فلسطین خواستار تسریع در رسیدگی به جنایت‌های رژیم صهیونیستی شد


فلسطین خواستار تسریع در رسیدگی به جنایت‌های رژیم صهیونیستی شد

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، وزارت امورخارجه تشکیلات خودگردان از دادگاه بین‌المللی کیفری (دیوان لاهه) خواست که تحقیقات فوری در خصوص جنایت اسرائیل و شهرک‌نشینان این رژیم علیه ملت فلسطین و اراضی آنان صورت دهد. این وزارتخانه فلسطینی همچنین خواستار مجازات عاملان این جنایت‌ها در حق مردم فلسطین شده است. تشکیلات خودگردان فلسطین در این...

فلسطین خواستار تسریع در رسیدگی به جنایت‌های رژیم صهیونیستی شد
به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، وزارت امورخارجه تشکیلات خودگردان از دادگاه بین‌المللی کیفری (دیوان لاهه) خواست که تحقیقات فوری در خصوص جنایت اسرائیل و شهرک‌نشینان این رژیم علیه ملت فلسطین و اراضی آنان صورت دهد.

این وزارتخانه فلسطینی همچنین خواستار مجازات عاملان این جنایت‌ها در حق مردم فلسطین شده است.

تشکیلات خودگردان فلسطین در این بیانیه همچنین تشدید تعدی ادامه دار رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین و مقدسات آنان را که با هدف گسترش شهرک‌سازی و نیز از میان بردن حضور فلسطینی‌ها صورت می‌گیرد، محکوم کرده است.

وزارت امورخارجه تشکیلات خودگردان فلسطین از جامعه جهانی، سازمان‌های حقوقی بین‌المللی و بشردوستانه خواست که در برابراقدامات خلاف مقرارات بین المللی رژیم صهیونیستی بایستند و این رژیم به خاطر جنایت‌های که علیه مردم فلسطین انجام داده به صورت فوری مجازات شود.

دادگاه کیفری بین‌المللی ۱۷ بهمن ماه رأیی را صادر کرد که به موجب آن، صلاحیت رسیدگی قضایی به اراضی اشغالی فلسطین در مرزهای ۱۹۶۷ به این دادگاه واگذار می‌شود.

این تصمیم همچنین موجب می‌شود که مسؤولان ارشد رژیم صهیونیستی با اقدامات کیفری و حتی قرار بازداشت روبه رو شوند.

براساس این رأی، اراضی اشغالی ۱۹۶۷ فلسطین شامل کرانه باختری از جمله قدس شرقی و نوار غزه می‌شود و این رأی پس از آن صادر شده است که فلسطینیان بارها از جنایت صهیونیست‌ها شکایت کرده و خواستار رسیدگی به گزارش‌های ثبت شده و برقراری عدالت در پرونده قربانیان جرایم صهیونیست‌ها شده‌اند.

بر اساس قطعنامه‌های شورای امنیت، مرزهای ۱۹۶۷، به عنوان مرز فلسطین به شمار می‌رود و شهرکسازی یا فعالیت رژیم صهیونیستی در این زمین‌ها نامشروع و غیرقانونی است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج