ارگاسم، دردهای قاعدگی را تسکین می دهدارگاسم، دردهای قاعدگی را تسکین می دهد
یافته های جدید محققان نشان می دهد ارگاسم می تواند بلافاصله گرفتگی های قاعدگی شما را تسکین دهد. به گزارش تایمزسوفاندیا، بدون شک ارگاسم احساس خوشایندی در شما ایجاد می کند. اگرچه ممکن است افراد رابطه جنسی را در دوره ها انتخاب نکنند، اما شاید بعد از خواندن این مطلب نظر خود را تغییر دهید، همچنین ارگاسم به شما کمک می کند تا با آن دردهای قاعدگی غیر قابل تحمل را مهار کنید. بله!
رسیدن به ارگاسم از طریق خودارضایی یا برقراری رابطه جنسی در طول دوره ها می تواند به تسکین گرفتگی های قاعدگی کمک کند. نه تنها این بلکه ارگاسم در طول دوره ها به شما کمک می کند تا از علائم دیگر سندرم پیش از قاعدگی”PMS” مانند استرس، کمردرد، سردرد و تغییرات خلقی رهایی یابید. آیا می خواهید بدانید چگونه؟ در حالی که شما به ارگاسم می رسید 3 هورمون ترشح شده توسط بدن یعنی سروتونین، اکسی توسین و دوپامین می توانند بلافاصله حال شما را بهتر کنند.
هنگام ارگاسم بدن شما مواد شیمیایی مانند اکسی توسین و دوپامین را آزاد می کند که به عنوان مسکن عمل و به تسکین گرفتگی های قاعدگی کمک می کنند. خون به رحم می رسد و هنگام ارگاسم به رفع گرفتگی عضلات کمک می کند، همچنین به شما کمک می کند تا از استرس خلاص شوید و اندورفین را در بدن آزاد می کند، بنابراین احساس آرامش را افزایش می دهد و باعث خواب بهتر می شود.

اندورفین

از طرف دیگر اندورفین توسط غده هیپوفیز و سیستم عصبی تولید می شود که به تسکین گرفتگی های قاعدگی نیز کمک می کند. آنها با گیرنده هایی در مغز که احساس درد را افزایش می دهند، تعامل دارند. اینها درک ما از درد را کاهش می دهد زیرا اندورفین مسکن طبیعی بدن ما است. سروتونین و دوپامین هورمون های تقویت کننده روحیه هستند که با ارگاسم آزاد می شوند همه اینها در بهبود گرفتگی های قاعدگی موثر است. افزایش جریان خون ناشی از ارگاسم تحمل درد را افزایش می دهد و باعث می شود با احساس خوشبختی، آرامش و گرمی خواب خوبی داشته باشید.
مترجم: الهه زارعی