مک کانل: ترامپ از نظر اخلاقی مسئول یورش به ساختمان کنگره است


مک کانل: ترامپ از نظر اخلاقی مسئول یورش به ساختمان کنگره است

رهبر اقلیت مجلس سنای آمریکا بر این باور است که دونالد ترامپ عملا و از نظر اخلاقی مسئول حمله و یورش مرگبار طرفدارانش به ساختمان کنگره است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، میچ مک کانل رهبر اقلیت سنای آمریکا پس از تبرئه شدن دونالد ترامپ در رای گیری استیضاح، در اظهاراتی گفت: ترامپ از نظر اخلاقی و عملی مسئول حمله مرگبار طرفداران افراطی اش به ساختمان کنگره در روز 6 ژانویه است.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

بر اساس این گزارش، مک کانل با این حال استیضاح ترامپ با هدف محکوم کردن او پس از ترک قدرت و ریاست جمهوری را یک اقدام غیرقانونی از سوی مجلس سنا و دموکرات ها ارزیابی کرده است.

مک کانل افزود: هیچ ابهام و تردیدی وجود ندارد که ترامپ از نظر اخلاقی و عملی مسئول تحریک اتفاقات آن روز است. افرادی که به این ساختمان حمله ور شدند، تصور می کردند که تحت فرمان و دستور رئیس جمهور آمریکا این کار را انجام می دهند.

این در حالی است که نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا نیز ضمن محکوم کردن اقدام سناتورها در تبرئه ترامپ، گفت: گروهی از جمهوریخواهان بزدل و ترسو عامل اصلی تبرئه ترامپ بودند.

وی از مک کانل به خاطر اینکه اجازه نداد طرح استیضاح ترامپ در زمانی که همچنان در کاخ سفید بود، در مجلس سنا مطرح و پیگیری شود، به شدت انتقاد کرد.

طرح استیضاح دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا به دلیل «تحریک به شورش» با کسب کمتر از دوسوم آرای نمایندگان مجلس سنای آمریکا شکست خورد.

در رأی‌گیری بر سر تنها بند استیضاح ترامپ (تحریک به شورش) 57 نماینده سنا به گناهکار بودن ترامپ رأی دادند که این تعداد رأی کمتر از حدنصاب موردنیاز برای استیضاح (67 رأی) است.

در حالی که دموکرات‌ها به عنوان طراحان استیضاح ترامپ، برای محکوم کردن رئیس‌جمهور سابق آمریکا علاوه بر آرای موافق تمامی نمایندگان خود در سنا (48 نماینده دموکرات+2 نماینده مستقل نزدیک به دموکرات‌ها) به آرای موافق دست‌کم 17 نماینده جمهوری‌خواه نیاز داشتند، تنها 7 نماینده جمهوری‌خواه حاضر شدند که به استیضاح هم‌حزبی خود، دونالد ترامپ، رأی موافق بدهند.

دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در بیانیه‌ای پس از تبرئه در سنای آمریکا اعلام کرد: جنبش «آمریکا را دوباره با عظمت کنیم» تازه شروع شده است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


درگ بی ام و M3 تورینگ با 911 و R8؛ باشگاه 1000 اسب بخاری‌ها!