25 تیم مقابله با کرونا در ایلام بر فعالیت اصناف نظارت می کنند


25 تیم مقابله با کرونا در ایلام بر فعالیت اصناف نظارت می کنند

ایلام - ایرنا - فرماندار ایلام گفت: 25 تیم سلامت در راستای مقابله با کرونا در شهر ایلام به صورت روزانه بر فعالیت اصناف نظارت می کنند که این تیم ها متشکل از نیروهای هلال احمر، بسیج، بهداشت و درمان، صمت و اماکن است.

خیرالله گراوند روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تیم های نظارتی تاکنون در شهر ایلام ۶ هزار و ۴۱۰ بازدید داشته و ۲۶۹ اخطاریه در این راستا نیز صادر شده است.

وی یادآور شد: نظارت ها بر اصناف برای مقابله با کرونا در شهر ایلام افزایش یافته که در راستا نیز ۸۴ صنف متخلف به مراجعه قضایی معرفی و ۲۷ مورد نیز پلمب شده اند.

فرماندار ایلام افزود: ۲۴۰ مورد گشت مشترک در راستای طرح تشدید نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی اصناف در شهر ایلام انجام شده است.

گراوند در ادامه ضمن قدردانی از اصحاب رسانه استان از آنان خواست: کلیه اصناف و اتحادیه های شهر ایلام و نیز جامعه هدف را از خطر کرونا آگاه و مردم را به انجام اقدامات پیشگیرانه مقابله با کرونا نظیر فاصله گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل ها بهداشتی ترغیب کنند.

وی با بیان اینکه در بحث حفظ سلامت مردم هیچ اغماضی صورت نمی گیرد و با کلیه متخلفان اعم از اصناف، اتحادیه ها و حتی اداراتی که پروتکل های تعریف شده را رعایت نمی کنند، برخورد قانونی خواهد شد، گفت: با تازگی در راستای تحقق این شعار چند بانک شهر ایلام نیز به دلیل عدم رعایت ضوابط تعریف شده مقابله با کرونا به مراجع قضایی معرفی شدند.

فرماندار ایلام به بحث بازگشایی تالارها نیز اشاره و تاکید کرد: در بحث بازگشایی تالارهای شهر ایلام البته با رعایت قوانین و پروتکل های بهداشتی تعریف شده تابع تصمیمات ستاد ملی کرونا هسیتم.

گراوند اضافه کرد: مشاغل گروه چهار ( باغ وحش ها، شهربازی، مراکز تفریحی و گیم نت ها) شهر ایلام پس از تغییر رنگ وضعیت آبی به زرد کرونا ممنوعیت فعالیت دارند.

وی دلیل اصلی تغییر رنگ وضعیت کرونا شهر ایلام را از آبی به زرد، عدم رعایت پروتکل های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و حضور مردم در اجتماعات و مراسمات عزا ذکر کرد و گفت: مردم شهر ایلام باید برای حفظ سلامت خانواده خود از دورهمی های خانوادگی و حضور در اجتماعات اجتناب کنند.

فرماندار ایلام همچنین تجمات مردم در برخی بانک های ایلام را بسیار خطرساز و عامل ابتلا به کرونا دانست و اظهار داشت: مردم برای حفظ سلامت جان خود و جلوگیری از ابتلا به کرونا بخش زیادی از امورات بانکی که نیازی به حضور در بانک ندارند را بصورت الکترونیکی و غیرحضوری انجام و در مقابل بانک ها نیز موظف هستند در راستای طرح تکریم ارباب رجوع در سریعترین زمان امورات بانکی مردم را انجام دهند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


واکنش حکیم به وتوی عضویت فلسطین در سازمان ملل توسط آمریکا