راه‌های خلخال فاقد اقامتگاه بین‌راهی است


راه‌های خلخال فاقد اقامتگاه بین‌راهی است

اردبیل _ ایرنا _ فرماندار خلخال گفت: راه‌های ارتباطی این شهرستان فاقد اقامتگاه‌های بین‌راهی برای بهره‌مندی مسافران از امکانات رفاهی و توقف در اماکن گردشگری و استراحت در میان راه است.

به گزارش ایرنا ، فریدون بابایی روز دوشنبه در جلسه شورای ترافیک خلخال افزود: در حال حاضر همه راه‌های بین‌شهری این شهرستان از جمله خلخال - اسالم ، پونل ، اردبیل ، کوثر ، فیروزآباد ، شاهرود ، هشجین - ماسوله و ماسال فاقد اقامتگاه بین‌راهی در حوزه استحفاظی این شهرستان است.

وی اظهارکرد: سخت‌گیری‌های بیش از حد در صدور مجورهای لازم از سوی اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای این شهرستان مانع از ایجاد اقامتگاه بین‌راهی با استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در این زمینه شده است.

رئیس شورای ترافیک خلخال گفت: در حالی که در هر ۱۰ کیلومتر از مسیر راه‌های این منطقه باید یک اقامتگاه بین‌راهی احداث می‌شد ، اعمال قوانین سخت‌گیرانه از سوی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در خصوص طرح‌های پیشنهادی مانع از تحقق این هدف شده است.

وی کوهستانی بودن بیشتر مناطق خلخال و محدودیت وجود اراضی مناسب برای احداث اقامتگاه‌های بین‌راهی را از عواملی ذکر کرد که موجب شده برغم تعدد تقاضا از سوی سرمایه‌گذاران طرح‌های پیشنهادی مورد موافقت قرار نگیرد.

او همچنین با بیان اینکه ایجاد امکانات ارتقای ایمنی جاده از جمله نصب گاردریل در پرتگاه‌ها و نصب تابلو و علایم هشداردهنده و راهنمای جاده در راه‌های کوهستانی و پرخطر منطقه بخش لاینفک وظایف اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است، افزود: مشروط کردن انجام وظایف ذاتی راهداری به تخصیص اعتبار گزینه مناسبی برای توجیه کوتاهی در تامین ایمنی راه‌ها نیست.

فرماندار خلخال گفت: بیشترین سهم اعتبارات استانی امسال این شهرستان به حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تخصیص یافته ولی انتظارات مردم منطقه از این حوزه تحقق نیافته است.

فرماندار خلخال بیان کرد: در حالی که در مقابل تخصیص ۲۵ درصد از اعتبارات استانی به هر یک از دستگاه‌های اجرایی شهرستان ادارات کل باید نسبت به تامین ۷۵ درصد از اعتبار موردنیاز منطقه از محل اعتبارات ملی اقدام کنند، ولی عملا این کار از سوی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان صورت نگرفته است.

خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا