مرحوم آیت الله ضیاء آبادی نگهبان مرز فرهنگی جامعه بودند


مرحوم آیت الله ضیاء آبادی نگهبان مرز فرهنگی جامعه بودند

مراسم بزرگداشت ارتحال عالم ربانی حضرت آیت الله سید محمد ضیاءآبادی با مداحی و قرائت قرآن با حضور قراء و مادحین شهیر و سخنرانی حجت الاسلام رضوانی زاده پیش از ظهر امروز جمعه 24 بهمن ماه در مسجد حضرت علی بن الحسین علیه السلام برگزار شد.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، مراسم بزرگداشت ارتحال عالم ربانی حضرت آیت الله سید محمد ضیاءآبادی امروز جمعه ۲۴ بهمن ماه ساعت ۹ تا ۱۲ با رعایت پروتکل های بهداشتی در مسجد حضرت علی بن الحسین علیه السلام برگزار شد.

بنابراین گزارش در این مراسم که با مداحی و قرائت قرآن با حضور قرا و مادحین شهیر همراه بود. حجت الاسلام رضا رضوانی زاده در سخنرانی خود در این مراسم با اشاره به خطبه متقین حضرت امیر المومنین حضرت علی(ع) گفت: اگر بخواهیم شخصیت آیت الله سید محمد ضیاءآبادی، این فقیه و مفسر و دانشمند کم نظر در طول چندین سال را توصیف کنیم باید در خطبه متقین امام علی جستجو کنیم.

حجت الاسلام رضوانی زاده افزود: مردی به نام همام بن عباده که از اصحاب امیر المومنین و انسانی اهل تقوا بودند از امیر المومنین سوالی کردند که ای امام اوصاف متقین را برای من بیان کنید به گونه گه شنونده نباشم و به گونه ای بیان کنید که در وجودم و بر جان من بنشیند. امام هم طبیب روح بودند و طرفیت افراد را می سنجدیند به اندازه درک افراد به انها می فرمودند. همام برای درک اوصاف متقین به امام اسرار کرد حضرت مجبور شد بیان کنند این مباحث را و حضرت فرمودند اهل تقوا صاحب اوصافی هستند که ۱۱۰ صفت از صفات متقین را بیان کردند و همام قالب تهی کرد.

وی افزود: اگر بخواهیم آیت الله سید محمد ضیاءآبادی را معرفی کنیم باید در لابه لای این خطبه بیان کنیم و به چند مورد گذرا از اوصاف متقین اشاره می کنم که مصداق بارز آن آیت الله ضیاء آبادی هستند. اهل تقوا فضلیت هایی دارند اولین این است اهل تقوا در جامعه، مراقب زبان خود هستند لب به زبان نمی گشایند و اگر سخنی بگویند بر اثر صواب می گویند و بر اساس حق سخن می گویند نه باطل و هر چه بگویند بر اساس عدالت است و هر چه بگویند راست می گویند.

حجت الاسلام رضوانی زاده ادامه داد: زبان عضوی است در بدن که اگر اصلاح شود خیلی از اعضا اصلاح می شود و اگر به خطا برود انسان را گمراه می کند. لذا هنر را آن انسانی انجام داده که سخن نگوید مگر بر اساس عدل و در این میان رابطه مستقیم بین تقوا و قول صادق وجود دارد. حدیثی از پیامبر(ص) وجود دارد در این خصوص که ایمان هیچ انسانی ریشه در اعماق وجودش نمی دواند مگر اینکه قلبش اصلاح شود و قلب هیچ انسانی اصلاح نمی شود مگر اینکه ربانش اصلاح شود.

وی خاطر نشان کرد» مرحوم آیت الله ضیاء آبادی نگهبان مرز فرهنگی جامعه بودند نه تنها برای تهران بلکه برای ایران و ایشان در جوار جضرت عبدالعظیم الحسنی آرمیده است ولی ربان و قلم و بیان ایشون نگهبان مرز فرهنگی جامعه است. بر اساس حق سخن می گفتند و ایشون با دو اسلحه بیان و قلم از فرهنگ جامعه نگهبانی می کردند و این کم نظیر بود. به وضوح دیده بودید ایشون یک لباسی بر تن کردند به نام لباس اعتدال برتن داشتند.

حجت الاسلام رضوانی زاده گفت: آیت الله سید محمد ضیاءآبادی بعد از کسب علم در محضر اساتید بزرگ وقتی به تهران می آیند با اسلحه قلم و بیان به ترویج دین اسلام پرداختند و بالغ بر ۱۵۰ جلد کتاب از سوی ایشون منتشر شده است. بیانشان همواره توام با ادب و وقار بود یکی از نکات ادبی ایشون روی منبر نشستن بود ایشون دو زانو بر منبر می نشستند.

شایان ذکر است مجلس ترحیم حضرت آیت الله سید محمد ضیاءآبادی از ساعت ۹ تا ۱۲ با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مسجد حضرت علی بن الحسین علیه‌السلام واقع در تجریش خیابان دربند برگزار شد که به صورت مجازی از صفحات استودیو نوریاس در آپارات و اینستاگرام به نشانی nooreyas_studio پخش شد.

پایان پیام/49

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا