مردم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را جدی بگیرند


مردم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را جدی بگیرند

قصرشیرین- ایرنا- رییس شبکه بهداشت و درمان قصرشیرین گفت: مردم برای مقابله با ویروس کرونا باید رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را جدی بگیرند.

دکتر رضا منصوری روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: باتوجه به افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در بیماران سرپایی، نیاز است که مردم فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و دستورالعمل های بهداشتی و شستن دست ها را همچنان با جدیت کامل رعایت کنند.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه تاثیرپذیری واکسن کرونا واضح نیست و واکسن برای بخش زیادی از جامعه در دسترس نیست مردم باید شیوه نامه های بهداشتی را رعایت کنند.

رییس شبکه بهداشت و درمان قصرشیرین گفت: نگرانی ما از افراد ناقل ویروس کرونا است که بدون علامت هستند و در سطح شهر تردد می کنند.

منصوری اضافه کرد: افراد دارای علامت حتما به مرکز ۱۶ ساعته مراجعه کنند و آزمایش بدهند تا در صورت مثبت شدن نمونه آن ها و ابتلا به ویروس کرونا قرنطینه را رعایت کنند.

او ادامه داد: از ابتدای همه گیری ویروس کرونا تاکنون در قصرشیرین ۴۸۵ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده اند که ۲۱ تن از مبتلایان تاکنون فوت کرده اند و هم اکنون مورد بستری در بیمارستان ابوالفضل العباس (ع) نداریم.

وی گفت: پایش و غربالگری در مرزهای خسروی و پرویزخان به خوبی و به صورت شبانه روزی انجام می شود و در بازدیدی که مسوولان وزارت بهداشت و درمان از مرزهای ما و رصد و پایش مرزها داشتند در زمینه نحوه عملکرد مقابله با ویروس کرونا، رضایتمندی کامل را از عملکرد همکاران بهداشت و درمان قصرشیرین اعلام کرده اند.

او اظهار داشت: از مسوولان شهرستان می خواهم که با توجه به ازدحام خودروهای غیربومی در پایان هفته به قصرشیرین با توجه به اقلیم مناسب این منطقه، از ورود آن ها جلوگیری شود چون کرونا در کمین همگان است و با سهل انگاری و ساده انگاری و رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی شاهد موج چهارم ابتلایان به ویروس کرونا در شهرستان خواهیم بود.

شهرستان قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار تن جمعیت و ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد که در امتداد این مرزها ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان فعال است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا