شبکه بهداشت و درمان آستارا از شناسایی 108 بیمار کرونا خبر داد


شبکه بهداشت و درمان آستارا از شناسایی 108 بیمار کرونا خبر داد

آستارا - ایرنا - سرپرست شبکه بهداشت و درمان آستارا گفت: 108 مورد قطعی مبتلا به کرونا با شروع مرحله دوم غربالگری در این شهرستان شناسایی شده است و در صورت ادامه کم‌توجهی به دستورالعمل‌های بهداشتی، وضعیت از حالت زرد تغییر خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا فرید بصیری مقدم روز یکشنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونا در فرمانداری آستارا بیان کرد: ۷۰ درصد مردم این شهرستان فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت نمی‌کنند و ماسک بر چهره آنها مشاهد نمی‌شود و این رفتارها باعث تغییر رنگ وضعیت کرونا خواهد شد.

وی افزود: در مرحله دوم غربالگری، بهورزان و مراقبین سلامت مراکز و خانه های بهداشت با تماس تلفنی با جمعیت تحت پوشش خود، وضعیت زنان باردار و سالمندان را جویا می شوند و در صورت وجود علائم کرونا به منازل مراجعه و نمونه گیری و تست انجام می شود.

وی ادامه داد: متاسفانه همکاری مردم در اجرای مرحله دوم غربالگری چندان رضایت بخش نیست و ویروس کرونا مانند آنفلوآنزا مستعد بومی شدن است و گسترش جهش یافته آن، خطر جدی تلقی می شود.

بصیری مقدم بیان کرد: اقدامات هدفمند و هوشمند شبکه بهداشت با همکاری دستگاه های متولی باعث کاهش ابتلا شده اما وضعیت شهرستان شکننده است و ۱۴ بیمار مبتلای به کرونا در بیمارستان بستری هستند.

او گفت: واکسیناسیون کرونا در آستارا آغاز شده و تا پایان سال آینده کارکنان بهداشت و درمان، سالمندان، معلولان، جانبازان، افراد بالای ۶۵ سال با داشتن حداقل یک بیماری زمینه ای، افراد ۱۶ تا ۶۴ سال، افراد حاضر در مراکز تجمعی، صاحبان مشاغل ضروری و عموم مردم واکسینه خواهند شد.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان آستارا گفت: ۱۲۵ چایخانه در این شهرستان فعالیت و بیشتر آنها بصورت غیرقانونی قلیان عرضه می کنند و اخطارهای لازم به متصدیان آنها داده شده اما پلمب آنها نیازمند همکاری نیروی انتظامی وسایر نهادهاست.

شیوع ویروس کرونا در دنیا خسارات جانی و مالی بر جا گذاشته و بهترین راهکار مقابله با آن، رعایت پروتکل های بهداشتی و محدودیت های کرونایی است و وضعیت آستارا از لحاظ کرونا زرد است.

شهرستان مرزی و گردشگرپذیر بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) کاخ سعدآباد در تعطیلات نوروز 1403