جزئیات تحقیق و تفحص از شرکت ملی دخانیات/ بی‌احترامی وزیر صمت به نمایندگان کمیسیون صنایع


جزئیات تحقیق و تفحص از شرکت ملی دخانیات/ بی‌احترامی وزیر صمت به نمایندگان کمیسیون صنایع

طرح تحقیق و تفحص از شرکت ملی دخانیات هفته گذشته در صحن علنی مجلس به رای گذاشته شد و توانست رای مثبت نمایندگان را اخذ کند.

جزئیات تحقیق و تفحص از شرکت ملی دخانیات/ بی‌احترامی وزیر صمت به نمایندگان کمیسیون صنایع
گروه کشت‌وصنعت بازارنیوز- بهزاد قبادی، رمضانعلی سنگدوینی، نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی و پیشنهاد دهنده طرح تحقیق و تفحص از شرکت ملی دخانیات درباره علت این پیشنهاد این طرح به بازارنیوز گفت: عملکرد شرکت ملی دخانیات قابل قبول نبود. در حال حاضر این شرکت عظیم، مشکل ریزش نیرو دارد و ۵ هزار نیروی این شرکت بیکار شدند. همچنین به دلیل عملکرد ضعیف این شرکت، ۲۰ هزار توتون‌کار در استان‌های شمالی کشور دچار مشکل شده‌اند.

وی افزود: در حال حاضر شرکت دخانیات ۱۰ درصد نیاز بازار را به عهده دارد و بقیه بازار به دست سیگار‌های شرکت‌های آمریکایی و انگلیسی است. همچنین برخی از مدیران دخانیات محکومیت قضایی دارد. کسی که محکومیت دارد نمی‌تواند در دستگاه دولتی انتصاب شود و این یک اشکال دیگر است. این‌ها مشکلات، ما را وادار کرد که به تحقیق و تفحص از این شرکت روی آوریم.

این نماینده مجلس درباره روند پیشرفت این طرح در مجلس، گفت: در ابتدای کار، طبق تحقیقات شخصی که درباره این شرکت انجام دادم، سوالاتی را از مسئولین آن پرسیدم که متاسفانه جواب‌های آن‌ها قابل قبول نبود و در نتیجه رسما طرح تحقیق و تفحص تقدیم کمیسیون صنایع و معادن مجلس شد.

وی با انتقاد از رفتار وزیر صمت در جریان بررسی طرح تحقیق و تفحص در کمیسیون صنایع، گفت: در مسیر بررسی، قرار بود در یک جلسه وزیر صمت در کمیسیون صنایع حضور یابد. وی از من درخواست کرد که اگر ممکن است این جلسه را ۱۰ روز عقب بیاندازیم. من هم به کمیسیون نامه نوشتم و در خواست عقب افتادن جلسه را دادم. بعد از ۱۰ روز مجددا وزیر در کمیسیون حاضر نشد و اصلا توضیحی هم بابت آن ارائه نداد که این اشکال اساسی است. وزیر چگونه به خود اجازه می‌دهد به اعضای کمیسیون صنایع مجلس بی احترامی کند؟ همین نمایندگان او را منصوب کردند.

سنگدوینی در پایان گفت: این طرح، هفته گذشته در صحن علنی مجلس به رای گذاشته شد و توانست رای مثبت نمایندگان را اخذ کند؛ لذا به زودی اعضای هیئت رئیسه و کارشناسان آن که طبق قانون باید ۱۵ نفر از نمایندگان باشند، مشخص و کار تحقیق و تفحص آغاز می‌شود.

پایان پیام//

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کشاورزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی