72 درصد واحدهای صنعتی اردبیل فعال است


72 درصد واحدهای صنعتی اردبیل فعال است

اردبیل - ایرنا - رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: بیش از 72 درصد واحدهای صنعتی این استان فعال بوده و زمینه اشتغال 23 هزار نفر در این مجموعه‌ها به وجود آمده است.

به گزارش ایرنا ، داود شایقی روز دوشنبه در حاشیه دیدار استاندار اردبیل با وزیر صنعت ، معدن و تجارت افزود: در سال جهش تولید سه رویکرد اصلی در بخش صنعت هدف‌گذاری شده که در کنار ایجاد واحدهای جدید فعال کردن واحدهای راکد و افزایش توان تولید واحدهای صنعتی موجود به عنوان راهبرد اصلی مدنظر قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: در سال جهش تولید سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل بیش از ۱۹۲ پروانه بهره‌برداری صادر کرده که جهش ۷۵ درصدی را نشان می‌دهد که به افزایش صادرات صنعتی نیز کمک خواهد کرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل با بیان اینکه سهم صنعت در اشتغال استان به بیش از ۳۰ درصد رسیده است، گفت: امسال با ورود ۵۳ واحد صنعتی به چرخه تولید نه تنها اشتغال ۹۰۰ نفر فراهم شده بلکه توان تولید با محوریت صادرات تقویت شده است.

شایقی از پرداخت ۹ هزار میلیارد ریال تسهیلات از منابع مختلف برای حمایت از صنعتگران خبر داد و افزود: در سفر اخیر وزیر صنعت به استان در کنار بازدید از کارخانه کامیون‌سازی مشگین‌شهر شاهد آغاز عملیات احداث کارخانه فرآوری مواد معدنی مشگین‌شهر بودیم تا مس و مولیبدن استخراج شده در این منطقه به محصولات با ارزش تبدیل شود.

وی گفت: در کنار ایجاد و احیای واحدهای راکد افزایش ظرفیت تولید در واحدهای موجود نیز تا ۸۰ درصد مورد توجه قرار گرفته که امید است وزارت صمت از صنعتگران و سرمایه‌گذاران در استان با بسته‌های حمایتی و مشوق‌های مورد نظر پشتیبانی کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)