ماجرای دست دادن رامسفلد با شیطان


ماجرای دست دادن رامسفلد با شیطان

به گزارش مشرق، صفحه اینستاگرام مرزوبوم روایت دونالد رامسفلد از دیدارش با صدام را منتشر کرد. دونالد رامسفلد در کتاب خاطراتش با نام "دانسته ها و نادانسته ها" به بخشی از خاطرات...

به گزارش مشرق، صفحه اینستاگرام مرزوبوم روایت دونالد رامسفلد از دیدارش با صدام را منتشر کرد.

دونالد رامسفلد در کتاب خاطراتش با نام "دانسته ها و نادانسته ها" به بخشی از خاطرات خود و مذاکراتش با صدام در این دیدار اشاره کرده است. او در این خاطرات چند بار تأیید می کند که می دانسته صدام در جنگ از سلاح شیمیایی استفاده می کرد. سپس اینکه می دانسته صدام یک جنایتکار بود.

رامسفلد که در زمان حمله به عراق در سال ۲۰۰۳ وزیر دفاع جورج بوش بود، غیر مستقیم به سیاست ریاکارانه امریکا اشاره کرده است. او ۲۰ سال پس از دیدارش با صدام گفت: جهان بدون صدام امن تر است. خبرنگار الجزیره از وی پرسید: "شما در دهه هشتاد به بغداد رفتید و با کسی که وی را امروز شیطان می نامید، دیدار کردید؛ دست دادید و در جنگ با ایران حمایتش کردید." او در پاسخ به این پرسش گفت: در آن زمان وزیر خارجه و رئیس جمهور از من خواستند تا با صدام دیدار و از اهداف وی اطلاع پیدا کنم. او مرد درستکاری نبود، ولی ما با ایران رابطه بسیار بدی داشتیم و این به خاطر اسارت کارکنان سفارتمان بود و من به شخصه هیچ علاقه ای به دادن سلاح به عراق نداشتم.

ماجرای دست دادن رامسفلد با شیطان

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


توزیع 35 هزار بسته معیشتی در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان توسط ستاد اجرایی فرم...