ایده‌های هنرمندان در زیباسازی فضای شهری سنندج استفاده می‌شود


ایده‌های هنرمندان در زیباسازی فضای شهری سنندج استفاده می‌شود

سنندج - ایرنا - رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج گفت: به مناسبت فرا رسیدن نوروز 1400 ایده‌ها و طرح‌های هنری هنرمندان در ارتقای زیباسازی فضای شهری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گزارش ایرنا، آسوز شعبانی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در راستای استفاده از طرح‌های نو در فضاسازی محیطی سطح شهر فراخوان فراخوان جشنواره "به‌هارانه" به مناسبت فرا رسیدن نوروز ۱۴۰۰ منتشر شد.

وی افزود: این جشنواره درراستای زینت بخشیدن به فضاهای شهری، ساماندهی بصری با رویکرد حمایت از ایده‌ها و توانمندی‌ها از طریق مشارکت هنرمندان در قالب طرح استقبال ازبهار و ایجاد شور و نشاط بین شهروندان انجام می‌شود.

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج فراهم آوردن فرصت بروز و اجرای ایده‌ها، طرح‌ها و تجربه‌های نو متناسب با محیط شهری با استفاده از زبان هنر، ایجاد سازوکار و بستر لازم جهت حضور و مشارکت فعال هنرمندان و ایجاد محیطی سرزنده و پویا با ترویج فرهنگ، آداب و آیین‌های پسندیده بومی و ایرانی در مقدم بهار و آیین نوروز را از مهم‌ترین اهداف انتشار این فراخوان اعلام کرد.

وی اضافه کرد: ترویج فرهنگ و آیین‌های پسندیده بومی و ایرانی با تاکید بر آیین نوروزاز طریق آثار هنری خلاقانه، ایجاد وحدت دیداری از طرح، رنگ و نشاط بهار درشهر، توجه به بنمایه اسطوره‌ها و فرهنگ و ادبیات بومی و ایرانی و ارتباط معنایی آن با نوروز و ترویج فرهنگ بومی و ملی و توجه به پوشاک محلی و ایرانی به مناسبت سنت لباس نو از دیگر اهداف این جشنواره است.

شعبانی یادآور شد: شیوه‌های آفرینش هنری باید در زمینه‌هنرهای محیطی و آذین‌بندی خلاق و نوگرا، دیوارنگاری، مجسمه‌های موقت نوروزی، طراحی المان سبز، هفت‌سین و سنندج شهر خلاق موسیقی در ۲ حوزه المان و دیوارنگاری باشد.

وی اظهار داشت: شرکت‌کنندگان می‌توانند از ۲۵ بهمن تا هفتم اسفند امسال با مراجعه به درگاه اینترنتی فراخوان به نشانی www.e-sanandaj.ir مراجعه و اسناد و شرایط شرکت در فراخوان را دریافت کنند و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۳۳۱۵۷۱۸۰-۰۸۷ سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج تماس بگیرند.

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج افزود: علاقمندان می‌توانند آثار خود را از طریق ایمیل Sima.manzar.sabzeshahri@gmail.com از ۲۵ بهمن تا هفتم اسفند ماه سال جاری به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

وی گفت: هیات داوران این جشنواره کارگروه المان و هنر محیطی بوده و اسامی پذیرفته‌شدگان مرحله نخست در تاریخ ۱۰ اسفند اعلام و جلسات ویرایش و جانمایی طرح‌ها در ۱۲ اسفند برگزار می‌شود.

شهرسنندج مرکز استان کردستان با حدود ۵۰۰ هزار نفر جمعیت با سه ناحیه شهرداری اداره می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز