خدمات دهی به ساخت و سازهای غیرمجاز ممنوع است


خدمات دهی به ساخت و سازهای غیرمجاز ممنوع است

رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی با بیان اینکه خدمات دهی به ساخت و سازهای غیر مجاز از جمله در زمینه انشعابات ممنوع است، گفت: نظارت‌ها در خصوص ساخت و سازهای غیر مجاز افزایش یابد.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی، امروز یکشنبه 26 بهمن در شورای حفظ حقوق بیت‌المال در امور اراضی با اشاره به مسائل پیش آمده در روستای منظریه بیرجند و ساخت و سازهای غیرقانونی در آن منطقه، اظهار کرد: در سفر رئیس قوه قضائیه به خراسان‌جنوبی نیز اهالی موضوع را با ریاست قوه قضائیه مطرح کردند و ایشان نیز دستور دادند موضوع در جلسه شورای حفاظت از حقوق بیت‌المال مطرح شود.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه روستای منظریه در حاشیه مرکز استان است که حل نشدن مسائل آن مشکلات اجتماعی به همراه خواهد داشت، افزود: در آن منطقه ۱۲۰ زمین وجود دارد که درباره آن بین اهالی و بنیاد مسکن اختلافاتی وجود دارد.

رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی با بیان اینکه مردم نیز در این زمینه مقصر هستند چرا که در زمان خرید زمین‌ها باید سند ملکی را مطالبه می‌کردند، تصریح کرد: بنیاد مسکن مصوبه‌ای داشت که بر اساس آن اهالی پول زمین‌ها را در سه سال پرداخت کنند، اما تصمیم بر این خواهد بود که به واسطه شرایط سخت اقتصادی و وضعیت مردم منطقه مبلغ در اقساط پنج ساله پرداخت شود.

حمیدی اظهار کرد: تمام این ۱۲۰ قطعه اعم از زمین‌هایی که در آن ساخت و ساز انجام شده و یا نشده است، مشمول ۷۰ درصد تخفیف قیمت زمین قرار خواهد گرفت تا مردم بتوانند حق و حقوق دولت و بیت المال را به صورت کامل پرداخت کنند.

رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی ادامه داد: نباید بگذاریم منظریه دیگری در روستاهای دیگر بیرجند تکرار شود و اگر مسئولی در این زمینه ترک فعل داشته باشد حتماً مورد سؤال واقع خواهد شد.

حمیدی تصریح ‌کرد: مردم روستای منظریه نیز ظرف شش‌ماه از تاریخ اعلام بنیاد مسکن برای حل مشکل خود باید مراجعه کنند وگرنه حق آنان ضایع خواهد شد.

وی اظهار کرد: اگر دستگاه خدمات‌رسانی به املاکی که به صورت غیر مجاز ساخته شود، خدماتی از جمله انشعاب آب و برق و گاز ارائه کند، برای او پرونده تشکیل می‌دهیم.

رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه باید نسبت به حفظ املاک ملی و دولتی مانند اموال شخصی حساسیت داشته باشیم، افزود: نباید بگذاریم افراد سودجو بر اثر عدم نظارت ما تصرف در زمین‌های ملی و دولتی داشته باشند و بعد از مشکلاتی را برای ما ایجاد کنند.

حمیدی با اشاره به بحث تغییر کاربری در روستای شمس آباد، گفت: مردم برای هرگونه ساخت و سال در اراضی خود از جمله حصارکشی و یا ساخت یک انبار به جهاد کشاورزی مراجعه کنند.

وی یادآور شد: البته جهاد کشاورزی نیز باید نهایت همکاری را با مردم داشته باشد چرا که هرگونه حصارکشی را نمی‌توان تغییر کاربری دانست.
رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: در ایام نوروز باید نظارت‌ها در خصوص ساخت و سازهای غیر مجاز و همچنین کشت در اراضی ملی و دولتی افزایش یابد تا حقوق بیت‌المال تضییع نشود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)