کنترل جدی در مراودات هرمزگان با کشورهای حوزه خلیج فارس صورت گیرد


کنترل جدی در مراودات هرمزگان با کشورهای حوزه خلیج فارس صورت گیرد

بندرعباس- ایرنا- سخنگوی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در هرمزگان گفت: با توجه به نشانه‌های شیوع ویروس کرونای جهش یافته انگلیسی و آفریقایی در کشورهای حوزه خلیج فارس از جمله امارات، باید کنترل و مراقبت جدی در مراودات استان با این کشورها صورت گیرد.

علی رئوفی شنبه شب در نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در هرمزگان افزود: باید به طور جدی کنترل و مراقبت لازم برای پیشگیری از شیوع ویروس جهش یافته کرونا در استان به خصوص با نظارت بیشتر بر سفرهای هوایی، دریایی از امارات و جلوگیری از رفت وآمد شناورهای غیرمجاز انجام شود.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۹ شهر در خوزستان در وضعیت قرمز شیوع کرونا قرار دارند. هشدار داد: در موج قبلی شیوع کرونا، هرمزگان پس از این استان دچار پیک بیماری شد که از مردم می‌خواهیم برای جلوگیری از تکرار این موضوع، هشدارها را جدی بگیرند و تمامی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اظهارداشت: استفاده از ماسک، ضدعفونی و شست وشوی منظم دست ها و رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی و اجتماعی باید همچنان رعایت شود و طبق نظریه جدید کارشناسان استفاده از ۲ ماسک برای پیشگیری بیشتر نیز بسیار موثر است.
رئوفی، با تاکید بر اینکه حفظ سلامتی مردم در اولویت قرار دارد، تصریح کرد: پرهیز و خودداری از تجمع‌ها به ویژه برگزار نکردن عروسی و ختم باید به طور جدی مورد توجه مردم باشد.
وی گفت: در حال حاضر شهرستان‌های میناب، جاسک، قشم، بندرلنگه، بستک و پارسیان در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار دارند که ممنوعیت فعالیت مشاغل گروه چهار در این شهرستان‌ها اعمال می‌شود.
جانشین ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در هرمزگان گفت: همچنین در شهرستان‌های یادشده کارکنان ادارات ارائه‌دهنده خدمات ضروری و دستگاه‌های مرتبط با ماموریت‌های اساسی و مدیریت شهری با ۱۰۰ درصد ظرفیت در محل کار حاضر خواهند شد و در سایر ادارات ارائه خدمات با حضور ۲ سوم کارکنان انجام خواهد شد.
وی با بیان اینکه سایر شهرستان‌های هرمزگان در وضعیت آبی هستند، خاطرنشان کرد: طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، ورود خودروهای پلاک غیربومی به بندرعباس همچنان ممنوع است و ممنوعیت رفت وآمد شبانه خودروهای مشمول از ساعت ۲۱ شب تا چهار بامداد نیز در تمامی شهرستان‌ها اعمال می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قشم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ضرورت نظارت بیشتر بر واردات آیفون