جهاددانشگاهی نیازمند تقویت و حمایت است


جهاددانشگاهی نیازمند تقویت و حمایت است

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی ضمن تأکید بر نقش مؤثر جهاددانشگاهی در پیشبرد کارهای نکرده و شکوفایی ایده های نو، راه اندازی مرکز خون بندناف رویان، مرکز طب کار و نیز دفتر مرکز ناباروری در شهرستان ملایر را از اقدامات ارزشمند و کاربردی دانست که نیازمند حمایت و پیگیری است.

حجت الاسلام احد آزادیخواه در دیدار با رئیس جهاددانشگاهی واحد همدان، جهاددانشگاهی را یکی از برکات انقلاب اسلامی دانست و اظهار کرد: جهاددانشگاهی به عنوان یکی از مراکز برخاسته از انقلاب اسلامی نیازمند تقویت و حمایت است، در واقع سازمان هایی مانند جهاددانشگاهی، کمیته امداد امام خمینی(ره) یا سپاه پاسداران به عنوان رگه های انقلاب اسلامی، کشور ایران را از دیگر کشورها جدا می کند.

وی به نقش مؤثر جهاددانشگاهی در پیشبرد کارهای نکرده در حوزه های مختلف تجاری، اقتصادی و دانش بنیان اشاره و تصریح کرد: جهاددانشگاهی با مدیریت مراکز رشد و شرکت های دانش بنیان و رویکرد پژوهشی، می تواند در حوزه شکوفایی ایده های نو، فناورانه و کارهای نکرده ای که خلأ آن در کشور احساس می شود، گام های مؤثری بردارد.

آزادیخواه از راه اندازی مرکز خون بندناف رویان، مرکز طب کار و نیز دفتر مرکز ناباروری در شهرستان ملایر توسط جهاددانشگاهی استان اعلام حمایت کرد و گفت: یکی از مشکلات عمده مردم در حال حاضر تأمین هزینه های ایاب و ذهاب درمان ناباروری است و تأسیس این مراکز در شهرستان به عنوان اقداماتی ارزشمند و کاربردی نیازمند حمایت و پیگیری است.

رئیس مجمع نمایندگان استان همدان همچنین نسبت به ورود جهاددانشگاهی به ظرفیت ها و پتانسیل های بومی شهرستان از جمله مبل منبت که مایه پیشرفت و شکوفایی این صنعت خواهد شد، ابراز علاقه و حمایت کرد.

رئیس جهاددانشگاهی واحد همدان نیز در ادامه جهاددانشگاهی را یک نهاد عمومی و غیردولتی دانست و بیان کرد: تعرفه های درمانی مرکز ناباروری جهاددانشگاهی در عین ارائه خدمات نتیجه بخش، تعرفه های پایین و نزدیک به تعرفه های دولتی است.

علی کلانترنیا از افتتاح مرکز درمان ناباروری زنان جهاددانشگاهی در شهر همدان طی ماه های آینده خبر داد، به تجربه های موفق در زمینه های پژوهشی، درمانی و اشتغال جهاددانشگاهی در شهر همدان اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت، جمعیت و موقعیت جغرافیایی شهرستان ملایر، ارائه خدمات درمانی و پژوهشی توسط جهاددانشگاهی در این شهرستان ضروری است.

وی راه اندازی دفتر نمایندگی خون بندناف رویان در شهرستان ملایر را به واسطه ایجاد ارتباط مستقیم و تسریع خدمات رسانی به مردم ضروری دانست و مطرح کرد: جهاددانشگاهی همدان از سال ۸۴ و با تأسیس نخستین مرکز طب کار در استان همدان، تجربه خوبی در زمینه طب کار و سلامت شغلی کسب کرده است.

کلانترنیا در ادامه از مرکز تخصصی سفال و سرامیک جهاددانشگاهی واحد همدان به عنوان الگویی موفق در زمینه ورود به حوزه صنایع دستی یاد کرد و گفت: این مرکز با اشتغال ۲۵ نفر به طور مستقیم در حال حاضر در زمینه تولید لعاب بدون سرب، کاربرد سفال در مصالح ساختمانی و افزایش استحکام سفال، پیشرفت های چشمگیری داشته و تجربه ای موفق برای ورود جهاد دانشگاهی به ظرفیت های بومی شهرستان ملایر از جمله مبل منبت است.

معاون آموزشی جهاددانشگاهی همدان نیز به ثبت نام بیش از ۵۰۰ نفر در شهرستان ملایر در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی اشاره و اظهار کرد: این طرح با هدف اشتغالزایی سبب توانمندسازی و اشتغال متقاضیان، اتصال به بازار و ایجاد بستر فروش محصولات خواهد شد.

عبدالله میرازبیگی از ثبت نام ۵۴ هزار نفر در طرح ملی مشاغل خانگی در ۳۱ استان کشور خبر داد و تصریح کرد: سهمیه استان همدان در این طرح ۲۱۰۰ نفر بوده که ثبت نام سامانه ای این تعداد به طور کامل در سایت inhb.ir انجام گرفته و در حال حاضر ثبت نام به صورت مازاد بر آمار تعیین شده در حال انجام است.

وی با بیان اینکه طرح ملی مشاغل خانگی با کارفرمایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی توسط جهاددانشگاهی به عنوان مجری طرح در قالب سه فاز در حال انجام و پیگیری است، خاطرنشان کرد: در فاز نخست طرح یعنی نیازسنجی، ۱۱ رشته شامل خیاطی، چرم دوزی، میناکاری، قالیبافی، تابلو فرشبافی، منبت کار چاقویی، کیک و شیرینی پزی، ویراستاری متون، مترجمی کتاب و مقاله و نیز برنامه نویسی و انیماتور در حوزه مشاغل خانگی در استان همدان شناسایی شد.

وی یادآور شد: بیشترین ثبت نام کنندگان طرح در استان به ترتیب در شهرهای همدان، ملایر و کبودراهنگ است و با توجه به ظرفیت بالای شهرستان ملایر در حوزه مبل منبت این طرح می تواند زمینه شغلی مناسبی برای بسیاری از افراد آسیب پذیر جامعه فراهم کند.

میرزابیگی اتصال به بازار را به عنوان فاز سوم طرح ملی توسعه مشاغل خانگی مهمترین بخش این طرح دانست و اظهار کرد: در این فاز افراد متقاضی پس از کسب مهارت در رشته انتخابی، توسط پیشرانان یعنی کارآفرینان موفق جذب بازارکار می‌شوند.

وی به حمایت از افراد آسیب پذیر جامعه شامل مددجویان کمیته امداد و بهزیستی و یا زنان سرپرست خانوار در این طرح اشاره و بیان کرد: این طرح با هدف اشتغالزایی سبب توانمندسازی و اشتغال متقاضیان، اتصال به بازار و ایجاد بستر فروش محصولات خواهد شد.

میرزابیگی در پایان تأکید کرد: با توجه به تجربه موفق جهاددانشگاهی همدان در طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در سال ۹۶، مشاغل خانگی یکی از زمینه‌های افزایش مشارکت مردم در اقتصاد و راهکارهای توسعه اشتغال های خُرد و خانگی است که می تواند در توسعه زیرساخت های هر کشور و ملتی اثرگذار باشد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر