بارش باران و برف و کاهش محسوس دما در راه آذربایجان شرقی


بارش باران و برف و کاهش محسوس دما در راه آذربایجان شرقی

مسئول روابط عمومی هواشناسی آذربایجان شرقی از بارش باران و برف و کاهش محسوس دما از روز چهارشنبه در استان خبر داد.

افشین ابراهیمی با اشاره به آخرین وضعیت جوی استان، اظهار کرد: شرایط ناپایداری جوی از روز چهارشنبه 29 بهمن ماه تا روز دوشنبه سوم اسفند ماه کلیه نواحی استان را تحت تاثیر قرار خواهد داد، از این رو آبگرفتگی معابر عمومی و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، لغزندگی در تردد جاده‌ای، در نواحی سردسیر و کوهستانی کولاک برف، یخبندان و کاهش دید پیش بینی می‌شود.

وی با بیان این که کولاک برف در نواحی سردسیر، گردنه‌ها و مناطق مرتفع و کوهستانی وجود دارد، بیان کرد: مردم از تردد و سفرهای غیرضروری پرهیز کنند؛ توصیه می‌شود رانندگانی که قصد عبور از محورهای کوهستانی را دارند با توجه به پیش‌بینی کولاک برف حتما تجهیزات زمستانه از جمله زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.

وی با اشاره به کاهش محسوس دما، گفت: احتمال خسارت در بخش کشاورزی به دلیل تنش دمایی دور از انتظار نبوده و توصیه می‌شود در مورد انجام تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارات ناشی از تنش دمایی در درختان و... به توصیه‌های کارشناسان کشاورزی استان توجه شود.

ابراهیمی تاکید کرد: به هم استانی‌ها توصیه می‌شود ضمن رعایت نکات ایمنی، اقدامات پیشگیرانه لازم جهت جلوگیری از حوادث و خسارات احتمالی بعمل آورند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر| دژ محمدعلی خان دزفول اثری خارق‌العاده از معماری طبیعت