تاثیر دویدن بر رحم و واژن

تاثیر دویدن بر رحم و واژن

قبل از اینکه برای دویدن از خانه خارج شویم همه ما به چیزهایی از جمله پوشیدن جوراب های جاذب عرق، سوخت رسانی، حمل بطری های آب و یک فهرست پخش عالی موسیقی برای داشتن انگیزه فکر می کنیم، اما به عنوان یک زن موارد دیگری نیز وجود دارد که باید قبل از شروع دویدن به خاطر داشته باشید و آنها را در فهرست کارهایتان برای مراقبت از خود حین دویدن قرار دهید، ما در مورد پستان، رحم و واژن صحبت می کنیم. دویدن روی کل بدن ما تاثیر می گذارد. اگر توجه کرده باشید، بین عرق با عفونت مخمر رابطه وجود دارد. به گزارش تایمز سوفاندیا، در اینجا چند موردی که در مورد دوندگان زن رخ می دهد و آنچه که آنها می توانند در این مورد انجام دهند وجود دارد.

بیشتر بخوانید: چرا بی خوابی در زنان 2 برابر مردان است ؟

تخلیه ترشح واژن طبیعی است

وقتی بعد از دویدن به خانه برگشتید و ترشحات بیش از حد معمول روی شورت خود دیدید، وحشت نکنید. دویدن باعث نمی شود که بدن ترشحات واژن بیشتری ایجاد کند بلکه باعث دفع بیشتر می شود. ورزش هایی با تاثیر زیاد مانند دویدن باعث تخلیه ترشح می شوند. اگر ترشح ها باعث ناراحتی شما می شوند می توانید از پد یا آسترهای نازک و شلواری استفاده کنید. اگر مشاهده کردید ترشحات همراه با قرمزی و خارش است می تواند نشانه آن باشد که برهم خوردگی تعادل pH، مخمر یا عفونت باکتریایی دارید.

تاثیر دویدن بر رحم و واژن

تاثیر دویدن بر رحم و واژن

پستان های بزرگ اگر خوب پشتیبانی نشوند باعث ناراحتی شما می شوند

پستان های بزرگ تر بیشتر حین دویدن به سمت بالا و پایین حرکت می کنند و پستان های کوچک تر نیروی زیادی را هنگام دویدن تحمل می کنند. هر هفته ساعت ها دویدن می تواند هزاران بار پستان شما را بالا و پایین کند. اغلب حرف های بیهوده باعث تغییر فرم بدن حین دویدن می شود و احتمال می رود در نهایت شانه های خود را خم کنید یا حرکت بازوی خود را به حداقل برسانید. این امر می تواند ضمن وارد کردن آسیب به فرم بدن شما احتمال آسیب دیدگی را نیز افزایش دهد، بنابراین با پوشیدن سوتین های ورزشی با عنصر حمایت از بالاتنه می توانید این مشکل را برطرف کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین رژیم های غذایی برای زنان بالای 50 سال

احتمال نشت ادرار وجود دارد

دویدن می تواند علائم را در افرادی که قبلا با عضلات ضعیف کف لگن دست و پنجه نرم می کردند، تشدید کند. این بیشتر بعد از زایمان واژینال یا زنانی که در یائسگی یا نزدیک به یائسگی هستند، رخ می دهد. هنگامی که رحم در چنین شرایطی افت می کند مثانه و مجرای ادرار را تحت فشار قرار می دهد و باعث نشت می شود. ورزش فشار داخل شکمی شما را افزایش می دهد و می تواند رحم شما را مجبور به فشار دادن مثانه و مجرای ادرار حتی بیشتر کند، بنابراین بهتر است قبل از بیرون رفتن برای دویدن ادرار کنید و آن را نگه ندارید، همچنین وقتی احساس ادرار داشتید می توانید کمی استراحت کنید. شما می توانید تمریناتی برای تقویت عضلات کف لگن خود انجام دهید. اگر بی اختیاری ادرار مانع دویدن شما می شود می توانید با کمک یک درمانگر عضلات کف لگن خود را تقویت کنید.

تاثیر دویدن بر رحم و واژن

تاثیر دویدن بر رحم و واژن

اصطکاک و مالش به ران ها محدود نمی شود

بیشتر ما اصطکاک یا سایش ران ها را شنیده و حتی تجربه کرده ایم، اما اصطکاک سینه ها، نوک پستان ها و واژن نیز وجود دارد پس خجالت نکشید. تعداد قابل توجهی از خانم های دونده شکایت دارند حین ورزش لبینه کوچک آنها دچار مالیدگی و اصطکاک می شود. قبل و بعد از دویدن با استفاده از کرم های ضد التهاب احتمال ایجاد اصطکاک را کاهش دهید، همچنین می توانید با کمک لباس هایی باعث شوید تا لب ها در جای خود قرار گیرند.

مترجم: الهه زارعی