استاندار ایلام: توهین‌کنندگان به رییس‌جمهوری پایبند ولایت‌فقیه نیستند


استاندار ایلام: توهین‌کنندگان به رییس‌جمهوری پایبند ولایت‌فقیه نیستند

ایلام - ایرنا - استاندار ایلام گفت: اهانت‌کنندگان به رییس‌جمهوری نسبت به منویات و دغدغه‌های مقام معظم رهبری در خصوص احترام به مسوولان ارشد کشور بی‌توجه هستند و هیچ‌گونه پایبندی به ولایت فقیه ندارند.

قاسم سلیمانی‌دشتکی روز یکشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در چندین مرحله طی سخنان خود توهین به رییس‌جمهوری و مسوولان نظام را محکوم کرده‌اند.

وی افزود: این حرکت نابهنجار و ساختارشکنانه برخلاف نظر ولایت فقیه و از لحاظ شرعی و اخلاقی اشتباه است و مسوولان دستگاه قضایی باید با این عوامل خودسر که مایه ننگ نظام هستند، برخورد کند.

استاندار ایلام یادآور شد: دولت در این شرایط حساس به همراهی همه اقشار جامعه، دستگاه‌ها و گروه‌ها نیاز دارد تا کشور از این گردنه سخت حاصل از تحریم‌های شدید آمریکا عبور کند، ولی عده‌ای افراد ساختار شکن به وضع موجود دامن می‌زنند.

سلیمانی دشتکی‌تاکید کرد: گویندگان این شعارهای ساختارشکنانه یا افرادی فاقد بینش سیاسی و مذهبی هستند یا اینکه یک جریان فکری و از پیش مدیریت شده در پس پرده این موضوع است که در هر ۲ حالت این ناهنجاری محکوم است.

وی اضافه کرد: افراد در صورت انتقاد از عملکرد دولت باید انتقاد و مخالفت خود را در چارچوب اخلاقی و همراه با ادله روشن و مستند با رعایت احترام به شئونات فردی و جامعه و بدور از هرگونه توهین و بدزبانی بیان کنند.

استاندار ایلام گفت: روز ۲۲ بهمن یک روز حماسی ملی و مردمی و فارغ از هرگونه رویکرد جناحی و حزبی است و در این روز همه احزاب، جناح‌های فکری، دولت، ارگان‌ها، سایر قوا، مردم و تمام بدنه نظام با هم خشم و خروش خود را بر سر استکبار جهانی فرود می‌آوردند.

رفتارهای نابخردانه، لطمه‌های زیادی بر کشور وارد ساخته است

سلیمانی‌دشتکی با بیان اینکه دلالان تحریم، دست‌های پشت پرده و جریان‌های فکری مدیریت شده لطمات جبران‌ناپذیری را به کشور وارد کرده‌اند، اظهار داشت: از جمله این موارد می‌توان به حمله نابخردانه به سفارتخانه انگلستان و یا کنسولگری عربستان در مشهد مقدس اشاره کرد.

وی توضیح داد: ایران پس از حادثه منا از عربستان طلبکار بود اما حمله عده‌ای به کنسولگری این کشور موازنه را در سطح بین‌الملل به نفع عربستان تغییر داد و این حرکت اشتباه موجب قطع ارتباطات و تیرگی رابطه بین ایران و عربستان شد.

استاندار ایلام یادآور شد: ایران به خاطر مسائل اتقاق افتاده در حج سال ۱۳۹۴ می‌توانست استفاده‌های دیپلماتیک زیادی ببرد، اما حمله به کنسولگری عربستان لطمه زیادی را به روابط سیاسی، اقتصادی و تجاری ایران و عربستان وارد کرد.

دولت با وجود تحریم‌ها و شرایط سخت به تلاش خود برای عمران کشور ادامه می‌دهد

سلیمانی‌دشتکی افزود: طی سال‌های اخیر در محافل داخلی و خارجی حمله‌های زیادی به دولت شد در حالی که دولت به خاطر وضع تحریم‌های سخت از سوی آمریکا و حامیانش و نیز خروج یکجانبه ترامپ از برجام در شرایط جنگ سخت اقتصادی قرار دارد.

وی تاکید کرد: تحریم‌های ظالمانه، ارتباط ایران با کشورهای دیگر را به چالش کشید و بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار مطالبات ایران توسط کشورهای مختلف بلوکه شد و حتی آمریکا اجازه نداد حق عضویت ایران در سازمان ملل از محل این مطالبات پرداخت شود.

استاندار ایلام اضافه کرد: آمریکا در زمان شیوع ویروس کرونا اجازه ورود دارو به ایران نداد، هدف آنها از هم پاشیدن نظام جمهوری اسلامی بود که با وجود این موانع با مدیریت دولت و سایر دستگاه‌های بدنه نظام، دشمن به خواسته‌های خود نرسید.

سلیمانی‌دشتکی با بیان اینکه کشور در شرایط جنگ سخت اقتصادی قرار دارد، یادآور شد: اداره کردن مملکت با وجود هجمه‌های شدید تحریم و جنگ اقتصادی کار سخت و پیچیده‌ای است اما با این وجود تلاش‌های دولت و همراهی مردم باعث شد کشور دچار بحران نشود.

وی اظهار داشت: فشار زیادی به دولت تدبیر و امید به خاطر تحریم‌ها و خروج یکجانبه آمریکا از برجام آمد و نسبت به عدم عملیاتی شدن وعده‌های دولت انتقادهایی وارد شد در حالی که رییس‌جمهوری وعده‌های مشخص با منابع معین داشت اما تشدید تحریم‌ها و عوامل داخلی مخالف با دولت نیز به این شرایط سخت دامن زد.

استاندار ایلام گفت: اما با این وجود تاکنون کشور اداره شده و افتتاحیه‌های مداوم رییس‌جمهوری در نقاط مختلف کشور شاهد تلاش دولتمردان برای عمران و آبادانی کشور است و در استان ایلام نزدیک به ۴۰ هزار میلیارد تومان افتتاح طرح انجام شده و ۶۵ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری دولتی نیز در استان ایلام طی سه سال اخیر صورت گرفته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گیتی آذرپی درگذشت