مهارت‌آموزی بانوان به توسعه عدالت جنسیتی کمک می‌کند


مهارت‌آموزی بانوان به توسعه عدالت جنسیتی کمک می‌کند

قزوین - ایرنا - معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با بیان اینکه مهارت آموزی بانوان به توسعه عدالت جنسیتی در جامعه کمک می‌کند،گفت: این مهم را باید جدیت می کنیم.

به گزارش ایرنا، علی اوسط هاشمی شامگاه یکشنبه در اختتامیه نخستین جشنواره زن و مهارت قزوین افزود: هنوز جهان با عدالت جنسیتی فاصله زیادی دارد و این تفکر حکفرما نشده که انسان به معنای عام و هم زن و هم مرد سرمایه هستند.

این مسوول با بیان اینکه توسعه کشور با مشارکت سرمایه های اجتماعی اعم از زن و مرد رقم می خورد،افزود: هیچ کشوری با تفکر جنسیتی و مردانه نمی تواند به رشد و توسعه مطلوب دست یابد.

معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه از گذشته تا امروز در برابر برخی تحولات و تغییرها مقاومت هایی وجود داشته است که محکوم به شکست بودند،گفت: در خصوص عدالت جنسیتی و مشارکت بانوان در عرصه های مختلف مقاومت ها بوده و هست.

وی با بیان اینکه پس از انقلاب اسلامی دستاوردها و پیشرفت های زیادی در حوزه بانوان ایجاد شد،افزود: اولین و مهم ترین حرکت در این حوزه که فضا را برای نقش آفرینی زنان در عرصه های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصاد باز کرد، با وجود مقاومت های فراوان از سوی بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) شکل گرفت.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای در ادامه با اشاره به نقش بانوان در پیشبرد اهداف اقتصادی کشورها،گفت: زنان گمنام در این خصوص نقش مهم و ویژه ای دارند به طوری که کشورهایی همچون هند و چین رتبه های سوم و اول اقتصاد جهانی را برای خود هدف گذاری کرده اند بخش مهمی از پیشبرد اهداف اقتصادی خود را به بانوان دارای مهارت سپرده اند.

هاشمی اظهار داشت: با کشف و شکوفاسازی استعدادها و توانمندسازی اقشار از جمله بانوان می توانیم کرامت و عزت آنان را تضمین کنیم و به سمت توسعه حرکت کنیم.

در این مراسم از ۴۲ زن ماهر برگزیده استان قزوین با اهدای لوح تقدیر و جایزه تجلیل شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دورهمی ترلان پروانه با دوستانش + عکس