افتتاح اولین طرح گردشگری کشاورزی در سمنان/ بهره برداری از 3 پروژه گردشگری


افتتاح اولین طرح گردشگری کشاورزی در سمنان/ بهره برداری از 3 پروژه گردشگری

در آیینی سه پروژه «مجتمع گردشگری باغ سبز»، «سفره‌خانه سنتی تالار ایرانیان» و «سفره‌خانه سنتی ضیافت ارگ» در سمنان به بهره برداری رسید شد.

مهدی جمال مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان در مراسم افتتاح سه طرح گردشگری استان اظهار کرد: اگرچه به دلیل شیوع کرونا، گردشگری دوران سختی را پشت سر می‌گذارد، با این حال متوقف نشدیم و تشکل‌های گردشگری در زمینه بوم‌گردی ، هتل‌ها و ...تشکیل شد و هریک دارای تشکل مستقل شدند.

مهدی جمال با اشاره به اینکه تشکل صنایع‌دستی نیز به زودی راه‌اندازی می‌شود، افزود: رویکرد اداره کل توجه به بافت‌های تاریخی و حمایت از راه‌اندازی تاسیسات گردشگری در این مناطق است.

وی بیان کرد: با ورود تاسیسات گردشگری به بافت‌های تاریخی، زمینه افزایش حضور گردشگران و رشد اقتصادی فراهم می‌شود.

حبیب الله خجسته‌پور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان نیز در این مراسم گفت: ایجاد فضاهای کاربردی برای فراهم کردن زمینه اقامت و پذیرایی از گردشگران یکی از راه‌های موثر برای رشد گردشگری و تبدیل سمنان به مقصد سفر است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سمنان نیز در رابطه با این پروژه‌ها گفت: مجتمع گردشگری باغ سبز با صرف 20 میلیارد ریال راه اندازی شده است و اولین مجوز گردشگری کشاورزی در استان سمنان را دریافت کرده است.

حمیدرضا دوست‌محمدی افزود: این مجوز گردشگری کشاورزی به واحد باغ سبز سمنان واقع در سنادره و به‌دنبال انعقاد تفاهم‌نامه توسعه گردشگری کشاورزی در استان سمنان، ارائه شده است.

وی افزود: در این واحد، خدمات گلخانه‌ای، صنایع‌دستی، نگهداری حیوانات، پذیرایی و ... ارائه می‌شود و فضای آرامش‌بخش و مفرحی برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند.

دوست‌محمدی در خصوص پروژه سفره‌خانه سنتی ایرانیان نیز گفت: حجم سرمایه‌گذاری دراین طرح 30 میلیارد ریال است و با ظرفیت پذیرایی از 300 نفر، زمینه اشتغال هشت نفر را فراهم کرده است.

وی افزود: سفره‌خانه سنتی ضیافت ارگ نیز با حجم سرمایه‌گذاری 90میلیارد ریال، زمینه اشتغال 23 نفر را فراهم کرده است.

در ادامه این بازدیدها از کارگاه صنایع‌دستی قجر به عنوان اولین کارگاه تولید کاشی هفت رنگ در استان سمنان بازدید شد.

طرح گسترش این کارگاه در دست اقدام است و زمینه اشتغال ۴۰ نفر را فراهم می‌کند.

به گزارش ایسنا مجتمع گردشگری باغ سبز که با صرف ۲۰ میلیارد ریال راه اندازی شده است، اولین واحدی است که مجوز گردشگری کشاورزی در استان سمنان را دریافت کرده است.

این مجوز گردشگری کشاورزی به واحد باغ سبز سمنان واقع در سنادره و به‌دنبال انعقاد تفاهم‌نامه توسعه گردشگری کشاورزی در استان سمنان، ارائه شده است. در این واحد، خدمات گلخانه‌ای، صنایع‌دستی، پذیرایی و ... ارائه می‌شود و فضای آرامش‌بخش و مفرحی برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس