اهانت به رییس‌جمهوری، توهین به منتخب ملت و آرای مردم است


اهانت به رییس‌جمهوری، توهین به منتخب ملت و آرای مردم است

استان ها - ایرنا - برخی فعالان سیاسی، محققان، شخصیت های لشگری و کشوری گفتند: اهانت به رییس جمهوری، توهین به منتخب ملت و آرای مردم محسوب می شود و بر خلاف اصول اخلاقی و فرهنگ ایرانی و اسلامی است.

توهین به رییس جمهوری در حاشیه آیین وحدت آفرین ۲۲ بهمن و تنها چند روز بعد از بیانات رهبری مبنی بر اجتناب از بدزبانی و بدگویی رخ داد؛ ایشان حتی در سخنرانی ها و بیانات ماههای گذشته ضمن تقبیح انجام رفتارهای خلاف اخلاق اسلامی، هرگونه هتک حرمت اشخاص را جایز ندانسته و را حرام اعلام کردند.

با این وجود و در شرایطی که کشور بیش از هر زمان دیگری به اتحاد و انسجام نیاز دارد، به نظر می‌رسد برخی که حیات خود را اینگونه رغتارهای خلاف عرف و شرع اسلام می دانند، قصد دارند به شیوه های مختلف این راه را ادامه دهند که نمونه آن را در توهین برخی موتور سواران در روز راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال در شهر اصفهان شاهد بودیم.

البته این رفتار طی روزهای گذشته از سوی چهره ها و شخصیت های سیاسی و مسئولان بی پاسخ نماند و واکنش‌های اشخاص و جریان های مختلف به این موضوع ادامه دارد؛ در ادامه گزیده ای گفت و گوهای چهره های سیاسی در تقبیح توهین به مسئول اجرایی کشور با ایرنا ارایه می شود:

توهین به رییس جمهوری به معنای نادیده گرفتن رای و حق ملت است

مسئول خانه احزاب استان مازندران مقام ریاست جمهوری را برگرفته از آرای ملت دانست و گفت: توهین به رییس جمهوری به معنای نادیده گرفتن رای و حق ملت است.

علیرضا جانبازی اظهار داشت: یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی انتخاب مسئولان ارشد نظام از طریق رای مستقیم ملت است که این رای باید برای همه مردم مورد احترام قرار بگیرد.

وی مقام ریاست جمهوری را تجلی مردم سالاری در نظام جمهوری اسلامی دانست و گفت: این مقام علاوه بر نشان دادن جایگاه و نقش مردم در تعیین سرنوشت خود، به نوعی بزرگترین نماد گسست انقلاب اسلامی با نظام پوسیده شاهنشاهی بوده که از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

مسئول خانه احزاب مازندران با بیان اینکه توهین به هر شخصی در قاموس فرهنگی و باور اسلامی به شدت مذموم و منع شده است، تاکید کرد: توهین به شخص رییس جمهوری به عنوان نماد مردم سالاری و منتخب مردم رفتار زشت و قبیح است که همه باید آن را محکوم کنند تا دوباره تکرار نشود.

فعال سیاسی و استاد دانشکده اقتصاد و مدیریت دانشگاه تبریز گفت: مردم با شرکت در انتخابات و رای حداکثری رییس جمهوری را انتخاب کرده‌اند و کسانی که به رییس جمهوری توهین می‌کنند در واقع توهین آن‌ها به رای مردم است.

محمدباقر بهشتی با بیان اینکه رییس جمهوری مقاوم دوم کشور محسوب می شود، افزود: در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، توهین به رییس جمهوری جرم است و باید قوه قضاییه به این موضوع ورود کرده و این اقدام را مهار کند.

استاندار کرمانشاه نیز توهین‌کنندگان به رییس جمهوری را گروهی خودسر توصیف کرد و گفت: اقدام آنان در واقع توهین به آرای بیش از ۲۴ میلیون ایرانی بود که امیدوارم دستگاه قضایی به‌ صورت قانونی با آن برخورد کند.

هوشنگ بازوند توهین عده‌ای از افراد به رییس جمهوری را «یک بداخلاقی» دانست و گفت: توهین یک گروه خودسر به رییس جمهوری که ۲۴ میلیون رای دارد و رهبر معظم انقلاب این رأی را تأیید کرده‌اند، در واقع توهین به همه آن ۲۴ میلیون رأی‌دهنده بوده است.

بازوند با اشاره به ۴۲ سال تمرین دموکراسی و مردم‌سالاری دینی در کشور گفت: این بداخلاقی‌ها نباید مردم‌سالاری دینی را که یادگار امام راحل بوده است، دچار خدشه کند.

رییس جمهوری مورد احترام رهبری است

امام جمعه اردستان اهانت‌ برخی افراد به رییس جمهوری در راهپیمایی موتوری ۲۲ بهمن در اصفهان را اقدامی غیراخلاقی دانست و گفت: رییس جمهوری مورد احترام رهبر معظم انقلاب است و اقدام ناپسند توهین به وی، پذیرفتنی نیست.

حجت‌الاسلام حسن دهشیری افزود: آنچه روز ۲۲ بهمن در اصفهان روی داد و فیلم آن‌ منتشر شد نوعی بی ادبی تلقی می‌شود و با توجه به اینکه‌ در دین اسلام‌ کسی حق توهین به دیگری ندارد این حرکت نامطلوب، نادرست است و باید اصلاح شود؛ ما نمی‌گوییم‌ همه این افراد مغرض هستند، بلکه شاید بعضی‌ها ناآگاه باشند.

وی با بیان اینکه رییس جمهوری شخص دوم کشور است و در نظام مسوولیت دارد، گفت: وی مورد احترام رهبر فرزانه انقلاب، مجلس و قوه قضاییه است و اگر مشکلاتی وجود دارد از مجرای قانونی رسیدگی می‌شود و دیگران حق توهین و ناسزا ندارند.

توهین به رییس جمهوری جرم است

رییس دانشکده علوم اداری و اقتصادی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: توهین به رییس جمهوری از منظر حقوق و قوانین جاری کشور از جمله جرایم غیرقابل گذشت در جرم‌شناسی عمومی محسوب می‌شود.

دکتر عبدالرضا جوان‌جعفری بجنوردی افزود: تردیدی نیست که توهین، فحاشی و استفاده از الفاظ نامناسب نسبت به هر فرد از جمله رییس جمهوری، جرم است و قانون نیز احکام به نسبت سنگین را برای متهمان آن در نظر گرفته است.

وی به احکامی همچون حبس، شلاق و جزای نقدی که قانون در اختیار قاضی گذاشته اشاره و بیان کرد: اگر قانون به درستی اجرا شود امکان بازدارندگی خوبی را نسبت به انجام جرایم در پی خواهد داشت.

این حقوقدان توهین به رییس جمهوری را از دو نظر عمومی و خصوصی قابل بررسی ذکر و بیان کرد: بر این اساس ریاست جمهوری یک مقام رسمی و شخص دوم کشور محسوب می‌شود لذا در این خصوص نیازی به شکایت خصوصی برای پیگیری جزایی آن نیست.

رییس شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی با بیان اینکه در روزهای اخیر شاهد رفتارهای مغایر با معیارهای اخلاق انسانی از سوی برخی اشخاص و گروه‌ها بودیم، گفت: توهین و عبور از مرزهای اخلاقی از سوی هر گروهی که باشد زیبنده نیست.

محسن هاشمی با اشاره به مشکلات موجود در کشور گفت: نمی‌توانیم این شرایط و مشکلات را به صورت جزیره‌ای به گردن یک نفر بیاندازیم.

توهین به مقامات تضعیف کشور است

فعال سیاسی و اجتماعی اهل سنت کرمانشاه گفت: اینکه رییس جمهوری را در تریبون‌های رسمی مثل مجلس و در روز همبستگی ملی ملت ایران یعنی روز ۲۲ بهمن مورد توهین قرار دادن، نتیجه‌ای جز تضعیف کشور و نیز کشور را دچار مصایب بیشتر کردن نداشته و عایدی غیر از خسران برای مردم ندارد.

سید علاءالدین حیدری افزود: تهمت و توهین به رییس جمهوری که منتخب ۲۴ میلیون ایرانی و مورد تنفیذ و تایید مقام معظم رهبری (مدظله العالی) می‌باشد، یک اقدام ضد امنیت پایدار ملی و در واقع آب در آسیاب دشمن ریختن است.

وی اظهار داشت: جریاناتی در داخل با تمام توان با تخریب دولت و تضعیف رییس جمهوری به دنبال تسویه حساب‌های سیاسی هستند و این جریان با اهداف سیاسی بدنبال تصویر چهره ای ناتوان از دولت در جامعه هستند و در واقع ناجوانمردانه به دولت می تازند.

نماینده اسفراین در مجلس شورای اسلامی گفت: توهین به رییس جمهوری و هر یک دیگر از مسوولان و مقامات جمهوری اسلامی در مجموع به نفع نظام، مصالح و امنیت کشور نیست.

امان الله حسین پور با اشاره به توهین عده ای به رییس جمهوری در جریان راهپیمایی ۲۲ بهمن در اصفهان، افزود: همه نمایندگان مجلس مخالف توهین به مسوولان هستند زیرا که مسیر توهین از نقد و انتقاد جداست و این گونه توهین ها در شان مردم و نظام جمهوری اسلامی نیست.

وی با اشاره به اینکه همه باید با پیروی از منویات رهبر معظم انقلاب، از حواشی پرهیز کنیم، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب بارها بر لزوم پرهیز از بی ادبی و توهین به رییس جمهوری و دیگر مسوولان کشور تاکید کرده اند.

فعال سیاسی اصلاح طلب و دبیر انجمن اسلامی جامعه پزشکان در استان فارس نیز با بیان اینکه توهین کردن به رییس‌جمهوری یا سایر مسوولان کشور به هیچ عنوان مورد قبول جامعه نیست، گفت: قوه قضاییه و سایر سازمان‌های مسوول باید در این زمینه فعال شوند و با اینگونه اقدامات مقابله کنند.

اکبر اجرایی افزود: از مدت‌ها قبل وضعیت اخلاق سیاسی جامعه به گونه‌ای شکل گرفته که شاهد بی‌ادبی‌ها، اتهامات و توهین‌های برخی افراد حتی از تریبون‌های رسمی هستیم.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه شان مسوولان کشور باید حفظ شود، گفت: اگر کسی انتقادی دارد باید به صورت رسمی و محترمانه بیان کند؛ وقتی افراد استدلال کم می‌آورند به فحاشی و توهین روی می‌آورند.

توهین و بی احترامی مغایر با فرهنگ ایرانی و اسلامی است

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرضا گفت: توهین و بی احترامی به ویژه به مسئولان کشور مغایر با فرهنگ ایرانی و اسلامی بوده و از منظر قانون، شرع، ادب و فرهنگ های ناب ایرانی نادرست است.

بشیر اسماعیلی با اشاره به توهین و بی احترامی به مسوولان از جمله در روز راهپیمایی ۲۲ بهمن اصفهان به رییس جمهوری افزود: برغم تاکید رهبر معم انقلاب و لزوم توجه به تفاوت نقد و مطالبه‌گری با هتک حرمت اما برخی چنین رفتارهایی را تکرار و دامنه مناقشات داخلی را گسترده و دشمن را امیدوار می‌کنند.

وی بیان‌ کرد: دشمنان از دامن زدن به فضای توهین در کشور استقبال کرده و به طور خزنده ای از آن حمایت می‌کنند تا در این مسیر اهداف و برنامه‌های شوم خود را محقق سازد اما بی دقتی نسبت به این موضوع مهم موجب می‌شود برخی از افراد چنین اشتباهاتی را تکرار کنند.

وی ادامه داد: برخی از نیروهای ارزشی و انقلابی به سبب برخی از سیاست ها و موضع گیری های دولت، عصبانیت خود را به طرق مختلفی بروز می دهند که اگر چنین موضع گیری هایی کنترل نشود و سبک سرانه مثل توهین به مقامات ارشد کشور باشد، مشکلاتی را برای کشور پدید خواهد آورد که تخریب وحدت ملی و فرصت سازی برای دشمنان از جمله آن است.

امام جمعه بابل با اظهار این که توهین به شخص رییس جمهوری به عنوان منتخب مردم آن هم در مهمترین روز کشور ، اصلا قابل قبول نیست، گفت : به طور یقین چنین حرکاتی در فضای حقیقی تبعات خطرناکی برای نظام در پی دارد.

حجت الاسلام حسن روحانی افزود: بد زبانی و توهین در فرهنگ اسلامی بشدت مذموم و مورد نفرت همگانی است و این که حرکت بسیار ناپسند توهین به شخصیت ها و مسئولان از فضا مجازی به فضای حقیقی کشیده شود، تبعات زیادی دارد.

وی گفت : این که فضای وحدت آفرین کشور در روز ۲۲ بهمن توسط عده ای آلوده به توهین شود ، پذیرفتنی نیست و تاکید می کنم باید جلوی چنین حرکاتی در کشور گرفته شود.

اهانت ها باعث خوشحالی دشمنان نظام و کشور می شود

امام جمعه اهل سنت ارومیه گفت: توهین به رییس‌جمهوری، بی احترامی و اهانت به آرای مردم بوده و گامی در راستای خوشحال‌کردن دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی به شمار می رود.

ماموستا مامد کلشی نژاد افزود: اکثریت مردم ایران با حضور درپای صندوق های رای، رییس جمهوری را انتخاب کرده اند بر همین اساس رفتار اهانت آمیز علیه او، بی احترامی به مردم و رای آنان بوده و حفظ احترام رای مردم نیز واجب است.

وی ادامه داد: ما این حرکت را محکوم کرده و ‌آن را گامی در جهت خوشحال کردن دشمنان می دانیم.

امام جمعه اهل سنت ارومیه اضافه کرد: توهین به رییس جمهوری در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن امسال، هدایت شده و برنامه ریزی شده بود و عده ای تحت تاثیر تفکرات دشمنان خارجی دست به این کار زده بودند؛ آنان با شعارهای توهین آمیز خود سیاست های دشمنان‌ کشور را پیاده کرده و فریب تبلیغات مسموم دشمنان را خورده بودند.

عضو هیات علمی و دانشیار علوم سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه اصفهان نیز در این باره گفت : توهین به رییس جمهوری، بدور از فرهنگ و نمادی از بی اخلاقی بود و تکرار چنین مواردی تنها موجب تفرقه و شکاف در جامعه خواهد شد.

محمدعلی بصیری درباره توهین عده‌ای از موتورسواران به رییس جمهوری در راهپیمایی ۲۲ بهمن اصفهان افزود: اگر جمعی از طیفی به طور عمدی و به هر شکل به دنبال تخریب جناح رو به رو و پیشبرد منافع خود هستند باید بدانند این کار به هیچ عنوان به سود کشور به مصلحت نظام نیست و تنها تفرقه و مشکلات را بیشتر خواهد کرد.

وی ادامه داد: شیوه هایی چون تخریب، برچسب زدن، توهین، دروغ، افترا و تهمت نه تنها در علم سیاست از جایگاهی برخوردار نیست حتی در اقتصاد و تجارت بین‌الملل نمی‌توان برای حذف رقیب و گرفتن نبض بازار از چنین اقداماتی استفاده کرد.

این استاد دانشگاه اظهارداشت: از سوی دیگر اگر اینگونه بپنداریم که این افراد به اصطلاح از روی جهل و نادانی به رییس جمهوری توهین کردند بسیار بدتر است زیرا نمی‌توان تمام مشکلات کنونی از جمله گرانی، تحریم و مشکلات اقتصادی را فقط بر گردن قوه مجریه و شخص رییس جمهوری انداخت.

انتقادها باید به روش صحیح و مودبانه انجام شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت: توهین به مسولان کشور، بداخلاقی در جامعه و هتک حرمت‌ها در شان فرهنگ غنی ملت ایران نیست.

محمود ثمینی بیان کرد: اهانت و توهین به افراد امری نکوهیده و ناپسند است اما متاسفانه برخی مرتکب این رفتار می شوند به ویژه که ریاست جمهوری با رای اکثریت مردم انتخاب شده است و باید به آرای مردم احترام گذاشت.

وی اظهار داشت: بنا بر فرمایشات مقام معظم رهبری هرگونه انتقاد به هر مسول و مقامی باید به روش های صحیح و مودبانه با مدرک و مستند انجام شود اما برخی همچنان هتاکی و تلاش می کنند این رفتار ناپسند را نهادینه نمایند.

ثمینی با بیان اینکه اینگونه رفتارها برای فرهنگ غنی مردم ایران افتخار نیست ادامه داد: توهین به مقامات در داخل کشور باعث تاثیر بر مراودات بین‌المللی آنان می شود و تصوراتی در افکار خارج از مرزهای ما ایجاد می کند.

نماینده مردم نوشهر ، چالوس و کلارشت در مجلس شورای اسلامی گفت: توهین کنندگان به رییس جمهوری در جریان جشن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در اصفهان دشمنان را خشنود کرده و آب به آسیاب آنان ریختند.

محمدعلی محسنی بندپی با بیان اینکه عاملان توهین به رییس جمهوری علاوه بر اینکه استقلال نظام و بویژه رییس قوه مجریه را زیر سئوال بردند، قصد ایجاد تفرقه و نفاق بین مردم و دولتمردان را دارند، افزود : به طور حتم تمام جریان‌ها و گروه‌های سیاسی، توهین به رییس جمهوری را محکوم می‌کنند.

وی با اشاره به اعمال تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه نظام اسلامی و فشار اقتصادی ناشی از ویروس کرونا که باعث شده است مردم شرایط سخت اقتصادی را تجربه کنند، گفت : در شرایطی که وحدت و انسجام ملی در شرایط حاضر بیش از هر زمان دیگری در کشور احساس می‌شود، برخی افراد با توهین به رییس جمهوری در جشن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، در اصل حاکمیت و نظام را نشانه گرفته اند و این کارشان آورده ای جز شاد کردن دشمن در پی نداشته است.

هتاکان جایگاهی در بین مردم ندارند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: رفتارهای دور از اخلاق برخی از جمله توهین کنندگان و هتاکان به منتخب ملت هیچ جایگاهی در بین مردم انقلابی نداشته، نخواهد داشت و محکوم است.

محمد تقی ایرانی افزود: شعار علیه رئیس جمهوری قانونی و منتخب ملت ایران در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن امسال که روز وحدت و شکوه انقلاب اسلامی است توسط افراد معدودی در یکی از استان‌های کشور امری مذموم و بر خلاف اخلاق و آموزه‌های دینی و مورد نکوهش جامعه اسلامی است.

وی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب بارها در بیانات خود تاکید داشتند "بد زبانی و توهین عملی انحرافی است" و این اقدام از سوی عده‌ای در راهپیمایی امسال به طور قطع مورد قبول مراجع عظام و مردم شریف و متدین ایران نیست.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران نیز با تقبیح شعار دادن علیه رییس جمهوری گفت : توهین به جایگاه و شخصیت رئیس جمهوری در نظام اسلامی غیر قابل قبول است.

حجت اسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی افزود : نباید اجاره داد تا توهین و هنجارشکنی در جامعه شکل بگیرد .

وی با تاکید بر این که به هیچ عنوان هنجار شکنی درست نیست چرا که ادبیات خوش ، توصیه دین اسلام و محور پیام پیامبران الهی بوده است ، تاکید کرد : مقام معظم رهبری نیز همواره بر لزوم رعایت اخلاق و موازین اسلامی گفتاری و رفتاری در جامعه تاکید می کنند.

توهین به رییس جمهوری خلاف اتحاد و یکپارچگی در کشور است

استاد علوم سیاسی دانشگاه مازندران با تاکید بر این که توهین به مسئولان نظام بسیار هزینه‌زا است ، گفت : توهین به مسئولان نظام که در چارچوب قانون اساسی برگزیده مردم و مورد تایید ساختارهای رسمی کشور هستند ، به نوعی توهین به اصل نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

دکتر رحمت عباس تبار افزود : باید همه جریان های سیاسی سخنان مقام معظم رهبری را فصل الخطاب بدانند و تمامی رفتارهای خود را در جریان و در قالب آرمان های انقلاب اسلامی تعریف کنند.

وی گفت : انقلاب اسلامی بخصوص یوم الله ۲۲ بهمن نقطه تاریخی قیام امام خمینی (ره) بوده که با خود چهره وحدت ساز و یکپارچگی را به همراه داشته است و نباید کسی خود را خارج از این مسیر تعریف کند.

استاد دانشگاه‌های ارومیه گفت: توهین به رییس جمهوری مسیر خلاف اتحاد و یکپارچگی بوده و پیام چندگانگی در داخل کشور را به دنیا صادر می کند.

مصطفی فروزان افزود: ۲۲ بهمن یک روز ملی و به تعبیر امام راحل، یوم الله است؛ وقتی رسانه های دنیا تحولات این روز را تمام عیار پیگیر هستند چرا باید شعاری طرح شود که با وحدت و انسجام ملی در تعارض باشد؟

وی با بیان اینکه امروز بیش از هر زمان دیگری به همدلی و باهم بودن نیاز داریم، اضافه کرد: آنچه در اصفهان رخ داد، به دل و جان دوستداران انقلاب، اسلام، ایران و ارادتمندان مقام معظم رهبری هم خوش نیامد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: هنجارشکنی و توهین در هر شرایطی مذموم و غیر قابل قبول است و نباید اجازه داد این نوع رفتارها و بداخلاقی ها در جامعه شکل گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین ستار علیزاده اظهار داشت: در اسلام، فرهنگ دینی و قرآنی ما فحش، ناسزا، بی ادبی، توهین برای همگان در جامعه اسلامی مذموم و ناپسند است حال اگر این امر در مورد مسئولان نظام باشد وجهه بدتری دارد.

وی بیان داشت: مردم و مسئولان حق ندارند در انتقادها از کلمات ناشایست، ناپسند و زشت استفاده کنند، ضمن اینکه وظیفه مسئولان در این باره بیشتر است، شاید گاه مردم از مسئولان و افراد دارای جایگاه این کلمات را می آموزند و به نوعی بیان می کنند اما در هر صورت این نوع رفتارهای ناهنجار با هر شکل و عنوانی، توجیه منطقی ندارد.

بد اخلاقی سیاسی در مکتب اسلام جایگاهی ندارد

دبیر حزب اعتدال و توسعه استان فارس، هتک حرمت و توهین به رئیس جمهوری در مراسم گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب را خلاف موازین و آموزه‌های دینی دانست و گفت: اینگونه رفتارها، همصدایی و همراهی با دشمنان و بدخواهان نظام است.

میر اعظم هاشمی افزود: بد اخلاقی‌های سیاسی در مکتب اسلام هیچ جایگاهی ندارند و باید با افرادی که به نام دین و دیانت، تمام اصول اخلاقی را زیر پا می گذارند و دست به تخریب شخصیت‌های نظام می‌کنند برخورد جدی شود.
وی ادامه داد: اگر با اینگونه اقدامات برخورد مناسب نشود، این توهین‌ها نسبت به سایر مسئولان نظام در همه سطوح نیز تکرار خواهد شد.
او اظهار داشت: دشمنان و مخالفان نظام جمهوری اسلامی به وجود چنین افرادی در داخل نیاز دارند تا توسط آنها علیه مسئولان کشور شروع به فحاشی و زدن تهمت و آنها را تخریب کنند.

به گزارش ایرنا، به دنبال اعتراضات گسترده اهانت برخی موتورسواران اصفهانی به رییس جمهوری، دادستان عمومی و انقلاب اصفهان دستور شناسایی عاملان و محرکان توهین به رییس جمهوری در مراسم گرامیداشت بیست و دوم بهمن امسال در این شهر را صادر کرده است.

برپایه اعلام دادگستری کل استان اصفهان، علی اصفهانی با تاکید بر صیانت از جایگاه ارکان حاکمیتی نظام و با مذموم دانستن تلاش برخی در القای تفرقه در کشور گفت: دستور شناسایی مرتکبان و محرکان شعارهای هنجار شکنانه و توهین به رییس جمهوری برای مراجع امنیتی صادر شد.

دادستان اصفهان گفت که دستگاه قضایی صرفنظر از مسائل جناحی، پاسداری از قانون، حرمت و صیانت از شخصیت حقوقی و حقیقی افراد را مقدم بر هر نظری می داند و با قانون شکنان برخورد قاطعانه خواهد کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دولت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نسخه‌های مافیایی آیفون 15 توسط Caviar معرفی شد