145میلیارد ریال کالای قاچاق در خراسان شمالی کشف شد


145میلیارد ریال کالای قاچاق در خراسان شمالی کشف شد

بجنورد- ایرنا- دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان شمالی گفت: امسال هزار و 248 فقره پرونده به ارزش 145 میلیارد ریال در بحث قاچاق کالاهای وارداتی و صادراتی تشکیل شده است.

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی و امور بین الملل استانداری خراسان شمالی، حجت اله خانزاده اظهار داشت: در این مدت ٢٧۶ فقره پرونده در دادسراها و اداره کل تعزیرات حکومتی بررسی و حکم لازم صادر شده است.

وی افزود: عمده کالاهای قاچاق شده از خراسان شمالی به سایر استان ها دام، نهاده های دامی، غله و سوخت است و اقلام مصرفی مانند برخی دارو، لوازم آرایشی، مواد غذایی، دخانیات، لوازم الکتریکی و پوشاک به صورت قاچاق وارد استان شده است.

وی گفت: طبق ضوابط جدید با هدف جلوگیری از قاچاق دام در خراسان شمالی باید تمام ۲ میلیون راس دام سبک استان پلاک کوبی شوند زیراکه در غیر اینصورت امکان حمل و نقل دام و عرضه نهاده های دامی بر ای آنان وجود ندارد.

خانزاده گفت: پیشگیری از قاچاق یک مقوله فرهنگی است که باید جامعه به سطحی از آگاهی برسد که تولید کالای با کیفیت تنها راه از بین رفتن پدیده قاچاق است و این موضوع مستلزم تبلیغات هوشمندانه است.

وی با بیان اینکه اگر ضوابط و مقررات لازم در تولید کالا رعایت نشود حتی در مرحله عرضه محصول، قاچاق محسوب می شود، افزود: اگر سامانه های زیرساختی در مراحل تولید و عرضه کالا ایجاد شود شفافیت های مالی ایجاد و پدیده قاچاق از بین می رود.

خانزاده در بخش پایانی سخنان خود گفت: در استان چون صرافی دارای مجوز راه اندازی نشده است در بحث قاچاق ارز آمار دقیقی وجود ندارد.

استان مرزی ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است که گمرگ یا بازارچه مرزی ندارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر