استاندار: ورودی‌ های استان بوشهر از چهارشنبه تا جمعه بسته می‌شوند


استاندار: ورودی‌ های استان بوشهر از چهارشنبه تا جمعه بسته می‌شوند

بوشهر- ایرنا- استاندار بوشهر گفت: براساس تصمیم ستاد مقابله با کرونا برای کنترل و پیشگیری از ورود مسافران ورودی‌های این استان از بعد از ظهر چهارشنبه‌ها تا جمعه هر هفته بسته می‌شوند.

به گزارش ایرنا، عبدالکریم گراوند روز یکشنبه در ستاد استانی مقابله با کرونا در استان بوشهر افزود: فرمانداران با همکاری و پشتیبانی نیروهای دهیاری نیروی انتظامی را در این زمینه همراهی کنند.

وی با اشاره به تغییر رنگ کرونایی استان‌ مجاور بوشهر و هشدارهای وزارت بهداشت در زیمنه شیوع ویروس جدید کرونا در کشور بیان کرد: همه باید نسبت به شیوع این ویروس احساس خطر کنند و هرگونه غفلت در این ارتباط می‌تواند استان بوشهر را با بحران روبرو کند.

گراوند اضافه کرد: همه باید خود را برای مقابله با سرکش ترین ویروس جهش یافته با قابلیت سرایت و مرگ و میر بالا نسبت به ویروس قبلی آماده کنیم چون کوتاهی در رعایت پروتکل‌های بهداشتی باعث بروز خیز سنگین بیماری می‌شود.

وی یادآور شد: تاکنون با همدلی و همراهی مردم با مسئولان، ویروس کرونا در کشور نسبت به بسیاری از کشورهای اروپایی با آن تجهیزات پیشرفته بهداشتی کنترل خوبی انجام شده‌است و میزان مرگ و میر ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در کشور کمتر بوده‌است.

استاندار بوشهر گفت: با توجه به ضربه‌ای که به بازاریان و اصناف در جریان اعمال محدودیت‌های ناشی از پیشگیری شیوع ویروس کرونا وارد شده‌است با هرگونه ایجاد محدودیت جدید برای بازار و اصناف بویژه در شرایطی که به آخر سال نزدیک می‌شویم، مخالف هستیم.

وی تاکید کرد: اگر بتوانیم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اسفند ماه را با همین شیب پشت سر بگذاریم پیش بینی می‌شود عید امسال را بتوانیم با آرامش بیشتری طی و گرفتار پیک چهارم بیماری کووید ۱۹ نشویم در غیر این صورت طیف وسیعی از جامعه دچار آسیب می‌شوند.

گراوند با اشاره به اینکه کاهش ۳ درصدی رعایت پروتکل‌های بهداشتی پیام خوبی برای استان بوشهر ندارد یادآور شد: در این شرایط هیچ ابزار و واکسنی بهترو موثرتر از استفاده از ماسک و پروتکل‌های بهداشتی نیست.

وی بیان کرد: علاوه بر سیستم بازرسی، اداره کل اطلاعات حراست دستگاه‌های اجرایی را مکلف به نظارت در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی کند.

گراوند بر ضرورت جلوگیری از نصب چادر در کنار ساحل و پارک‌ها، تست پی سی آر ملوانان با توجه به آلودگی کشورهای همسایه به ویروس جدید، کنترل پایانه‌های مسافری هوایی و زمینی تاکید کرد.

استاندار بوشهر در باره پرداخت تسهیلات کرونایی در این استان گفت: میزان تسهیلات کرونایی در استان بوشهر ۷۶ میلیارد تومان بود که تاکنون ۶۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان پرداخت شده و مابقی به میزان ۹میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان هنوز باقی مانده که نسبت به پرداخت آنها اقدام می‌شود.

وی یادآور شد: از نفوذ کلام روحانیت و بزرگان در زمینه برگزار نکردن آیین‌ها و مراسم در این شرایط استفاده شود زیرا در اوج بیماری قرار بگیریم اگر همه امکانات بهداشتی و درمانی نیز بسیج شوند باز هم پاسخگوی نیاز استان نخواهند بود.

استاندار بوشهر با اشاره به اینکه براساس تصمیم ستاد ملی کرونا امسال ایام اعتکاف در مسجدها برگزار نمی‌شود گفت: وقتی رهبر معظم انقلاب برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی همه مراسم و آئین‌های مذهبی را بر اساس دستورالعمل‌ها به شیوه خاصی برگزار کردند ما نیز باید از این شیوه پیروی کنیم.

وی تاکید کرد: کانون‌های آلوده‌ای که شناسایی می‌شوند برای جلوگیری از انتشار بیماری باید غرق و کنترل شوند.

دبیرستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر گفت: در زمان حاضر ۸۹ بیمار در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری هستند که از این شمار ۲۱ مورد در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری و ۷ مورد از آنها با کمک دستگاه تنفس می‌کنند.

دکتر سعید کشمیری افزود: هرچند در چند هفته آمار ابتلای به کرونا در استان بوشهر به زیر ۱۰۰ نفر رسیده بود اما بررسی‌ها نشان می‌دهد این استان با افزایش بستری روبرو بوده‌است.

وی اضافه کرد: با توجه به هشدار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هشدارها در مورد ویروس جهش یافته بسیار جدی است و اگر این ویروس منتشر شود با توجه به ویژگی‌های خاصی که دارد جمعیت بیشتری بویژه جوانان را درگیر خواهد کرد.

دبیرستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر گفت: تاکنون هیچ موردی از ویروس جهش یافته در این استان دیده نشده‌است اما با توجه به اینکه در برخی استان‌های کشور دیده شده باید پیشگیری‌های لازم در این زمینه انجام شود.

کشمیری با اشاره به جان باختن ۸۵۶ نفر مورد مثبت قطعی و ۱۲ نفر مورد مشکوک به ابتلا به کرونا در استان بوشهر گفت: ۷۱ درصد از جان باختگان ناشی از کرونا در استان بوشهر مربوط به گروه سنی سالمندان است.

وی یادآور شد: ابتلا و فوت در افراد مبتلا به دیابت، فشارخون، بیماری‌های قلبی و عروقی در استان بوشهر بالا است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در زمینه طرح شهید سلیمانی گفت: ۱۲۵ تیم رهگیری در استان بوشهر تاکنون هفت هزار نفر را رهگیری و از این تعداد یکهزار و ۵۰۰ آزمایش سریع انجام که آزمایش ۴۰۰ نفر از این شمار مثبت بوده‌است.

رئیس کمیته نظارت و بازرسی بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی در مقابله با کرونا استان بوشهر گفت: تاکنون سه هزار بازرسی هفتگی در این استان انجام شده‌است.

عباس قلی پور اضافه کرد: در زمان حاضر ۹۴.۷۵ درصد از خدمت دهندگان و ۹۳.۶ درصد از خدمت گیرندگان از ماسک استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: میانگین رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی ۸۶ درصد و میانگین رعایت پروتکل‌های بهداشتی ۹۱ درصد در این استان اعلام شده‌است که نسبت به گذشته کاهش نشان می‌دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قربانی