چرا خانم ها باید دمبل بزنند؟ / فواید ورزش های قدرتی برای بانوان

چرا خانم ها باید دمبل بزنند؟ / فواید ورزش های قدرتی برای بانوان
اغلب به خانم ها گفته می شود موثرترین تمرین برای کاهش وزن و تناسب اندام تمرین های کاردیو مانند دویدن روی تردمیل، زومبا یا ایروبیک است. این ذهنیت طوری به زنان القا شده که به این باور رسیده اند وزنه برداری یا تمرین های قدرتی مخصوص آقایان است. دلیلی که زنان را از وزنه زدن و ورزش های قدرتی دور می کند این است که تمرین های قدرتی به بدن آنها فیزیک مردانه می بخشد و باعث می شود مانند برخی از مردان حجیم به نظر برسند، اما این یک تصور و باور غلط است. برعکس تمرین های قدرتی برای خانم ها گزینه بسیار مفیدی است زیرا نه تنها کمک می کند تا سریع تر وزن کم کنند و به سلامتی برسند بلکه قدرت و اعتماد به نفس آنها را نیز افزایش می دهند. به گزارش تایمزسوفاندیا، در ادامه برخی از دلایل قانع کننده برای انجام تمرین های قدرتی در زنان را مطرح می کنیم.

تمرین های قدرتی کاهش چربی را راحت تر می کند

چربی بدن زنان حدود 6 تا 11 درصد بیشتر از مردان است. گنجاندن تمرین های قدرتی در تمرین معمول به رشد عضلات و چربی سوزی کمک می کند، همچنین سرعت متابولیسم را سرعت می بخشد که به جذب سریع مواد مغذی کمک می کند. از همه مهم تر تمرین های قدرتی نه تنها در طول تمرین بلکه در زمان استراحت بدن نیز به سوزاندن کالری کمک می کند. دلیل آن این است که عضلات برای تامین انرژی و ترمیم بعد از تمرین های قدرتی به انرژی بیشتری نیاز دارند، بنابراین این نوع تمرین ها روش موثری برای دستیابی به کاهش چربی محسوب می شوند.

تمرین های قدرتی سلامت استخوان ها را تقویت می کند

چندین مطالعه وجود دارد که نشان می دهد تمرین های قدرتی در زنان باعث افزایش تراکم و استحکام استخوان ها می شود. در نتیجه احتمال ابتلا به پوکی استخوان در زنان به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. علاوه بر این، استخوان های قوی تر و افزایش توده عضلانی به انعطاف پذیری و تعادل بهتر کمک می کند.

تمرین های قدرتی خطر بیماری های قلبی عروقی و دیابت را کاهش می دهد

بر اساس مطالعه موسسه ملی کهنسالی و دانشکده پزشکی هاروارد زنان با میانگین 62.6 سال که هر نوع تمرین قدرتی منظم را انجام می دادند 30 درصد کاهش در بروز دیابت نوع 2 در آنها مشاهده شده است. علاوه بر این، خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی در آنها 17 درصد کاهش یافته است. کارشناسان معتقدند تمرین های قدرتی نقش مهمی در کاهش خطر ابتلا به بیماری های مختلف قلبی عروقی و دیابت دارد. این به دلیل کنترل بهتر قند خون، سطح فشار خون و کاهش سطح کلسترول و تری گلیسیرید است.

تمرین های قدرتی استرس و اضطراب را کاهش می دهد

تمرین های قدرتی نیاز به تمرکز و توجه دارد و در کاهش استرس و اضطراب موثر است. اندورفین های آزاد شده حین ورزش باعث بهبود خلق و خو می شود. این امر کمک می کند ذهن را از تمام استرس ها و سایر مشکلات منحرف کند. بر اساس تحقیقات تمرین مقاومتی با شدت کم تا متوسط حداکثر 70 درصد میزان اضطراب و استرس را کاهش می دهد. به علاوه، دستیابی به اندامی متناسب می تواند برای اعتماد به نفس ما معجزه کند.

تمرین های قدرتی کیفیت خواب را بهتر می کند

بعد از تمرین بدن برای جوان سازی نیاز به استراحت دارد، بنابراین اگر فردی برای خوابیدن مشکل دارد یا می خواهد کیفیت خواب را بهبود بخشد باید تمرین های قدرتی را امتحان کند، بنابراین تمرین سنگین بدن را برای خواب عمیق تر که برای جوان سازی نیز لازم است، آرام می کند.

تمرین های قدرتی، قدرت را افزایش می دهد

تمرین با وزنه یکی از بهترین روش ها برای تقویت قدرت در نواحی مانند هسته بدن، پاها، پایین کمر و بالاتنه است. این به نوبه خود توانایی زنان را در انجام فعالیت های روزمره در محل کار و خانه با سهولت افزایش می دهد، بنابراین برای شروع تمرین های قدرتی هرگز دیر نیست. دفعه بعد چه در حال تمرین در باشگاه هستید چه در خانه در انتخاب این وزنه ها و رفتن به سمت آنها شک نکنید زیرا گزینه ای در مورد تبدیل شدن به بهترین نسخه از خودتان است. با این حال، اطمینان حاصل کنید برای جلوگیری از آسیب دیدگی روی فرم و تکنیک مناسب تمرکز کرده اید.
مترجم: الهه زارعی