دست یاری جوانان برای شورای فرهنگ عمومی مازندران


دست یاری جوانان برای شورای فرهنگ عمومی مازندران

ساری - ایرنا - شورای فرهنگ عمومی مازندران در پنجمین جلسه خود که امروز یکشنبه برگزار شد ، موضوع استفاده از ظرفیت‌های جوانان و چگونگی فعالیت آنان را با حضور نماینده ولی فقیه در استان مورد بحث و بررسی قرار داد و مدیران خانه‌های جوانان نیز در این جلسه دست‌یاری خود را به سمت این شورا دراز کردند.

به گزارش ایرنا ، اعضای شورای فرهنگ عمومی مازندران همسو با منویات مقام معظم رهبری مبنی بر این که جوانان موتور محرکه جامعه هستند ، بر لزوم نقش آفرینی جوانان و استفاده از ظرفیت های آنان در بخش های مشورتی ، اجرایی و مدیریتی تاکید کردند.

مدیرخانه جوانان استان مازندران به شکل گیری و فعالیت ۲۲ خانه جوان در شهرستان های استان اشاره کرد و گفت: پس از تشکیل خانه جوانان در شهرستان ،کمک ها و حمایت های همه جانبه مسئولان دستگاه های اجرایی امری ضروری است.

میلاد قربانی با اظهار این که خانه های جوانان امروز می توانند پل ارتباطی خوبی بین جوانان و مسئولان برای حل مشکلات حوزه جوانان باشند ، افزود : از آن جایی که بزرگ ترین مشکلات و چالش های آسیب های اجتماعی ناشی از بیکاری جونان است ، خانه های جوان می تواند در این بخش کمک شایانی به متولیان این بخش کند.

وی با ذکر این نکته که ظرفیت های مهم اشتغال زایی در حوزه های مختلف کشاورزی و گردشگری مازندران می تواند بسیاری از مشکلات جونان را حل و فصل کند، تصریح کرد: از آن جایی که کشاورزی نوین و مکانیزه در حال گسترش است، انگیزه جوانان استان برای ادامه فعالیت های کشاورزی دوچندان شده است.

مدیر خانه جوانان استان مازندران به تفاهم نامه این خانه با جهاد کشاورزی ، فنی حرفه ای ،میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری و اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی اشاره کرد و گفت : اگر شورای فرهنگی عمومی نسبت به عملیاتی شدن مفاد این تفاهم نامه ها اهتمام بورزد ، به طور یقین در کاهش آسیب های اجتماعی ناشی از بیکاری اثر گذار است.

وی در بخش دیگری به اهمیت گسترش فرهنگ ازدواج آسان جوانان اشاره کرد و اظهار داشت : دستگاه های متولی امور اجتماعی استان می توانند از ظرفیت خانه جوانان درعملیاتی شدن این امر خداپسندانه استفاده کند.

جوانان را باور کنید

دبیر مجمع سازمان های مردم نهاد جوانان مازندران نیز در این جلسه به وجود و فعالیت ۱۳۴ تشکل مردم نهاد جوانان در حوزه های مختلف هنر و ادبیات ، زیست محیطی ، امور جوانان ودختران ، فضای مجازی ، میراث فرهنگی و معنوی ، گردشگری و کشاورزی نوین اشاره کرد و گفت: اگر مسئولان نظام جوانان را باور کنند، این آمادگی وجود دارد تا سازمان های مردم نهاد جوانان رویکرد و اهداف ادارات را به درستی تبیین و عملیاتی کنند.

سینا هدایت با گلایه افزود : برخی از مسئولان مازندران فقط شعار مشارکت دادن جوانان را سر می دهند و حتی این شعار را فریاد می زنند، ولی در عمل اتفاقی رخ نمی دهد در حالی که سمن های جوانان استان دست یاری را به سمت همه مسئولان دراز می کند و اعتقتاد داریم اگر مسئولان جوانان را باور کنند ، مشکلات آنان نیز به دست خودشان حل و فصل می شود.

وی با ابراز امیدواری از بیانات مقام معمظ رهبری مبنی بر این که جوانان متور محرکه جامعه هستند و باید از ظرفیت های آنان در بخش های مشورتی ، اجرایی و مدیریتی استفاده شود ، ادامه داد: از عضای شورای فرهنگ عمومی مازندران بویژه نماینده ولی فقیه در استان و استاندار به عنوان نماینده عالی دولت که عضو اصلی آن هستند تقاضا داریم ، جوانان را باور کنند تا موضوع های بررسی مشکلات آنان نیز در این جلسات کمتر شود.

جوانان مسئولانه عمل می کنند

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران نیز در این نشست با ابراز خرسندی از ابراز وجود جوانان در عرصه های مختلف ، گفت : این که امروز جوانان به رغم وجود مشکلات همچنان پر قدرت ظاهر می شوند و حتی دست یار به سمت مسئولان دراز می کنند، جای قدردانی دارد و در واقع یک فرصت برای مسئولان نظام است.

سمیه قاسمی طوسی با بیان این که نیمی از جمعیت جوانان استان را دختران تشکیل می دهند و آنان نیز می توانند فرصتی برای حل مشکلات جامعه باشند، توضیح داد: اکنون بزرگ ترین مشکل خانواده ها معیشت است و باید قبول کنیم سفره خانواده ها کوچک شده است.

وی با بیان این که علاقه مندی جوانان بویژه دختران در عرصه فعالیت های اقتصادی یک فرصت است، افزود : دولت نیز در حوزه مشاغل خانگی حمایت های ویژه ای انجام می دهد که می توان زمینه بهره مندی آنان را فراهم کرد.

قاسمی طوسی با بیان این که آسیب های اجتماعی که جونان را تهدید می کند فقط با اشتغال زایی و ایجاد درآمد برای آنان حل و فصل می شود ، گفت: امروز بسیاری از جوانان علاقه مندی زیادی به حضور در جامعه دارند که یک فرصت بی نظیر محسوب می شوند.

جوانان را از حاشیه بیرون بیاوریم

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که اعتماد به جوانان همواره یک امر مهم در تداوم اتقلاب اسلامی است، گفت : اگر چه این اعتماد عمومی تا حدود زیادی ضربه خورده است، اما باید بپذیریم تا زمانی که شور و شعور جوانان را به درستی تبیین نکنیم، درواقع از دست دادن فرصت ها است.

حجت الاسلام ناصر شکریان به ادغام سازمان جونان در وزارت ورزش اشاره کرد و افزود : معتقدم باید این سازمان را احیا کنیم چرا که جوانان در ماموریت های وزارت ورزش به کلی به حاشیه رفتند.

وی با ذکر این نکته که ورزش جوانان مهم و اساسی است ، اما دیگر مسایل جوانان در این وزارتخانه به حاشیه رفته و اصلا توجه نمی شود، اظهار داشت : امروز آسیب های اجتماعی جوانان خطر جدی برای جامعه است و معتقدم مشکلات ناشی از طلاق ، بالا رفتن سن ازدواج و اعتیاد آنان در این استان نیز به بحران رسیده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران به اهمیت حضور حداکثر مردم بویژه جوانان در انتخابات آینده اشاره کرد و گفت : تدوام انقلاب اسلامی به حضور مردم در پای صندوق های رای است و امروز نقش جوانان نیز باید بیشتر از همه پر رنگ تر دیده شود.

برنامه جوانان در دستگاه‌های اجرایی مورد توجه قرار بگیرد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران هم با اشاره به این که جوانان مخاطبان اصلی امروز جامعه در همه بخش ها بویژه در فضای مجازی و اینترنت هستند ، گفت: هرچه بیشتر جوانان را در عرصه های فرهنگی ، هنری و مذهبی دخالت بدهیم ، مشکلات آنان نیز کمتر می شود.

عباس زارع با بیان این که شکل گیری خانه جوانان در همه شهرستان ها یک فرصت برای فرمانداران است، افزود: همکاری های همه جانبه با خانه جوانان با هدف بررسی و حل دغدغه ها و مشکلات آنان ضروری است .

وی به وجود تفاهم نامه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با خانه جوانان استان اشاره کرد و توضیح داد: مشکلات و نیازمندی های آنان در حوزه فرهنگی و هنری به درستی رصد و عملیاتی می شود.

شکل گیری کمیته جوانان در شورای فرهنگ عمومی مازندران

نماینده ولی فقیه در استان مازندران هم از شکل گیری کمیته امور جوانان در شورای فرهنگ عمومی استان خبر داد و گفت : در این کمیته مشکلات و نیازمندی های جوانان با حضور نمایندگان خانه های جوانان شهرستان ها و سمن جوانان متناسب با نوع نیازمندی ها با مدیران کل دستگاه های اجرایی مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد باقر محمدی لائینی افزود: این که امروز دغدغه جوانان با شور و شعور در این شورا مطرح شد ، به رغم همه بی توجهی هایی که طی سال های پس از انقلاب دیدند ، قابل تقدیر است و در واقع فرصتی برای مسئولان نظام است تا بار دیگر از فرصت جوانان استفاده کنیم.

وی با اظهار این که خواسته های جوانان منطقی است و این که شرایط و موقعیت ها را درک می کنند و بسیار قانع هستند باید قدردان بود ، گفت : اعضای شورای فرهنگ عمومی استان باید مشکلات جوانان را به درستی تبیین و برای حل آن برنامه ریزی کنند.

محمدی لائینی تصریح کرد: باید از ظرفیت جوانان در امور مختلف از جمله کانون های فرهنگی هنری مساجد بهره گیری شود. مسجد بهترین مکان برای تحقق تربیت دینی است و باید بکوشیم تا با پیوند بین جوان و مسجد ،بنیان اخلاقی جوانان تحکیم شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟