2 جشنواره فرهنگی و هنری در شهرستان سامان به کار خود پایان داد


2 جشنواره فرهنگی و هنری در شهرستان سامان به کار خود پایان داد

شهرکرد- ایرنا- 2 جشنواره فرهنگی و هنری روز یکشنبه 26 بهمن در آیینی مشترک با معرفی افراد برگزیده به کار خود در شهرستان سامان پایان داد.

به گزارش ایرنا، در این آیین در قالب نخستین جشنواره شعر نماز، وحید بهارلو، محمدرضا سیار و مهناز درخشان به عنوان نفرات برتر معرفی و تجلیل شدند و در قالب جشنواره عکاسی پاییز هزار رنگ سامان نیز رضا کامران، محمدباقر روشنی و ندا صفاری رتبه‌های برتر را به خود اختصاص دادند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری در این آیین اظهار داشت: توجه به مسائل فرهنگی و هنری و هدایت مردم به این سمت و سو یکی از ضرورت‌های جامعه است و باید بیش از پیش به آن توجه داشت.
ابراهبم شریفی با بیان اینکه فرهنگ زیربنای هر جامعه‌ای است، تصریح کرد: فعالیت‌های فرهنگی در هر زمینه و حوزه از جمله فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی در مساجد، کتابخوانی، موسیقی، شعر، تئاتر، سینما، هنرهای تجسمی و سایر فعالیت‌های هنری ظرفیت مهمی برای پیشبرد اهداف و برنامه‌های جامعه به شمار می‌رود.
وی در ادامه با بیان اینکه استعدادهای قابل توجه فرهنگی و هنری در شهرستان سامان وجود دارد، افزود: این ظرفیت تا حد مطلوبی مورد توجه واقع شده و با برگزاری جشنواره های فرهنگی و هنری بستر مناسبی برای شکوفایی و ظهور این استعدادها فراهم شده است.
فرماندار شهرستان سامان نیز در این آیین اظهار داشت: فرهنگسرای سامان مطالبه جدی مردم و هنرمندان است و تکمیل آن سالها به طول انجامیده که یکی از علل آن تلاش برای افزایش ظرفیت سالن فرهنگسرا بوده که در انتظار دریافت مجوز ماده ۲۳ قرار گرفت و اکنون مجوز ظرفیت سالن از ۴۰۰ به ۶۵۰ نفر افزایش یافته است.

کمال اکبریان افزود: انتظار می‌رود سال آینده اعتبار قابل توجهی به این طرح اختصاص داده شود تا شاهد تکمیل هرچه سریع‌تر آن باشیم.
وی خاطرنشان کرد: در بحث فرهنگ هر چه اعتبار تخصیص داده شود یک سرمایه گذاری بلندمدت و میان مدت است.

به گزارش ایرنا، سامان در ۲۰ کیلومتری مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صبحانه خبری، 1 اردیبهشت 1403؛ از دفع حمله منتسب به اسرائیل به تاسیساتی در اصفهان تا اطل...