایط توپوگرافی بخش کلاترزان و سخت‌گذر بودن آن عملیات حفاری برای اجرای لوله های گاز را با دشواری های فراوانی روبرو کرده که مشابه آن را در کمتر نقاط ایران می‌تواند مشاهده کرد.

اولی‌زاده با بیان اینکه ضریب نفوذ گاز طبیعی در جمعیت روستایی سنندج ۹۲ درصد است، اظهار داشت: در حال حاضر برنامه‌ای برای گازرسانی به روستاهای کمتر از ۲۰ خانوار وجود ندارد.

در حال حاضر ۵۵۵ هزار مشترک در کردستان از خدمات شرکت گاز بهره‌مند بوده که حدود ۱۷۵ هزار اشتراک آن مربوط به شهرستان سنندج است.

ضریب نفوذ گاز طبیعی در جمعیت شهری کردستان ۱۰۰ درصد و در جمعیت روستایی ۹۵ درصد است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط