بازارچه دائمی صنایع دستی در یاسوج احداث می شود


بازارچه دائمی صنایع دستی در یاسوج احداث می شود

یاسوج- ایرنا- مدیرکل میراث ‌فرهنگی،صنایع‌دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: دومین بازارچه دائمی صنایع دستی استان به زودی در ورودی شهر یاسوج کلنگ زنی می شود.

مجیدصفایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:زمین مورد نیاز این طرح اختصاص یافته و امید می رود احداث این بازارچه بتواند گامی گرهگشا برای رونق تولید صنایع دستی باشد.

هم اکنون بازارچه صنایع دستی مرکز استان کهگیلویه وبویراحمد در شهر یاسوج در مکانی استیجاری فعالیت می کند.

وی بیان کرد: نخستین بازارچه صنایع دستی کهگیلویه وبویراحمد با یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار امسال در شهرستان بهمئی کلنگ زنی شده بود.

مدیرکل میراث ‌فرهنگی،صنایع‌دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به پیش بینی برگزاری نمایشگاه ملی صنایع دستی تهران در اسفند ماه امسال تصریح کرد: هنرمندان استان استقبال خوبی برای معرفی محصولات خود در این نمایشگاه داشته اند.

وی همچنین از برنامه ریزی برای ثبت سربیشه و سادات محمودی به عنوان روستاهای ملی صنایع دستی خبر داد.

صفایی عنوان کرد:هم اکنون در حال انجام مراحل تشکیل پرونده و تکمیل مستندات قانونی برای ثبت ملی این روستاها هستیم.

وی بیان کرد: این روستاها ظرفیت های زیادی در حوزه صنایع دستی به ویژه برای اشتغال بانوان دارند.

صفایی افزود:قرار گرفتن در مسیر جاده اصلی گچساران به شیراز و نزدیکی به روستای امامزاده جعفر(ع) از قابلیت های روستای سربیشه و تاریخی وگردشگرپذیر بودن از ویژگی های روستای سادات محمودی برای قرار گرفتن در فهرست روستاهای ملی صنایع دستی است.

وی بیان کرد: کهگیلویه وبویراحمد ۳۵ هزار هنرمند صنایع دستی دارد که ۱۶ هزار نفر از آنان از سال ۱۳۹۴ تاکنون کارت شناسایی دریافت کرده اند.

جاجیم بافی، سفره بافی، نمدمالی، نی چیت بافی، مشته بافی، رندبافی، گچمه بافی، ریسندگی، سوزن دوزی، سبد بافی، رودوزی‌های سنتی و سیاه چادر بافی از مهمترین دست بافته‌های سرپنجه هنرمندان کهگیلویه و بویراحمد است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اندوه