خدشه‌ای به حریم حمام گله‌داری بندرعباس وارد نشده است


خدشه‌ای به حریم حمام گله‌داری بندرعباس وارد نشده است

بندرعباس - ایرنا - معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان گفت: حریم بنای تاریخی حمام گله‌داری بندرعباس در سال 96-97 مورد بازنگری قرار گرفته و خدشه‌ای به آن وارد نشده است.

عباس نوروزی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: حریم قبلی بنای تاریخی حمام گله‌داری به دلیل لحاظ نشدن مباحث فنی باعث بروز شبهه برای مالکانی که در حریم قرار گرفته بودند شده بود.

وی ادامه داد: براساس حریم قبلی یک بنا با فاصله ۶ متر از حمام گله‌داری در خارج از حریم قرار داشت و بنایی دیگری با فاصله ۱۲ متر در داخل حریم این بنای تاریخی واقع شده بود.

معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان اضافه کرد: نتیجه این وضعیت احداث یک بنای ۱۰ طبقه در فاصله ۶ متری حمام گله‌داری بود که این اعتراض مالکان زمین‌هایی که فاصله بیشتری از این بنای تاریخی قرار داشتند را در پی داشت.

نوروزی ابراز داشت: آنان اعتراض خود را از طریق حقوقی پیگیری کردند و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز کارشناسان خود را برای بررسی موضوع به بندرعباس اعزام کرد که اگر مباحث فنی به درستی در حریم اولیه بنا لحاظ می‌شد مسایل کمتری پیرامون این بنای تاریخی بوجود می‌آمد.

وی خاطر نشان کرد: کارشناسان اعزامی به هرمزگان با بررسی حریم و برگزاری نشست‌های تخصصی در بندرعباس و پایتخت به این نتیجه رسیدند که حریم بنای تاریخی حمام گله‌داری با توجه به مباحث فنی لازم در تعیین حریم‌های بناهای تاریخی نیاز به بازنگری دارد و این کار انجام گرفت.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان ابراز داشت: براساس حریم جدید حمام گله‌داری زمین‌های مجاور که در درون حریم قرار دارند تا هفت و نیم متر اجازه ساخت و ساز دارند و در صورت تخلف با آنها برخورد خواهد شد.

نوروزی افزود: همچنین بخشی از زمین‌هایی که در گذشته درون حریم واقع شده بودند در خارج حریم جدید قرار گرفتند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیروقت خوابیدن مشکلی ایجاد می‌کند؟