همراه اول برترین اپراتور رومینگ ملی شد


موبنا؛ نرگس‌السادات حجازیان – جدیدترین آمار منتشر شده توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نشان می‌دهد همراه اول با اختلاف چند برابری نسبت به دو اپراتور دیگر در مقام نخست برقراری ارتباط همراه قرار گرفته است. گزارش‌ها نشان می‌دهد در بسیاری از نقاطی که ایرانسل و رایتل فاقد آنتن‌دهی مناسب هستند، همراه اول توانسته به مشترکان این دو اپراتور...

موبنا؛ نرگس‌السادات حجازیان – جدیدترین آمار منتشر شده توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نشان می‌دهد همراه اول با اختلاف چند برابری نسبت به دو اپراتور دیگر در مقام نخست برقراری ارتباط همراه قرار گرفته است. گزارش‌ها نشان می‌دهد در بسیاری از نقاطی که ایرانسل و رایتل فاقد آنتن‌دهی مناسب هستند، همراه اول توانسته به مشترکان این دو اپراتور نیز خدمات ارتباطی مناسب ارائه کند.

همراه اول بیش از 12 میلیون و 340 هزار تماس رومینگ ملی را برای دو اپراتور فعال کشور برقرار کرده است. بر این اساس بیش از هشت میلیون و 674 هزار تماس ایرانسلی با سرویس رومینگ ملی توسط همراه اول مدیریت شده است. در خصوص رایتل نیز بررسی‌ها نشان می‌دهد، بیش از سه میلیون و 666 هزار تماس از طریق رومینگ ملی توسط همراه اول برای مشترکان رایتل برقرار شده است.

همراه اول برترین اپراتور رومینگ ملی شد

درباره رومینگ ملی بد نیست بدانید وقتی یک اپراتور خدمات شبکه خود را در اختیار مشترکان اپراتورهای دیگر قرار می‌دهد، به این حالت رومینگ گفته می‌شود. در واقع وقتی مشترکان تلفن همراه از محدوده خدمات‌دهی شبکه اپراتور خودشان خارج می‌شوند، به‌صورت خودکار امکان برقراری تماس و دریافت دیگر خدمات تلفن همراه را از طریق شبکه سایر اپراتورها دریافت می‌کنند.

رومینگ ملی از خردادماه سال ۱۳۹۳ راه‌اندازی شد و توسعه و ارتقا کیفی خدمات تلفن‌همراه سرعت گرفت و قیمت تمام‌ شده هم مشترکان کاهش پیدا کرد؛ چراکه با اشتراک زیرساخت‌های سه اپراتور تلفن‌همراه دیگر لازم نبود هر اپراتوری دکل و تجهیزات مجزا تهیه کند. با راه‌اندازی رومینگ ملی سطح پوشش هم به نحوه چشم‌گیری افزایش یافت.

براساس آمارها همراه اول با پوشش 74 هزار کیلومتر جاده‌ که بالغ‌بر 86 درصد از سطح پوشش جاده‌ای در کل کشور است و همچنین با پوشش یک هزار و 321 شهر و 44 هزار و 918 روستا توانسته برای 97 درصد جمعیت کشور پوشش شبکه ارتباطی را فراهم کند و این ظرفیت باعث شده تا طبق آخرین گزارش منتشر شده، این اپراتور میزبان میلیون‌ها مشترک ایرانسل و رایتل در رومینگ ملی باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اینترنت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022