پشت دیدار بارسلونا و پاری‌سن ژرمن چیست؟


پشت دیدار بارسلونا و پاری‌سن ژرمن چیست؟

بارسلونا و پاری سن ژرمن در حالی در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا به مصاف هم می روند که در سال های اخیر اتفاق های زیادی میان دو باشگاه رخ داده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از بی ساکر، پس از دو ماه غیبت، سرود لیگ قهرمانان اروپا سه شنبه دوباره در دو دیدار بزرگ لایپزیگ با لیورپول و بارسلونا با پاری‌سن ژرمن نواخته خواهد شد.

دیداری که بین آبی اناری ها و پاریسی ها برگزار می شود. به خاطر مسائلی که پشت این بازی قرار دارد حساسیت تقابل دو تیم اسپانیایی و فرانسوی بیش از بیش شده است.

همه چیز با علاقه مندی تیم کاتالانی به امضای قرارداد با بازیکنان پاری‌سن ژرمن شروع شد. تیاگو سیلوا، داوید لوییس، مارکینیوش و وراتی از جمله بازیکنانی بودند که در رادار بارسا قرار داشتند که هرگز هیچ‌ یک به آبی اناری ها نپیوستند.

ماجرای وراتی بیش از همه سر و صدا کرد. او در سال ۲۰۱۷ در فورمنترا با خوسپ ماریا بارتومئو(رییس سابق بارسلونا) ملاقات کرد. این دیدار نتیجه ای نداشت و در نهایت بازیکن ایتالیایی قراردادش را با تیم فرانسوی تمدید کرد.

از طرف دیگر پاری‌سن ژرمن در لیگ قهرمانان اروپا ۱۷-۲۰۱۶ شکست تحقیرآمیزی را برابر بارسا تجربه کرد و ۶ بر یک مغلوب شد. تیم کاتالانی پس از شکست ۴ بر صفر در دیدار رفت در یک بازی به یادماندنی در نوکمپ جبران کرد و تیم اونای امری را از این رقابت ها کنار زد.

در آن دیدار نیمار درخشید و بازیکن برزیلی چند ماه بعد با امضای قراردادی به ارزش ۲۲۲ میلیون یورو پیراهن PSG را بر تن کرد. هنوز هم این جا به جایی گرانترین انتقال تاریخ فوتبال به حساب می آید.

مهاجم برزیلی پس از چند سال حضور در پاریس هنوز نتوانسته است دوستی اش را با لیونل مسی فراموش کند و چند بار با کاپیتان بارسا ملاقات کرده است.

در یک ماه اخیر در شرایطی که هنوز ستاره آرژانتینی درباره آینده اش تصمیمی نگرفته است علاقه پاری سن ژرمن برای امضای قرارداد با مهاجم آبی اناری ها دیده شده است. اخیرا نشریه فرانس فوتبال تصویری از مسی با پیراهن شماره ۱۰ پاری سن ژرمن منتشر کرد. این اتفاق ها موجب خشم و ناراحتی باشگاه بارسلونا شده است.

دو تیم در چنین شرایطی سه شنبه در دیدار رفت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان ساعت ۲۳:۳۰ به مصاف هم می روند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان