دستگاه‌های اجرایی کردستان موظف به اجرای قانون مناسب‌سازی هستند


دستگاه‌های اجرایی کردستان موظف به اجرای قانون مناسب‌سازی هستند

سنندج - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان گفت: شهرداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان موظف به اجرای قانون جامع مناسب‌سازی معلولان هستند.

به گزارش ایرنا، شهرام ملکی روز یکشنبه در دومین جلسه هماهنگی و پیگیری مناسب سازی استان در محل سالن اجتماعات اداره کل بهزیستی استان کردستان اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی بایستی نسبت به اجرا کردن ضوابط و مقررات قانون جامع مناسب سازی با هدف تسهیل در تردد افراد سالمند و افراد معلول و کم توان جسمی حرکتی اقدامات لازم را به عمل آورند.

وی افزود: فرمانداری‌ها نیز باید با تشکیل جلسات شهرستانی مصوبات جلسات ستاد استانی را اجرا و گزارش عملکرد خود در حوزه شهری و روستایی را به ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی استان ارسال کنند.

ملکی یادآور شد: شهرداری‌ها نیز موظفند تا نسبت به باز آفرینی و مناسب سازی و نیز تسهیل تردد این افراد در معابر شهری و اماکن عمومی تلاش خود را مضاعف کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان اضافه کرد: شهرداری سنندج نیز باید با بهبود و بازآفرینی وضعیت معابر شهری به خصوص در پیاده راه فردوسی و نیز پارک سوار میدان آزادی برای رفاه حال معلولین و افراد سالمند و کم توان جسمی حرکتی اقدامات لازم را انجام دهند.

وی در پایان گفت: معلولان و سالمندان بر طبق حقوق شهروندی نیازمند ارایه خدمات مناسب در معابر شهری هستند و باید برای ارتقا بهتر خدمات به آنها تلاش خود را مضاعف کنیم.

براساس آخرین آمارها، در حال حاضر ۴۹ هزار معلول در کردستان به صورت مستمر و غیرمستمر زیرپوشش بهزیستی هستند که از این تعداد، ۳۱ هزار نفر آنان به صورت مستمر و بقیه به شکل غیرمستمر حمایت می‌شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس