60 درصد بازماندگان از تحصیل در مراوه‌تپه دختر هستند


60 درصد بازماندگان از تحصیل در مراوه‌تپه دختر هستند

گنبدکاووس - ایرنا - مدیر آموزش و پرورش مراوه‌تپه گفت که برخی عوامل جغرافیایی، فرهنگی و اجتماعی باعث ترک تحصیل دانش آموزان این شهرستان شده است که 60 درصد آنها دختر هستند.

حضرتقلی دوجی روز یک شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به دلیل کمبود فضای آموزشی استاندارد، کلاس‌های درس ۶۶ درصد مدارس شهرستان مراوه تپه در ۲ مقطع ابتدایی و متوسطه اول مختلط برگزار می‌شود که همین عامل باعث بی رغبتی خانواده ها در حمایت از تحصیل فرزندانشان شده است.

وی اضافه کرد: اقلیم مرزی، تراکم کم جمعیتی و پراکندگی روستاهای مراوه تپه امکان ساخت مدرسه بویژه دبیرستان را در تمام نقاط شهرستان سلب کرده است بنابراین بهترین راهکار برای کاهش آمار مدارس مختلط و افزایش میل خانواده ها و دانش آموزان به تحصیل، ایجاد مجتمع‌های آموزشی شبانه روزی است.

وی افزود: با وجود هشت مدرسه شبانه‌روزی در مراوه تپه حداقل به احداث چهار مجتمع آموزشی شبانه روزی دیگر نیاز هست تا بخش قابل توجهی از مشکل کلاس‌های درس مختلط حل شود.

به گفته مدیر آموزش و پرورش از مجموع ۱۳ هزار و ۱۰۰ دانش آموز مراوه تپه هشت هزار و ۷۰۵ نفر آنان در مدارس مختلط تحصیل می‌کنند که با توجه به وضعیت شیوع کرونا به صورت زوج و فرد در کلاس‌های درس حاضر می شوند.

دوجی با اشاره به تاثیر مستقیم کلاس‌های مختلط در افزایش آمار بازماندگان از تحصیل و بروز آسیب‌های اجتماعی در مراوه تپه افزود: ۴۹۰ دانش آموز شهرستان مراوه‌تپه در سال تحصیل جاری به دلیل شرایط کرونا، آموزش مجازی و مشکلات اقتصادی یا مخالفت خانواده‌ها با تحصیل در مدارس مختلط ترک تحصیل کردند.

مدیر آموزش و پرورش مراوه‌تپه ادامه داد: اکنون ۱۱ مدرسه مشارکتی توسط نیکوکاران و یک مدرسه دولتی در مراوه‌تپه در حال ساخت است و با آغاز عملیات اجرایی چهار مدرسه در دهه فجر توسط بنیاد علوی در مجموع ۸۸ کلاس درس تا یک سال آینده به فضای آموزشی شهرستان اضافه می‌شود که انتظار می‌رود بهره برداری از آن ها آمار ترک تحصیل را کاهش دهد.

دوجی با بیان اینکه ۹۰۲ فرهنگی در ۱۳۳ فضای آموزشی مراوه‌تپه به آموزش دانش آموزان مشغول هستند، گفت: ۷۳ درصد دانش آموزان مراوه‌تپه عضو شبکه شاد (شبکه آموزش دانش آموزان) هستند و ۲۷ درصد بدلایل مختلف امکان دسترسی ندارند.

شهرستان مراوه‌تپه در شمال شرقی ترین نقطه استان گلستان و همسایگی کشور ترکمنستان افزون بر ۶۵ هزار نفر جمعیت در ۲ نقطه شهری و ۱۰۸ روستا سکونت دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا