ایجاد درآمد پایدار اولویت اصلی انجمن حمایت زندانیان باشد


ایجاد درآمد پایدار اولویت اصلی انجمن حمایت زندانیان باشد

دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس تأکید کرد: انجمن حمایت زندانیان نباید در ایجاد درآمد و زیرپوشش قراردادن خانواده‌ها به منابع غیرمستمر وابسته باشد.

سید مصطفی بحرینی در دهمین جلسه هیئت مدیره انجمن حمایت زندانیان شیراز با تأکید بر حل مشکلات خانواده‌های زندانیان گفت: کمک به نیازمندان و توجه به اقشار ضعیف و نیازمند جامعه در دین مبین اسلام از جایگاه بسیار بالایی برخوردار است و ترویج فرهنگ ایثار، انفاق و کمک به دیگران می‌تواند در پیشگیری از آسیب‌ها در جامعه اثرگذار باشد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان‌های فارس، بحرینی افزود: خانواده‌های زندانیان جزو اقشار ضعیف و آسیب پذیر جامعه هستند که باید مورد حمایت جدی قرار گیرند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس عنوان کرد: شهر شیراز و استان فارس از ظرفیت خوبی در زمینه سازمان‌های مردم نهاد و خیرین برخوردار است که باید از این ظرفیت‌ها در راستای ارتقای درآمد پایدار انجمن استفاده شود و در همه شهرستان‌های دارای حوزه قضایی، دفتر انجمن حمایت از زندانیان راه‌اندازی شود.

بحرینی ادانه داد: لازم است با سرمایه گذاری و ایجاد منابع درآمد پایدار برای انجمن، زمینه اشتغال برای خانواده‌ها فراهم شود و به گونه‌ای سرمایه گذاری شود که منابع درآمدی به صورت مستمر و پایدار، و اولویت اصلی انجمن باشد.

رئیس هیئت مدیره انجمن حمایت زندانیان شیراز یادآور شد: در سرکشی از خانواده‌های زندانیان با حضور رئیس کل دادگستری استان و مدیرکل زندان‌ها، به صورت مستمر از نزدیک وضعیت خانواده‌ها را بررسی و همه تلاش ما این است که مشکلات این خانواده‌ها را مرتفع کنیم.

محسن انصاری منش، معاون سلامت و اصلاح و تربیت زندان‌های فارس نیز در این جلسه گفت: هم اکنون ۱۵ انجمن حمایت زندانیان در استان فعالیت دارند و خانواده‌های زندانیان بی بضاعت زیرپوشش این مراکز حمایتی قرار دارند.

او اضافه کرد: حمایت مادی و معنوی از خانواده‌های زندانیان به عنوان یک ضرورت و از اولویت‌های سازمانی است، برخی شهرستان‌ها از ظرفیت مناسبی به منظور جذب کمک خیرین برخوردار است با همکاری دادستان‌های شهرستان‌ها و پیگیری‌های انجام شده مقرر شده در ۸ شهرستان کوهچنار، بختگان، ارسنجان، پاسارگاد، لامرد، بوانات، رستم و قیروکارزین انجمن حمایت راه‌اندازی شود.

معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندان‌های فارس یادآور شد: انتظار می‌رود دادستان‌ها در شهرستان‌ها به عنوان رئیس هیأت مدیره انجمن، از ظرفیت‌های شهرستان مربوطه در راستای تقویت و ایجاد درآمد پایدار برای انجمن‌های حمایت استفاده کنند تا خانواده‌های بیشتری از خدمات انجمن‌های حمایت بهره مند شوند.

او اضافه کرد: رسالت اصلی انجمن حمایت این است که آسیب خانواده‌ها را به حداقل ممکن برساند و از ابتدای امسال تاکنون مبلغ ۷میلیارد و ۶۰۰میلیون تومان کمک نقدی و غیرنقدی بین خانواده‌های زیرپوشش انجمن حمایت زندانیان در سطح استان توزیع شده است.

مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان شیراز گفت: از ابتدای امسال تعداد ۱۹۰۰بسته حمایتی، تعداد ۴۶۴ کارت هدیه از طرف بنیاد مستضعفان، تعداد ۱۵۰بن کارت ۴۰۰هزار تومانی از محل موقوقه و ۱۰۰کارت مهربانی با همکاری آستان قدس بین خانواده‌های زندانیان توزیع شده است.

محمود قربانی افزود: تعداد ۱۵ دستگاه بخاری، ۲۰۰بسته لوازم التحریر با همت خیرین خریداری و بین خانواده‌های نیازمند انجمن توزیع و یک میلیارد و ۵۸۵میلیون تومان تسهیلات اشتغالزایی اعطاء شده است.

او اضافه کرد: مبلغ ۳۸۰میلیون تومان با همت خیرین و اخذ رضایت شکات برای آزادسازی زندانیان مالی و مبلغ ۳۰میلیون تومان برای کمک هزینه درمان خانواده‌های تحت پوشش پرداخت شده است.

مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان شیراز خاطرنشان کرد: با تلاش کمیته سفیران صلح و سازش زیرنظر انجمن حمایت از تعداد ۳۰۰پرونده قصاص، ۱۳۱ پرونده به رضایت منجر شده است و با همکاری آستان قدس نیز اقداماتی در زمینه صلح و سازش در حال انجام است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | ماجرای پخش شدن عکس‌های نعیمه نظام دوست در ویلای کردان؛ غافلگیر شدن خانم بازیگر...