عملیات اجرایی مدرسه 24 کلاسه در حاشیه شهر کرمان آغاز شد


عملیات اجرایی مدرسه 24 کلاسه در حاشیه شهر کرمان آغاز شد

کرمان - ایرنا - کلنگ احداث یک باب مدرسه 24 کلاسه در محله حاشیه‌ای سرآسیاب کرمان با مشارکت شهرداری ، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان و خیران و ورثه مرحوم حاج‌علی علی‌احمدی، به زمین زده شد.

به گزارش ایرنا، شهردار کرمان روز یکشنبه در آیین کلنگ‌زنیِ این پروژه آموزشی، ضمن تبریک حلول ماه رجب و مناسب دانستن این اقدام در این روز مبارک، از مشارکت خیران و اتاق بازرگانی، صنایع و معادن استان در ساخت این مدرسه تشکر و قدردانی کرد و آن را اقدامی در جهت توسعه آموزش در مناطق کمتر برخوردار ذکر کرد.

سیدمهران عالم‌زاده با اشاره به فراهم نبودن فضای فیزیکی آموزشی کافی برای دانش‌آموزان کرمانی، اظهار داشت: خوشبختانه خیران با حساسیت ویژه نسبت به این مقوله مهم، در کنار دستگاه‌های اجرایی و حاکمیت، نقش حمایتی خود را به‌صورت مطلوب ایفا کرده‌اند.

وی ضمن ابزار خرسندی از توجه مردم و خیران به آموزش و با تأکید بر اینکه آموزش، نخستین نیاز هر جامعه تلقی می‌شود که باید به آن پرداخت، گفت: مجموعه آموزش و پرورش را از خود می‌دانیم و در عمل به مسئولیت‌ها با این دستگاه همراهی لازم را خواهیم داشت.

وی برخورداری از فضای ایمن و راحت برای آموزش را ضروری اعلام کرد و گفت: شهرداری کرمان آمادگی دارد در حد امکانات خود، با واگذاری زمین و مشارکت در هزینه صدور پروانه ساختمانی، با مجموعه آموزش و پرورش و خیران همکاری کند.

شهردار کرمان به ارتباط و تعامل مطلوب شهرداری با آموزش پرورش تاکید و تصریح کرد: شهرداری کرمان دغدغه ایجاد فضاهای آموزشی در این شهر را دارد اما فضاهای آموزشی این شهر واقع در مرکز استان از لحاظ کیفی و کمی، در حد مطلوبی نیست لذا در حد اختیارات و وظایف، با آموزش و پرورش همکاری خواهیم کرد.

عالم‌زاده با اشاره به همراهی خوب اعضای شورای اسلامی شهر کرمان در راستای توسعه طرح‌های اینچنینی با شهرداری کرمان گفت: پشتوانه شورای اسلامی شهر کرمان، در این راستا زمینه برداشت گام‌های مثبت در این مسیر را فراهم می‌کند.

اقدامات شهرداری، خیران و اتاق بازرگانی در توسعه متوازن کرمان

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان نیز در این آیین، اقدام شهرداری را بسیار ارزشمند و شایسته قدردانی اعلام کرد و گفت: شهردار کرمان با تلاش در راستای ایجاد توازن در رشد و توسعه همه مناطق شهر کرمان اقدام می‌کند.

احمد اسکندری‌نسب، ضمن تشکر از اتاق بازرگانی، صنایع و معان استان کرمان، به‌عنوان بانیِ ساخت این مدرسه، افزود: توسط اتاق بازرگانی و با مشارکت آموزش و پرورش، ۱۲۰ مدرسه ۷۲۰ کلاسه در استان ساخته می‌شود که از این تعداد، ۴۲۰ کلاس در حال ساخت است و تعدادی از پروژه‌های نیمه‌تمام نیز تاکنون به بهره‌برداری رسیده است.

وی ضمن تشکر از ورثه حاج‌علی علی‌احمدی، به‌عنوان بانی این امر خیر افزود: این پنجمین مدرسه‌ای است که کلنگ آن به زمین زده شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان افزود: از این تعداد، چهار مدرسه توسط ورثه علی‌احمدی و مدرسه پنجم، توسط خیری دیگر برای دانش‌آموزان مبتلا به اوتیسم ساخته می‌شود.

اسکندری‌نسب با بیان اینکه این پروژه‌ها با مشارکت خیران و اداره‌کل نوسازی مدارس در حال ساخت است، گفت: بیشتر مدارس در مرحله احداث و یا ساخته‌ شده، در حاشیه شهر کرمان بوده و یکی از این مدارس، پروژه ۲۴ کلاسه در شهرک هشت‌بهشت کرمان است.

پویش کرمان دانا سرآغازی بر تحول مدرسه سازی کرمان

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان نیز عملیات احداث پروژه مدرسه در منطقه سرآسیاب کرمان را برای توسعه متوازن کرمان ضروری اعلام کرد و گفت: این باب مدرسه به نام شهید مجید علی‌احمدی مزین شده است، از شهردار کرمان نیز به‌واسطه همراهی در امور خیر به‌خصوص ساخت این مدرسه قدردانی می‌شود.

مهدی طبیب‌زاده با دعوت همگان برای پیوستن به پویش کرمان دانا، این پویش را سرآغازی برای تحول مدرسه‌سازی در کرمان دانست و گفت: امیدواریم مدرسه‌سازی در استان وسعت پیدا کند و روزی برسد که تمام مدارس استان، امن و استاندارد باشد.

مدیرعامل بنیاد خیریه بناهای ماندگار شهرداری کرمان نیز متراژ زمین احداث این مدرسه را چهار هزار و ۲۰۰ مترمربع اعلام کرد و گفت: شهرداری کرمان با واگذاری این زمین و مشارکت در هزینه صدور پروانه ساخت‌وساز، در ساخت آن مشارکت داشته است.

علی زاده‌کافی افزود: این مدرسه ۲۴ کلاسه به نام شهید مجید علی‌احمدی و به همت ورثه حاج‌علی علی‌احمدی در راستای اقدامات خیرخواهانه پویش 'کرمان دانا' احداث می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در