یک شرکت خارجی 100 میلیون دلار در استان همدان سرمایه گذاری می‌کند


یک شرکت خارجی 100 میلیون دلار در استان همدان سرمایه گذاری می‌کند

همدان- ایرنا- مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان گفت: یک شرکت ساختمانی ترک 100 میلیون دلار برای ساخت شهرک مسکونی در همدان سرمایه گذاری می‌کند.

به گزارش ایرنا، "سید ناصر محمودی" روز یک شنبه در جمع خبرنگاران افزود: استان همدان جزو استان های پیشرو در سرمایه گذاری خارجی است و امسال سه طرح با سرمایه گذاری خارجی در همدان اجرا می شود.

وی با بیان اینکه یک شرکت ترکیه ای ساخت شهرک مسکونی در همدان را پیگیری می کند، اضافه کرد: میزان سرمایه گذاری مصوب این شرکت ساختمانی برای ساخت شهرک مسکونی در همدان بیش از ۷۲ میلیون دلار است که پیش بینی می شود این رقم تا ۱۰۰ میلیون دلار هم افزایش یابد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان اضافه کرد: همچنین با مشارکت قطری ها شرکتی در شهرستان بهار با نام «فردای همیشه بهار» مجوز سرمایه گذاری خارجی را دریافت کرده که این مجموعه در حوزه «فرنچ فرایز» سیب زمینی فعال است و ۷۰ درصد پیشرفت دارد.

محمودی ادامه داد: در عین حال پیگیری برای جذب ۲.۹ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در حوزه انرژی برق توسط یک شرکت آلمانی از دیگر طرح ها است که در این راستا نیروگاه هفت مگاواتی با سرمایه گذاری ۸.۸ میلیون دلار عملیاتی می شود.

وی با یادآوری اینکه تاکنون ۹ طرح با سرمایه گذاری خارجی در استان به بهره برداری رسیده است، اظهار داشت: با نهایی شدن این طرح ها و سرمایه گذاری ۸۵ میلیون دلار برای یک هزار و ۳۰۰ جویای کار در استات همدان فرصت شغلی ایجاد شد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان بیان کرد: سه طرح دیگر نیز با سرمایه گذاری ۹۱ میلیون دلار در دست اجراست که تاکنون چهار میلیون دلار آن جذب شده و با اجرای این طرح ها برای ۵۷۰ نفر فرصت شغلی ایجاد می شود.

شناسایی ۵۲ قانون مخل کسب و کار در همدان

محمودی در ادامه به اقدامات انجام شده در راستای بهبود فضای کسب و کار و برگشت واحدهای راکد به چرخه تولید اشاره کرد و گفت: مهمترین ماموریت این مجموعه تنقیح قوانین و شناسایی قوانین مخل کسب و کار با همکاری سایر نهادهای اجرایی است که در این راستا ۵۲ مورد شناسایی و به هیات مقررات زدایی در تهران اعلام شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان تاکید کرد: همه دستگاه اجرایی همدان مکلف هستند در حوزه محل فعالیت، بهبود کسب و کار را در اولویت قرار داده و موانع پیش روی طرح ها را شناسایی و در اختیار دبیرخانه اقتصاد و دارایی قرار دهند.

محمودی گفت: اداره کل امور اقتصاد و دارایی در تعامل با دستگاه های اجرایی استان فرصت های سرمایه گذاری را شناسایی و درصدد تهیه اطلس سرمایه گذاری استان همدان است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان گفت: معاونت اقتصادی این اداره کل بر اساس ارزبابی وزارتخانه متبوع در مجموع شاخص ها با ۲۰ پله صعود از رتبه ۲۸ به رتبه هشتم رسید و در حوزه کسب و کار نیز همدان رتبه چهارم کشور را کسب کرد.


ارزش سهام عدالت مردم همدان ۱۱ هزار میلیارد تومان است

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان در ادامه گفت: از سال ۸۴ نام نویسی برای دریافت سهام عدالت آغاز و مقرر شد در مدت زمان ۱۰ ساله آزادسازی صورت گیرد که این زمان محقق نشد اما امسال دولت عزم جدی برای آزاد سازی داشت که با دریافت اجازه از رهبر انقلاب، آزادسازی سهام آغاز شد.

محمودی با بیان اینکه ۲ شیوه مستقیم و غیرمستقیم برای دارندگان سهام عدالت در نظر گرفته شد، افزود: ۹۰۸ هزار و ۸۰۲ نفر در استان همدان روش غیر مستقیم را برگزیدند و به دنبال انتخاب هیات مدیره تا پایان اسفند امسال، این افراد که توسط مردم انتخاب و مدیریت سرمایه افراد را برعهده خواهند گرفت.

محمودی درباره فروش اموال مازاد دستگاه های دولتی نیز گفت: اداره کل امور اقتصادی و دارایی در راستای مولد سازی دارایی های دولت دنبال شناسایی اموال مازاد و اموال منقول و غیر منقول دستگاه ها است که تاکنون ۹۹ فقره اموال مازاد استان در سامانه مربوطه ثبت شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...