سند مالکیت برای 124 هزار هکتار از اراضی ملی البرز صادر شد


سند مالکیت برای 124 هزار هکتار از اراضی ملی البرز صادر شد

کرج - ایرنا - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز با اشاره به اهمیت تثبیت مالکیت دولت بر اراضی ملی بیان داشت : 124 هزار و 113 هکتار از اراضی ملی این استان در سال جاری سنددار شد.

حامد فرضی روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: امسال ۱۳۳ هزار و ۱۰۶ هکتار از اراضی ملی و دولتی استان اصلاح هندسی و نقشه کاداستری برای آن تهیه شده که از این میزان برای ۱۲۴ هزار و ۱۱۳ هکتار توسط اداره کل ثبت اسناد و املاک استان و اداره ثبت شهرستان ها سند تک برگی به نام دولت صادر شده است.

وی ضمن قدردانی از همکاری خوب ثبت و اسناد استان در صدور اسناد تک برگی، افزود: همچنین با پیگیری های انجام شده قرار است تا پایان سال جاری برای ۶۴ هزار و ۱۶۵ هکتار دیگر از اراضی ملی استان نقشه کاداستری تهیه شود.

فرضی یادآور شد: مراحل اجرای کاداستر اراضی ملی در قالب پروژه مشترک ۲ اداره کل ثبت و اسناد و املاک و منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز در حدود ۱۷۰ هزار هکتار از اراضی ملی و دولتی در دست اقدام و پیگیری می باشد.

پیگیری ایجاد ۷۰ طرح هادی بوستان روستایی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز ادامه داد: یکی از اقدامات اداره استعداد یابی و بهره برداری اراضی این اداره کل پیگیری مراحل انجام ۷۰ طرح هادی بوستان روستایی در استان است.

وی گفت: ایجاد بوستان های روستایی در سطح روستاها فرصتی مناسب برای توسعه فضای سبز، درختکاری و حفظ پوشش گیاهی و همچنین جذب گردشگر بوده و اجرای این طرح می تواند تا حدودی موجبات تغذیه سفره های آب زیرزمینی و جلوگیری از فرسایش خاک را نیز فراهم کند.

وی افزود: در سال جاری ۱۱ مورد درخواست بوستان روستایی داشته ایم که سه مورد آن منجر به انعقاد قرارداد شده و هشت مورد نیز در روستاهای آویزر، رمنده شلمزار، کردان، عرب آباد، سرهه و آسارا در دست اقدام می باشد.

ایجاد نیروگاه خورشیدی در ۵۴۳ هکتار از اراضی ملی

فرضی در ادامه به استعدادیابی و شناسایی ۲ هزارو۸۰۰ هکتار از اراضی ملی منطقه پلنگ آباد اشتهارد به منظور ایجاد نیروگاه خورشیدی اشاره کرد و اظهار داشت: در این طرح به ازای هر مگاوات برق یک و نیم هکتار در نظر گرفته شده است.

وی گفت: تاکنون برای اجرای این طرح ۱۶ قطعه زمین به مساحت ۵۴۳ هکتار به متقاضیان طرح ایجاد نیروگاه خورشیدی در قالب ماده سه قانون حفاظت و بهره برداری واگذار شده که ۶ مورد در دست اقدام می باشد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز افزود: پرونده های مستندسازی تغییر نمایندگی مالکیت دولت (بین ارگان ها) از جمله مخزن آب شرب نظرآباد، امحا نخاله پسماند ۱۰ هکتاری، زمین ورزشی برغان در قالب ماده ۶۹، فرودگاه پیام، تغذیه سفره های آب های زیرزمینی در مجموع به مساحت حدود ۶ هزار هکتار اجرا شده است.

وی اضافه کرد: همچنین ایجاد پنج فقره شهرک های کشاورزی در شهرستان های ساوجبلاغ و نظرآباد در مساحت ۳۵۷ هکتار از طریق امور اراضی پیگیری می شود.

استان البرز دارای بیش از ۴۵۰ هزار هکتار اراضی ملی و دولتی است که ۳۷۰ هزار هکتار آن را اراضی مرتعی، ۱۵ هزار هکتار اراضی جنگلی و ۵۴ هزار هکتار را اراضی بیابانی تشکیل می دهند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها