فعالیت40هزار هکتاری اکیپ‌های پایش ملخ‌های صحرایی در کهگیلویه و بویراحمد


فعالیت40هزار هکتاری اکیپ‌های پایش ملخ‌های صحرایی در کهگیلویه و بویراحمد

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: 40هزار هکتار مرتع در این استان برای شناسایی آفت ملخ پایش شد.

«حسین لایقی مطلق» در گفت و گو با خبرنگار ایسنا افزود: طرح پایش مراتع و مزارع استان از مهر ماه امسال برای شناسایی آفت ملخ آغاز شده و تاکنون ۴۰هزار هکتار از مراتع شهرستان‌های مختلف استان پایش شده است.

وی اظهارکرد: با توجه به تجربیات مشاهده ملخ در سال‌های اخیر، بیشترین میزان پایش در مراتع شهرستان‌های گچساران و باشت انجام شده است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: بی بی حکیمه، لیشتر، امامزاده جعفر، سرابننیز و پشتکوه از مهمترین مناطق پایش شده سال زراعی جاری در این شهرستان‌ها بوده است.

لایقی مطلق تصریح کرد: با توجه به هشدارهای صادر شده از سوی وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر احتمال حمله دسته‌های ملخ مهاجم به استان‌های جنوبی کشور کار پایش با جدیت در حال انجام است.

وی ادامه داد: در این مدت هنوز موردی از آفت ملخ در مزارع و مراتع کهگیلویه و بویراحمد مشاهده نشده است، اما به دلیل هشدار سازمان حفظ نباتات کشور مبنی بر احتمال هجوم ملخ‌های صحرایی به مراتع استان همه امکانات برای شناسایی به موقع آفت ملخ بسیج شده است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: ۲۳۰ هزار هکتار از مراتع استان کهگیلویه و بویراحمد در گچساران، باشت، کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده طی سال گذشته پایش و ردیابی انجام شد. همچنین ۲۵هزار هکتار مبارزه با ملخ ها داشته ایم.

لایقی مطلق اظهار کرد: سم، سم پاش و تجهیزات مورد نیاز به اندازه کافی برای مبارزه احتمالی با آفت ملخ در استان کهگیلویه و بویراحمد تامین شده است.

وی بیان کرد: ۳۰ اکیپ جهت مبارزه با ملخ ها در سطح استان از جمله شهرستان‌های گچساران، کهگیلویه، باشت، بهمئی، چرام و لنده با توجه به همجواری با استانهای بوشهر و خوزستان آماده و مجهز در حال فعالیت هستند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)