جهاد دانشگاهی با کارخانه‌های دارویی برای تحقیق و توسعه همکاری داشته باشد


جهاد دانشگاهی با کارخانه‌های دارویی برای تحقیق و توسعه همکاری داشته باشد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: جهاد دانشگاهی با کارخانه‌های دارویی استان برای تحقیق و توسعه همکاری داشته باشد.

دکتر محمدرضا نیکبخت امروز بیست و ششم بهمن ماه در آیین تکریم و معارفه روسای جهاد دانشگاهی لرستان که در محل سالن اجتماعات این واحد برگزار شد، اظهار کرد: در حوزه پزشکی و بحث ناباروری که موضوع مهمی است در کنار جهاد دانشگاهی هستیم.

وی با بیان اینکه لرستان ویژگی‌های قومی، قبیله ای، و علمی زیادی دارد و باید بیشتر مورد توجه بیشتری قرار گیرد، ادامه داد: در حال حاضر گرفتار ویروس کرونا هستیم و چنانچه تحقیقاتی در کشور برای درمان کرونا انجام می‌شد داروی کشف شده برابری با صنعت نفت می‌کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به اینکه گاهی یک تحقیق می‌تواند کشوری را متحول کند، افزود: همه آزمایشگاه‌های دنیا برای تولید واکسن در تلاش هستند که در حوزه تحقیقات ۹۰ درصد داروها و ۸۲ درصد مواد اولیه دارویی در کشور تولید می‌شود.

نیکبخت عنوان کرد: برخی از داروها در کشور گران هستند که ضرورت دارد مواد اولیه دارویی را فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه لرستان کارخانه داروسازی متعددی دارد و در این زمینه برند است، افزود: لرستان بیشتر از همه استان‌های غرب کشور دارای کارخانه داروسازی است و ضرورت دارد جهاد دانشگاهی رابطه خود را با این واحدها گسترش دهد تا در حوزه تحقیق، توسعه و علم به جایگاه زیادی برسد.

در پایان این جلسه با تقدیر از زحمات دکتر سیدعلی نادر دهقانی، دکتر امین سلاحورزی به عنوان سرپرست جهاد دانشگاهی لرستان معرفی و منصوب شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نسخه‌های مافیایی آیفون 15 توسط Caviar معرفی شد