موقوفه های رودان زمینه اشتغال 400 نفر را فراهم کردند


موقوفه های رودان زمینه اشتغال 400 نفر را فراهم کردند

بندرعباس - ایرنا - رییس اداره اوقاف و امور خیریه رودان گفت: 200 هکتار از زمین‌های کشاورزی موقوفه در این شهرستان زمینه اشتغال 400 نفر را درسال جاری فراهم آورد.

کیان محمدی روزیکشنبه در این خصوص به خبرنگاران اظهار داشت: موقوفه های شهرستان رودان در مسیر احیا و توسعه قرار گرفته است که این در زندگی مردم نقش موثری خواهد داشت.

وی ادامه داد: انجام سرمایه‌گذاری‌هایی در زمین‌های موقوفه مستعد بدون معارض با هدف ایجاد اشتغال و رونق تولید در حوزه کشاورزی در دستور کار قرار است.

محمدی افزود: با انجام مطالعات اولیه و با هماهنگی‌ جهاد کشاورزی و دیگر نهادها بنا شده از اراضی مستعد موقوفه با هدف ایجاد گلخانه، کشت‌های متراکم، مجتمع‌های کشت و صنعت و مباحث باغداری استفاده شود.

رییس اداره اوقاف وامور خیریه رودان بیان داشت: چند طرح اقتصادی اکنون در شهرستان آماده شده و کارهای مطالعاتی و مقدماتی آن انجام گرفته است که براساس آن طرح های گلخانه ای بصورت مشارکتی اجرا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: سازمان اوقاف از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای اجرای طرح‌های ماندگار استقبال می‌کند، نوع مشارکت بخش خصوصی براساس قوانین و مقررات جاری کشور خواهد بود که البته به نسبت میزان مشارکت و سرمایه به صورت توافقی از حضور بخش خصوصی در اجرای طرح‌ها استقبال می‌کنیم.

براساس اطلاعات منتشره اوقاف و امور خیریه هرمزگان، زمین‌های موقوفه مورد نظر در روستاهای کمیز،دهگلکن، بیکاه، بندملا و پشته معزآباد از توابع بخش مرکزی این شهرستان واقع شده‌اند.

همچنین بیشتر زمین‌های زیر کشت در روستای کمیز واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای عکس ناجور نعیمه نظام دوست در ویلای کردان ! / فتوشاپ نیست خودم بودم + فیلم