پارک آبی شیراز در ایجاد امکانات گردشگری موقعیت مطلوبی فراهم می کند


پارک آبی شیراز در ایجاد امکانات گردشگری موقعیت مطلوبی فراهم می کند

هاشم پور گفت: پارک آبی برای رفاه شهروندان و ایجاد امکانات تفریح و گردشگری موقعیت مطلوبی را فراهم می کند و سومین حرم اهل بیت (ع) این ظرفیت را دارد که دوره اقامت گردشگران را طولانی تر کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «محمدهادی هاشم پور»، امروز (شنبه 25 بهمن) در آئین کلنگ زنی پارک آبی شیراز گفت: مهمترین مطلب در شهرسازی و برنامه سازی، انسان محوری و آسایش تمام شهروندان است.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز افزود: مدیریت شهری باید در امکانات خود رفاه شهروندان را در نظر داشته باشد و در شورای پنجم، عملکرد شورا و شهرداری شیراز پیرامون این مسئله بوده است.

وی اضافه کرد: میزان رضایتمندی شهروندان از مدیریت شهری نیز مهم است و شهروندان در صورتی راضی می شوند که اقتصاد و اشتغال شهری توسعه یابد که در رویکردهای شهرداری این دوره مد نظر بوده است.

هاشم پور تاکید کرد: پارک آبی برای رفاه شهروندان و ایجاد امکانات تفریح و گردشگری موقعیت مطلوبی را فراهم می کند و سومین حرم اهل بیت (ع) این ظرفیت را دارد که دوره اقامت گردشگران را طولانی تر کند که مصداق تحقق اقتصاد شهری است و پارک آبی بر اساس تحقق همین رویکرد طرحی شده و در مقیاس استانی و کشوری تعریف شده و قابل توجه است.

وی با اشاره به وضعیت اشتغال در جهان بیان کرد: در صنعت گردشگری، توریسم حدود 10 درصد سهم ناخالص را در دنیا دارد و از هر 11 و هشت دهم شغل جهان یکی به صنعت گردشگری برمی گردد.

هاشم پور ادامه داد: شیراز یک شهر صنعتی نیست اما سرشار از جاذبه های مختلف گردشگری است که شرایط باید به نوعی فراهم شود که موجب توسعه جاذبه های گردشگری و تشویق برای سفر مجدد گردشگر به شیراز شود.

وی تصریح کرد: بحث پارک آبی 12 سال در شهرداری شیراز مطرح شده بود و مواردی مانند تصمیمات 2 گانه، جذب سرمایه گذار و ... موجب به تعویق افتادن آن شد اما اکنون شهرداری شیراز با شرکت «شمس عمران» قرارداد منعطفی برای اجرای آن منعقد کرده است.

پایان پیام/664

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ارزش مایکروسافت معادل ارزش مجموع دو شرکت اپل و تسلا