آفتاب آمد دلیل آفتاب؛ واکنش فوری به انتقاد از «حسن خمینی» و سکوت در برابر تهمت به «امام خمینی»/ آقایان! هنوز قصد ندارید تهمت‌های سخیف فرزند منتظری به حضرت امام(ره) را پاسخ دهید؟


آفتاب آمد دلیل آفتاب؛ واکنش فوری به انتقاد از «حسن خمینی» و سکوت در برابر تهمت به «امام خمینی»/  آقایان! هنوز قصد ندارید تهمت‌های سخیف فرزند منتظری به حضرت امام(ره) را پاسخ دهید؟

نتظار می‌رفت که موسسه تنظیم و نشر آثار و بازوی رسانه‌ای اش(جماران)، از حاشیه بازی دست برداشته، به رسالت اصلی خود بازگشته و حداقل تهمت‌های اخیری که بیت منتظری متوجه امام کرده است را بی پاسخ نگذراند. اما متأسفانه باید گفت که این انتظار، بیهوده بود.

گروه سیاسی-رجانیوز: پس از انتقاد رجانیوز از سکوت سید حسن خمینی و موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) در برابر تهمت‌های کذب و ناروایی که احمد منتظری به حضرت امام وارد کرد، انتظار می‌رفت که موسسه تنظیم و نشر آثار و بازوی رسانه‌ای اش(جماران)، از حاشیه بازی دست برداشته، به رسالت اصلی خود بازگشته و حداقل تهمت‌های اخیری که بیت منتظری متوجه امام کرده است را بی پاسخ نگذراند. اما متأسفانه باید گفت که این انتظار، بیهوده بود.

بیشتر بخوانید:

تکرار تهمت‌های واهی به امام خمینی(ره) از سوی فرزند منتظری/ موسسه تنظیم و نشر آثار امام مشغول حاشیه بازی/ آقای حسن خمینی! تهمت به امام ناگوارتر است یا حذف نام ایشان از یک بیانیه؟

به گزارش رجانیوز، پایگاه خبری جماران در یادداشتی که به قلم محمدرضا الله مرادی، تلویحاً رجانیوز را متهم به زوایه داشتن با حضرت امام خمینی(ره) کرده(!) و پرسیده است: «چرا از اینکه هنوز در میان جامعه این میزان نسبت به حضرت روح الله حساسیت و تعصب وجود دارد، برآشفته شده اید؟»

جدای از اینکه در سالهایی که از تأسیس رجانیوز می‌گذرد، دفاع از انقلاب اسلامی و آرمانهای بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران اولین و اصلی ترین هدف این سایت خبری بوده و هر فرد و جریان بی غرض و آزاده‌ای می‌داند که رجانیوز در دفاع از امام و انقلاب اسلامی با کسی تعارف ندارد، بی‌فایده نخواهد بود اگر نکاتی چند را به پایگاه خبری جماران و مسئولین بالادستی‌اش یادآور شویم.

گرچه باید از جماران پرسید که «آیا کسی پیدا می‌شود که نداند منظور از بنیانگذار انقلاب، وجود مبارک حضرت امام خمینی(ره) است؟ آیا اگر به جای حضرت علی علیه‌السلام از لفظ امیرالمؤمنین استفاده کنیم، به‌معنای نادیده گرفتن اسم آن بزرگوار است؟»

در ابتدای یادداشت مذکور آمده است: «امروز در حالیکه انتظار می رفت کسانی که حتی به ظاهر دم از امام دوستی می زنند در دفاع از امام انقلاب موضع گیری قابل قبول داشته باشند، دیدم که سایت رجانیوز - که روزگاری تریبون دولت های قبل بود و امروز به نوع دیگری موضع می گیرد- شیپور را از سر گشادش می نوازد و به جای اعتراض به بیانیه نویسان ،موسسه تنظیم و نشر آثار امام و شخص یادگار امام را هدف قرار داده و با بهانه اینکه احمد منتظری درباره امام خمینی و مرحوم سید احمد خمینی سخنان ناروا گفته حمله هایی را متوجه سید حسن خمینی کرده است. برای من این میزان از «قبیله گرایی» جالب است. و یا بهتر بگویم شرم آور است. راستی نویسنده این مطالب در «رجا نیوز» چرا از «اعتراض به حذف نام امام» عصبانی است و آن را به خود می گیرد؟»

احتمال می‌رود که همکاران ما در سایت خبری جماران، بدون اینکه گزارش رجانیوز را بخوانند و صرفاً با دیدن نام حسن خمینی در تیتر خبر، برآشفته و در انتقاد از رجانیوز دست به قلم شده‌اند.

چرا که اساساً موضوع بحث رجانیوز، اعتراض بستگان حضرت امام و موسسه تنظیم ونشر آثار به بیانیه 22 بهمن نبود. از آنجایی که رجانیوز خود را ملزم به دفاع از امام خمینی و آرمانهای ایشان می‌داند، برایش سخت است ببینید موسسه عریض و طویل و رسانه‌ای که ماهیت وجودی‌شان، حفاظت از شخصیت والای رهبر کبیر انقلاب اسلامی می‌باشد، به جای عمل به این وظیفه، آتش توپخانه خود را روی نیروهای پیرو امام خمینی متمرکز کنند.

هرچند عملکرد «جماران» نشان از آن دارد که «دفاع از امام خمینی(ره)» که باید در اولویت فعالیت این سایت خبری باشد، حتی در اولویت‌های دست چندمش هم قرار ندارد.

به‌عنوان مثال، در ایام فتنه سال 88، فتنه‌گرانی که رسانه خبری جماران اکنون خود را ملزم به پوشش اخبار آنها می‌داند، تصاویر حضرت امام را پاره کرده و به آتش کشیدند. جماران و موسسه تنظیم و نشر آثار چه کردند؟ هیچ!

در همان ایام فتنه، فتنه گران علیه امام خمینی(ره) و میراثش «ولایت فقیه» شعار دادند و شمشیر کشیدند. جماران و موسسه مذکور چه واکنشی نشان دادند؟هیچ(!) و بلکه در پس پرده با سران فتنه همنوا شدند.

در ادامه یادداشتی که جماران علیه رجانیوز منتشر کرده، آمده است: «اگر واقعا [رجانیوز]«درد امام دوستی» دارد، او هم به نوبه خود اعتراض کند. چرا از این ستون به ستون دیگر می پرد و در این میانه به بیت امام حمله می کند؟ گیرم که هر آنچه شما درباره سید حسن خمینی می گویید درست باشد، چرا نسبت به حذف نام امام حساسیت ندارید؟ مگر شما عامل حذف نام و یاد و تصویر ایشان بوده اید؟ چرا از اینکه هنوز در میان جامعه این میزان نسبت به حضرت روح الله حساسیت و تعصب وجود دارد، برآشفته شده اید؟»

در این قسمت از یادداشت نیز رسانه خبری وابسته به موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) به جای پاسخگویی بابت روزه سکوتش در برابر اتهامات کذبی که بیت منتظری به حضرت امام وارد می‌کند، با فراری رو به جلو، رجانیوز را به برآشفته شدن نسبت به میزان حساسیتی که روی نام حضرت امام(ره) وجود دارد متهم می‌کند!

در همین رابطه باید به اعضای این سایت خبری متذکر شد که بر خلاف ادعای آنها، برآشفتگی رجانیوز نه از بابت حساسیتی که روی نام امام وجود دارد، که به‌خاطر بی‌عملی و انفعال دفتر و دستکی است که وظیفه‌شان مقابله با جریان تحریف امام است، اما توهم پیدا کرده و در بیانیه راهپیمایی 22 بهمن، به دنبال توطئه می‌گردند.

در ادامه یادداشت جماران آمده است: «این دوستان(رجانیوز) باید بدانند که در هر مورد که سخن درباره مسائل بیت مرحوم آیت الله منتظری مطرح بوده، موسسه تنظیم و نشر آثار امام موضع خود را به روشنی اعلام کرده است. فقط کافی است کمی در تاریخچه این موضوع جستجو کنید. البته موسسه مثل هر کس و هر نهاد دیگر هر روز به هر کسی پاسخ نمی دهد ولی لازم بدانید که تمام آنچه امروزه شما درباره اشتباه های آقای منتظری و بیت ایشان می دانید، ناشی از همین «آثار منتشر شده از سوی موسسه» بوده است.»

در ارتباط با ادعای جماران مبنی بر اینکه در هر مورد که سخن درباره بیت منتظری و اتهامات بی اساس وارده به امام خمینی مطرح بوده، موسسه تنظیم و نشر آثار به روشنی اعلام موضع کرده است، متاسفانه باید گفت که عملکرد این سالهای موسسه تنظیم و نشر و رسانه خبری‌اش، چیز دیگری می‌گوید.

اولویت این مجموعه‌ها نه دفاع از شخصیت والای امام خمینی(ره)، که تخریب و سرکوب منتقدین عملکرد سید حسن خمینی و مجموعه‌های زیر دستش است.

به عبارتی روشن‌تر، وظیفه خود می‌دانند که نه به مقابله با تحریف کنندگان و اهانت کنندگان به امام خمینی(ره)، که به تخریب منتقدین سیدحسن خمینی برخیزند.

شاهد مثالش هم مورد اخیر که اهانت‌های احمد منتظری به امام خمینی(ره) را فراموش کرده و به فاصله تنها چند ساعت، با برچسب زنی به رسانه منتقدِ سکوت سیدحسن خمینی، انتقاد مطرح شده را پاسخ دادند.

جماران در بخشی از یادداشت خود مدعی شده است که «موسسه مثل هر کس و هر نهاد دیگر هر روز به هر کسی پاسخ نمی دهد.»

اما حداقل در روزهای اخیر دیدیم که مسئولین موسسه آنقدر وقت خالی دارند که با توهم توطئه‌‌شان، چندین روز بیانیه 22 بهمن را آماج حملات خود قرار دهند.

ضمن اینکه باید به موسسه تنظیم و نشر آثار و رسانه خبری‌اش یادآور شد که بودجه‌های ده‌ها میلیاردی را بابت حفاظت از مقبره و مجسمه و اسم و ژن حضرت امام دریافت نمی‌کنند. بلکه رسالت‌ و بن‌مایه تأسیسشان حفاظت از میراث و آرمان امام خمینی(ره) است. اگر قرار نیست هر روز به مقابله با دشمنان امام خمینی(ره) نپردازند و پاسخ اتهام زنندگان را ندهند، چرا فعالیت می‌کنند؟

در رابطه با ادعای دیگر جماران در ارتباط با اینکه «تمام آنچه امروزه شما(رجانیوز) درباره اشتباه های آقای منتظری و بیت ایشان می دانید، ناشی از همین «آثار منتشر شده از سوی موسسه» بوده است» نیز، باید گفت که ادعای بی اساسی بیش نیست.

اولین و آخرین اقدام جدی که ما از موسسه تنظیم و نشر آثار در راستای تبیین اشتباه‌های حسینعلی منتظری به یاد داریم، انتشار «اسنادِ اصالت دو نامه امام خمینی(س) در خصوص آیت منتظری و نهضت آزادی» است که در بهمن ماه سال 97 منتشر شد.

عدم انتشار رنجنامه مرحوم سیداحمد خمینی که در انتقاد از منتظری نوشته شده است نیز خط بطلان دیگری بر ادعای اخیر جماران است. اگر موسسه تنظیم و نشر آثار مدعیِ تبیین ماجرای منتظری و امام خمینی(ره) است، چرا تا به امروز از انتشار رنجنامه خودداری کرده است؟

سخنی پایانی با جماران

انتظار نداشته باشید با ندای وامصیبتایی که به‌خاطر به کار بردن عبارت «بنیانگذار انقلاب اسلامی» به جای نام امام خمینی(ره)، باورمان شود که مدافع شخصیت حضرت امام هستید.

چرا که اگر رسالت خود را دفاع از امام و میراث او می‌دانستید، در مواقعی که باید در دفاع از رهبر کبیر انقلاب اسلامی و آرمانهایش به میدان می‌آمدید و قلم می‌زدید، روزه سکوت نمی‌گرفتید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تاریخی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اعدام برای کارگردان شیطان صفت / 2 دختر هنرجو را در تله شوم خود انداخت + جزییات