آموزش حقوقی مددجویان کمیته امداد از مراجعات به قوه قضاییه می‌کاهد


آموزش حقوقی مددجویان کمیته امداد از مراجعات به قوه قضاییه می‌کاهد

تهران - ایرنا - رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: ارائه خدمات و آموزش مسائل حقوقی رایگان به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد سبب کاهش بار مراجعات به قوه قضاییه و عدم تشکیل پرونده‌های قضایی خواهد شد. 

به گزارش ایرنا، سید مرتضی بختیاری روز یکشنبه در آیین امضا تفاهم نامه با علی بهادری جهرمی رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه افزود: در این ارتباط یکی از مراحل توانمندسازی مددجویان آموزش حقوقی به آنها است.

وی با بیان اینکه حمایت از محرومان در نگاه امام(ره) به قدری مهم بوده که کمیته امداد ۲۲ روز بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تشکیل شد، اظهار داشت: محرومان ولی نعمت ما هستند و این جمله‌ای نورانی از امام خمینی (ره) و امام خامنه‌ای است که بارها بیان شده است.

رئیس کمیته امداد گفت: جایگاه حقوقی در ارائه خدمات به محرومان بسیار مهم است و باید به آن توجه شود، از این رو امروزه باید هر خانواده یک حقوقدان را همانند پزشک خانواده در کنار خود داشته باشد.

بختیاری افزود: امروز اگر خانواده‌ها یک حقوقدان داشته باشند ۵۰ تا ۶۰ درصد از پرونده‌های حقوقی قوه قضاییه کاهش پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه امیدواریم با این تفاهم‌نامه بتوانیم علاوه بر حمایت‌های فرهنگی و معنوی، حمایت‌های حقوقی از مددجویان داشته باشیم، گفت: یکی از مراحل توانمندسازی مددجویان توانمندی حقوقی آنها است.
رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه نیز در ادامه این نشست گفت: طی سال گذشته بیش از دو میلیون خدمات مشاره ای رایگان به مردم ارائه شده است.

علی بهادری جهرمی با بیان اینکه در حوزه‌های خدمات معاضدتی کارشناسان به خوبی عمل کردیم، اظهار داشت: از ابتدای سالجاری تاکنون حدود ۷۰ هزار پرونده وکیل معاضدتی به کمیته امداد و بهزیستی معرفی کردیم.

وی اظهار داشت: در حوزه مشاور تلفنی که ۶ ماه گذشته در چند استان راه‌اندازی شده، ماهانه بطور میانگین پاسخگوی ۲۰۰ هزار تماس تلفنی هستیم.

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه گفت: ۱۳ هزار وکیل و کارشناس در سراسر کشور آماده ارائه خدمات به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی هستند.

وی گفت: با توجه به زیرساخت‌هایی که ایجاد شده، از مددجویان درخواست دارم پای هیچ متنی را پیش از کسب مشاوره از مشاوران ما امضا نکنند.

بهادری جهرمی با بیان اینکه در سال گذشته ۲۲۰ نفر از پذیرفته‌شدگان در حوزه وکالت، کارشناسان رسمی و مشاورین خانواده از مددجویان کمیته امداد بودند، گفت: در سال ۱۳۹۹، از ۱۶ هزار نفری که ثبت نام کردند ۵۵۰ نفر تحت پوشش کمیته امداد هستند.

وی ادامه داد: مرکز وکلا این آمادگی را دارد که در حوزه آموزش پیش از آزمون و در اختیار قرار دادن جزوه‌های آموزشی ورود کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حقوقی و قضایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دختر امریکاییِ دو سر که با هر دو سرش حرف میزند !