مراسم اختتامیه جشنواره مکتب سلیمانی، مکتب پایداری برگزار شد


مراسم اختتامیه جشنواره مکتب سلیمانی، مکتب پایداری برگزار شد

جشنواره مکتب سلیمانی، مکتب پایداری با تجلیل از برگزیدگان در دانشگاه صنعتی سهند به کار خود پایان داد.

دکتر احمدرضا مصطفی قره‌باغی- رییس دانشگاه صنعتی سهند، در آیین اختتامیه جشنواره" مکتب سلیمانی، مکتب پایداری" دانشگاه صنعتی سهند که با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به صورت وبینار برگزار شد، اظهار کرد: در طول تاریخ شاهد انسان‌های اثرگذاری بودیم که یاد و خاطره‌ی تعدادی از آن‌ها فراموش نشدنی است، اظهار کرد: سردار سلیمانی انسان وارسته‌ای بود که به دلیل داشتن ویژگی‌های متعدد از جمله اخلاق، صداقت و فرماندهی در خط مقدم، دل انسان‌ها را نه تنها در کشور ما بلکه در نقاط مختلف جهان به خود معطوف کردند.

وی افزود: ویژگی‌های سردار سلیمانی به اندازه‌ای زیاد است که نمی‌توان آن‌ها را با زبان شمرد، مقام معظم رهبری در مورد ایشان می‌فرمایند که ایشان فرد نبود بلکه مکتب بود.

وی بیان کرد: وظیفه‌ی ما شناساندن و معرفی ویژگی‌های سردار سلیمانی به نسل جوان و جدید است.

ماریزیو بوسون- فعال سیاسی اهل فرانسه نیز در این وبینار، اظهار کرد: اگر بخواهیم شخصیت سردار سلیمانی را به صورت عینی تبیین کنیم، حاج قاسم یک انسان ایرانی مسلمان و شیعی بوده و از سال ۱۹۹۸ فرمانده نیروهای قدس بوه و در سال ۲۰۲۰ شهید شد، این تعریف از ایشان کاملا معتبر و منطبق با واقعیت است اما این تعریف ما را قانع نمی‌کند.

وی ادامه داد: این تعریفی آمریکایی برای حاج قاسم سلیمانی بود، برای ما شاگران ولایت فقیه شخصیت حاج قاسم سلیمانی والاتر و بیشتر از این تعریف است.

وی با بیان این‌که حاج قاسم سلیمانی به عنوان قهرمان مبارزه با تروریست معرفی شده است، گفت: جای سوال است که چرا برخی حاج قاسم را به شیوه‌ی آمریکایی و برخی نیز به عنوان قهرمان مبارزه با صهیونیسم و تروریست معرفی می‌کنند.

این فعال سیاسی با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، تصریح کرد: انقلاب اسلامی حاصل دستاوردهای امام خمینی(ره) برای مواجهه با دنیای بی خدایی بود، امام راحل اولین دستاورد دیدگاه معنوی را برخلاف مادی گرایی انسان‌های آن دوره، ارائه کردند.

وی ادامه داد: امام خمینی انقلابی به وجود آوردند که برمبنای "لا اکراه فی الدین" بنا شده بود و حمایت از مردم مظلوم فلسطین نیز از اقدامات ایشان بود.

ماریزیو بوسون حمایت همه جانبه از لبنان را نیز از اقدامات امام خمینی(ره) عنوان کرد و گفت: حاج قاسم سلیمانی در سال ۱۹۹۸ زمانی که فرمانده سپاه قدس بود باعث شد معادله تغییر کند و لبنان کاملا آزاد شود.

وی با بیان این‌که ایستادگی ایران و همه‌ی متحدانش در مقابل گروه تکفیری، نقطه‌ی عطف بود، گفت: این موضوع در سوریه زمانی آغاز شد که تکفیری‌ها تمامی نمادها را در کلیساها نابود کردند ولی انقلاب اسلامی در مقابل اقدام آن‌ها، تصویر ناب اسلام محمدی را به جهانیان نشان داد.

وی با بیان این‌که حاج قاسم توانست کاری کند که دامنه‌ی نفوذ ایران تا فلسطین و سوریه ادامه پیدا کند و محور مقاومت شکل بگیرد، تاکید کرد: امروز وقتی به وقایع مهم سال های اخیر می‌پردازیم می‌بینیم نه تنها ایران از منطقه حمایت کرده بلکه توانسته در مقابل اقدام شیطانی دنیا بایستد.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها در همه‌ی پروژه‌های خود با شکست مواجه شدند، چرا که جمهوری اسلامی ایران توانسته از منافع خود دفاع کند، ایران توانست سیاست و مذهب را به هم پیوند دهد در حالی که دنیا قبل از انقلاب در وحشی گری و جنگ به سر می‌برد.

این فعال سیاسی با بیان این‌که انقلاب اسلامی توانست حرارت و شعله‌ی ایمان را در قلب مسلمانان ایجاد و مردم را برای مقابله با تروریسم در جهان آماده کند، گفت: انقلاب اسلامی این تصویر را به جهانیان نشان داد که حاضر است از افراد مظلوم حمایت و مراقبت کند.

وی با بیان این‌که حاج قاسم سلیمانی کسی بود که توانست رژیم صهیونیسمی را با شکست مواجه کند، گفت: ایشان توانستند پروژه‌های دشمنان را در عراق و سوریه با شکست مواجه و از سقوط عراق جلوگیری کنند، به طوریکه اکنون هزاران نفر در امنیت کامل می‌توانند در پیاه روی اربعین شرکت کنند.

بوسون با بیان این‌که روح سردار از جسمشان فراتر است، گفت: بعد از ترور سردار وقتی آمریکایی‌ها گمان می‌کردند در امنیت به سر می‌برند، روح سردار باعث شد ۱۰ها راکت به عین الاسد اصابت کند، قطعا خون شهدا موجب نابودی قدرت‌های ظالم جهان می‌شود، این تعریفی از حاج قاسم برای ما است‌.

حجت الاسلام مجتبی نظری_استاد حوزه و دانشگاه نیز در این وبینار، با بیان این‌که راز مکتب مقاومت را به نام مکتب سلیمانی مطرح می‌کنیم، اظهار کرد: نباید سردار سلیمانی را به عنوان شخص نگاه نکنیم بلکه این شخصیت بزرگوار را باید به شاخص تبدیل کنیم؛ چرا که اگر شخص به شاخص تبدیل شود می‌توان آن را به عنوان الگو در مدارس و دانشگاه‌ها مطرح کرد.

وی ادامه داد: حضرت آقا نیز به مکتب سلیمانی یا مدرسه و راه سلیمانی تاکید دارند، یکی از شاخص‌های سردار سلیمانی بحث مقاومت و پایداری است راه این پایداری، حل سه معمای نفس و ارتباط آن با توحید، دنیا و ارتباط آن با نفس و توحید و معمای مرگ و ارتباط آن با توحید است.

وی با بیان این‌که سردار سلیمانی در وصیت نامه‌ی خود کلید حل سه معما را اشک عنوان کرده است، گفت: این واژه در فرهنگ ما آنچنان که در جایگاه واقعی خود قرار نگرفته است، اشک فاطمی و اشک حسینی می‌تواند معمای نفس، دنیا و مرگ را حل کند.

نظری ادامه داد: سردار سلیمانی همواره تاکید داشتند به هرچیزی که تعلق داشته باشیم و آن تعلق قوی تر باشد به همان اندازه نفس انسان کوچک‌تر می‌شود به طوری که انسان اگر به درجه‌ی عبد بودن برسد تمامی آرزوهای نفسانی را زیر پا می‌گذارد، شهید آرزوهای بی نهایت نفس را زیر پا می‌نهد و به سوی خداوند متعال گام بر می‌دارد.

وی با بیان این‌که سردار سلیمانی در قسمت اول وصیت نامه به معمای نفس پرداخت کرده است، گفت: شهادت ما زبانی است ولی شهادت سردار سلیمانی قلبی، زبانی و یدی است، قبله‌ی قلم، کلام و دست سردار قلب اوست.

استاد حوزه و دانشگاه تاکید کرد: مقاومت الماسی را کسی می‌تواند به دست آورد که بیعتش مهره‌ای باشد نه دستی و یدی.مکتب مقاومت یا بیعت مهره‌ای را کسی می‌تواند داشته باشد که عقبه‌ی شریعتی و معرفتی داشته باشد.

وی با بیان این‌که توحیدی که سردار سلیمانی از آن صحبت کرده است در کلاس‌های درسی تدریس شود، گفت: معرفت و مقاومت سردار سلیمانی عقبه ی شریعتی دارد، ایشان نسبت به حق الناس حساس بودند.

نظری یادآور شد: واژه‌ی شکست در مکتب سیلمانی جایگاهی ندارد، در این مکتب جز زیبایی چیز دیگری نمی‌بینید.

وی بیان کرد: امروزه در تداوم مسیر سلیمانی نیاز به سردار سلیمانی‌ها داریم تا این نوع رفتارها و عظمت‌ها در فضای مجازی طوفان به پا کنند.

وی افزود: اکنون به مردی از جنس سردار سلیمانی نیاز داریم که در حل مشکلات اجتماعی و کشور تلاش کند، باید نکات مهم وصیت نامه‌ی سردار سلیمانی را احیا کنیم، ایشان در وصیت نامه به این نکته اشاره دارد که صدای پدر و مادر شهید مانند صدای تلاوت قرآن، دل را آرام می‌کند.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به پخش تیزر فیلم بانوی بهشت توسط هالیوود، گفت: هالیوود امسال برای حضرت زهرا فیلمی به اسم بانوی بهشت ساخت و آن را در آستانه‌ی ایام فاطمیه پخش کرد، دو روز از پخش آن نگذشته بود که در پاکستان ۱۱ شیعه را سر بریدند.

وی افزود: این فیلم فقط به این دلیل ساخته شده است که اهل سنت را داعشی معرفی کند.

نظری ادامه داد: سردار سلیمانی در آخرین بخش وصیت نامه‌ی خود به علما توصیه و تاکید کرده که من حضرت امام خامنه‌ای را مظلوم‌ می‌بینم پس به وسیله‌ی کلام خود کمک‌ کنید.

براساس این گزارش در پایان، نفرات برتر جشنواره مکتب سلیمانی و مکتب پایداری معرفی شدند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری