همکاری جهاددانشگاهی و شهرداری اراک دستاوردهای مثبتی در پی خواهد داشت


همکاری جهاددانشگاهی و شهرداری اراک دستاوردهای مثبتی در پی خواهد داشت

سرپرست جهاد دانشگاهی استان مرکزی گفت: با توجه به ظرفیت‌های موجود در جهاددانشگاهی، همکاری‌ این نهاد و شهرداری می‌تواند نتایج و اثرات مثبتی برای هر دو مجموعه و در نهایت برای اراک داشته باشد.

علی‌اصغر غفاری‌زاده روز یکشنبه ۲۶ بهمن در جریان دیدار با سرپرست شهرداری اراک که به همراه معاونین جهاددانشگاهی استان برگزار شد، اظهار کرد: جهاددانشگاهی یک نهاد غیردولتی خودگردان است که در حوزه‌های مختلف درمانی، اجتماعی، پژوهشی و ...فعالیت دارد و تاکنون نیز اقدامات خوبی در حوزه‌های مختلف با همکاری شهرداری اراک انجام داده که منجر به نتایج خوبی برای هر دو مجموعه شده است.

وی افزود: البته در یکسال اخیر این همکاری تا حدودی کاهش داشته که مجموعه جهاددانشگاهی آمادگی تقویت این همکاری ها را دارد.

مدیر آزمایشگاه معتمد محیط زیست جهاددانشگاهی استان مرکزی نیز در این جلسه گفت: مجموعه آزمایشگاه معتمد محیط زیست جهاددانشگاهی حدود سه سال است که در حوزه‌های مختلف محیط زیستی فعالیت دارد.

سید احمد حسینی با اشاره به جمع آوری و بی‌خطرسازی پسماندهای عفونی شهر اراک و اهمیت این موضوع برای شهر به عنوان یک نیاز جدی اضافه کرد: با توجه به اینکه شرکت طرف قرارداد با شهرداری در خصوص جمع آوری و بی‌خطرسازی پسماندهای عفونی پس از یک مقطعی کار را رها کرد، این مجموعه آزمایشگاهی که در این زمینه کار مشابهی را با ۱۸ بیمارستان استان و خارج از استان مبتنی بر "صحه‌گذاری عملکرد دستگاه‌های بی خطرسازی پسماندهای عفونی" انجام داده، در حال حاضر آمادگی دارد اقدامات مربوط به پسماندهای عفونی را از مرحله جمع اوری تا قبل از دفن را با ظرفیت روزی ۵ تن انجام دهد.

وی ادامه داد: در این راستا، این مجموعه از ظرفیت کافی و نیروهای متخصص برخوردار بوده و کار را با تمام استانداردهای علمی انجام خواهد داد.

مجتبی غلامی معاون فرهنگی جهاددانشگاهی استان مرکزی نیز در این نشست با اشاره به اقدامات حوزه افکارسنجی بیان کرد: مرکز افکارسنجی یکی از ساختارهای جهاد دانشگاهی است که در راستای انجام علمی امر نظرسنجی و انعکاس سریع افکار عمومی در این نهاد راه اندازی شده و با توجه به تنوع فعالیت ها و خدمات شهرداری، این مرکز آمادگی انجام نظرسنجی برای انجام اقدامات این مجموعه را دارد.

معاون آموزشی جهاددانشگاهی استان مرکزی نیز در این نشست در خصوص ظرفیت ارائه خدمات آموزشی در این نهاد، افزود: جهاددانشگاهی در حوزه آموزشی سالیان متمادی یکی از همکاران شهرداری بوده که البته مدتی است این همکاری راکد مانده و قراردادی در زمینه آموزش‌ها بین جهاددانشگاهی و شهرداری منعقد نشده است.

انسیه صالحی با بیان اینکه این معاونت مجوزهای لازم در خصوص برگزاری این دوره ها را دارد، اضافه کرد: برگزاری آزمون استخدامی آتشنشانی اقدام موفقی بود که از سوی این معاونت برگزار شده است. این معاونت ظرفیت برگزاری آموزش‌های ضمن خدمت، حین خدمت، بدو خدمت، آموزش به خانواده‌ها، آزمون های استخدامی و... را دارد و می‌تواند در این زمینه‌ها عملکرد خوبی داشته باشد.

محسن سعیدی، مدیر طرح تسهیلگری اجتماعی جهاددانشگاهی استان مرکزی نیز بیان کرد: اجرای طرح تسهیل‌گری اجتماعی و برنامه‌ریزی در این رابطه به عنوان دو بازوی اصلی توسعه محلی، در دستور کار برنامه‌های جهاددانشگاهی قرار دارد، جمع آوری داده ها و برنامه ریزی براساس نیازسنجی، برنامه سنجی و آسیب سنجی کیفیت محیطی و زندگی و سرمایه اجتماعی، سلامت و معیشت در منطقه کوی سجادیه از دیماه سال جاری در حال پیگیری است و تا دی ماه سال ۱۴۰۰ نیز ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: در قالب فعالیت این دفتر کارشناسان اجتماعی، مددکاری، اقتصادی، برنامه ریزی شهری و حقوقی با هدف بهبود وضعیت مسکن و بهسازی محیطی، ارتقای مشارکت اجتماعی و مباحث فرهنگی منطقه را بررسی و نتایج علمی را ارائه می کنند و با توجه به این ظرفیت‌ها، این امکان وجود دارد که این اقدامات در سایر مناطق حاشیه اراک نیز انجام شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ از حالا دیگه من مردم تورو از پیشم بردن علیراد