10 نرمش آسان که دست های زیبا و جوان داشته باشید


دستان ما واقعا می‌توانند اثرات پیری را احساس کنند، و آنها اولین قسمتی از بدن هستند که پیری را نشان می‌دهند. با گذشت زمان، دست‌ها تراکم و انعطاف‌پذیری... نوشته 10 نرمش آسان که دست های زیبا و جوان داشته باشید اولین بار در مجله کسب و کار بازده پدیدار شد.

دستان ما واقعا می‌توانند اثرات پیری را احساس کنند، و آنها اولین قسمتی از بدن هستند که پیری را نشان می‌دهند. با گذشت زمان، دست‌ها تراکم و انعطاف‌پذیری عضلانی خود را از دست می‌دهند. بنابراین، ممکن است روند پیری را با برجسته شدن رگ‌ها و نازک شدن پوست نشان بدهند. به همین دلیل برای ما مهم است که آنها را تا حد ممکن جوان نگه داریم و گردش خون خوب را در آنها حفظ کنیم. با ما در این نوشتار همراه باشید تا با روش‌های ساده و سریع برای داشتن دست های زیبا و جوان بدون نیاز به استفاده از هیچ وسیله‌ای آشنا شوید!

10 نرمش آسان که دست های زیبا و جوان داشته باشید

۱. بالا بردن انگشت‌ها

این تمرین به شما کمک می‌کند دامنه حرکت و انعطاف‌پذیری دست‌ها را بهبود بدهید. ابتدا با قرار دادن دست خود روی میز، و کف دست‌ها رو به پایین شروع کرده و هر انگشت خود را با شروع از انگشت اشاره بلند کنید. سعی کنید انگشتان دیگر خود را روی میز قرار دهید. باید در انگشتان و تاندون خود احساس کشیدگی کنید. این کار را ۸-12 بار روی هر دست تکرار کنید.

۲. خم کردن / کشش شست

این تمرین باعث می‌شود تا سفتی دستان شما کاهش بیابد. با اشاره انگشت شست به سمت بیرون تمرین را شروع کنید. انگشت شست خود را به کف دست خود برگردانده و دوباره به حالت باز کشش بدهید. این حرکت را چند بار روی هر دست تکرار کنید.

۳. لغزش تاندون دست / انگشت

این تمرین برای کشش تاندون‌ها و بهبود تحرک انگشتان مفید است. انگشت‌ها را صاف به سمت بیرون بکشید. ابتدا آنها را به سمت پایین به صورت قلاب درآورده و بعد به حالت صاف برگردانید. در مرحله بعد، قبل از بازگشت به حالت صاف دست‌ها، یک قلاب با انگشتان خود که از مفصل خم شده‌اند، ایجاد کنید. اکنون یک مشت کامل با انگشت شست‌تان در بیرون از انگشتان ایجاد کرده و دوباره به یک دست صاف برگردید. تمرین را با یک مشت مستقیم تمام کنید.

۴. خم کردن انگشتان

انجام این تمرین می‌تواند انگشتان شما را تقویت کرده و به بیشتر شدن انعطاف‌پذیری آنها کمک کند. دست خود را در حالی کف آن به صورت عمودی است و انگشت شست به سمت بالا است نگه دارید. انگشت کوچک خود را برای چند ثانیه خم کنید، سعی کنید انگشتان دیگر خود را صاف نگه دارید. قبل از اینکه چند ثانیه انگشت حلقه خود را خم کنید، انگشت کوچک را صاف کنید. تمرین را روی هر انگشت روی هر دو دست تکرار کنید.

۵. کشش انگشت

این تمرین می‌تواند به انعطاف و قدرت نگه داشتن انگشتان کمک کند. دست‌ها را در مقابل‌تان بگیرید، محکم اما آرام هر انگشت را یک بار عقب و به سمت خودتان بکشید. کشش را در سراسر انگشت خود تا پایین بازو احساس خواهید کرد. دست ها را عوض کنید و انگشتان دست دیگرتان را کشش بدهید.

۶. ماساژ مچ دست تا انگشت

این تمرین به بهبود جریان خون در دستان شما کمک می‌کند. با استفاده از انگشت شست دست‌تان را محکم ماساژ دهید؛ ماساژ را از مچ دست شروع کنید. انگشت شست خود را به سمت کف دست‌تان حرکت بدهید تا به نوک انگشت کوچک خود برسید. با شروع مجدد از مچ دست، کف دست را ماساژ دهید اما هنگام تقویت دست‌ها، در پایه انگشتان خود متوقف شوید. ماساژ را از مچ تا انگشتان و انگشت شست ادامه دهید، گاهی روی انگشتان هم تا نوک‌شان بالا بروید.

۷. ماساژ انگشتان

ناحیه بین انگشت شست و انگشت اشاره را بگیرید و با استفاده از انگشت شست و باقی انگشتان این قسمت را ماساژ دهید. ممکن است با شروع تمرین کمی درد را احساس کنید، بنابراین بهتر است این تمرین را با فشار ملایم شروع کنید. قبل از تغییر دادن دست و تکرار همین حرکت در طرف دیگر، چند دقیقه کارتان را ادامه دهید. چند بار این تمرین تکرار کنید. با گذشت زمان، ممکن است کمتر احساس درد داشته باشید.

۸. لمس تک به تک انگشت شست با انگشتان دیگر

این تمرین کمک می‌کند تا انگشتان شما چابک و قوی بمانند، چیزی که برای جوان نگه داشتن آنها مهم است. دستان خود را بالا بگیرید و انگشت‌ها را به راحتی از هم جدا کنید. با انگشت شست، انگشت کوچک خود را لمس کنید و آنها را به آرامی فشار دهید. دوباره دست خود را به حالت شروع باز کرده و با انگشت حلقه و انگشت شست تکرار کنید تا زمانی که با همه انگشتان، انگشت شست را لمس کنید. این کار را روی دست دیگرتان نیز تکرار کنید.

۹. چرخش مچ دست

این تمرین به شما در کشش دادن مچ دست و تقویت عضلات کمک می‌کند. بازو را در لبه میز قرار دهید و یک حوله لول شده را برای پشتیبانی زیر آن قرار بدهید. انگشت شست خود را به حالت ایستاده نگه دارید، مچ دست را به آرامی به سمت بالا و پایین حرکت دهید تا جایی که می‌تواند از لبه میز دور شود. هنگام کشیدن مچ دست خود مقداری تنش احساس خواهید کرد، بنابراین این کار را ملایم انجام بدهید. این تمرین را چند بار روی هر دست تکرار کنید.

۱۰. گره کردن مشت

این تمرین می‌تواند به شما در افزایش دامنه حرکات دست کمک کند. با هر دست خود مشت بسازید به طوری که انگشت شست روی مشت قرار بگیرد. قبل از اینکه دست خود را باز کنید و انگشتان خود را به اندازه‌ای که ممکن است باز کنید و کشش بدهید، 1 دقیقه مشت‌تان را نگه دارید. این تمرین را هر روز 5 بار تکرار کنید.

شما برای مراقبت از دستان خود چه برنامه‌هایی دارید؟ کدام تمرینات این نوشتار را تا به حال امتحان کرده‌اید؟

ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده – سارا فیضی

منبع: brightside

۱۰ نرمش آسان که دست های زیبا و جوان داشته باشید

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها