42 زندانی همزمان با دهه فجر در همدان آزاد شدند


42 زندانی همزمان با دهه فجر در همدان آزاد شدند

همدان- ایرنا- مدیرعامل ستاد دیه استان همدان گفت: 42 زندانی جرائم غیرعمد همزمان با ایام مبارک دهه فجر انقلاب اسلامی از زندان های این استان آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند.

«یدالله روحانی منش» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: زندانیان آزاد شده شامل ۲۲ محکوم مالی، ۱۶ زندانی مهریه، ۲ زندانی ناتوان در پرداخت نفقه و ۲ زندانی ناتوان در پرداخت دیه ناشی از سوانح هستند که با پیگیری و هماهنگی ستاد دیه استان و همراهی شاکیان خصوصی، آزاد و به جمع خانواده خود پیوستند.

وی با بیان اینکه ۲ نفر از زندانیان آزاد شده زن و مابقی مرد هستند، گفت: مجموع بدهی ۴۲ زندانی آزاد شده بیش از ۵۹ میلیارد و ۸۲۹ میلیون ریال بود که با پرداخت آن زمینه آزادی این افراد فراهم شد.

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان افزود: بیش از ۳۵ میلیارد و ۶۵۳ میلیون ریال از بدهی این زندانیان از سوی شاکیان بخشیده و یک میلیارد و ۸۷۱ میلیون ریال آن نیز از جانب خانواده زندانیان تامین و پرداخت شد.

روحانی منش در خصوص نحوه تامین مابقی مبلغ موردنیاز برای آزادی این افراد، اظهار داشت: ۱۳ میلیارد و ۱۹۷ میلیون ریال به علت ناتوانی زندانی در پرداخت آن «اعسار به تقسیط» شد، هشت میلیارد و ۲۰۸ میلیون ریال در قالب کمک پرداختی برای پرونده های مالی و دیه و ۹۰۰ میلیون ریال نیز در قالب تسهیلات پرداختی از طریق چهار بانک تامین و پرداخت شد.

به گفته مدیرعامل ستاد دیه استان همدان، ۱۸۶ زندانی جرائم غیرعمد با بدهی بیش از ۴۸ میلیارد و ۴۲۷ میلیون تومان در ۹ ماه نخست امسال از زندان های استان آزاد شدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر جنجالی ترانه علیدوستی روی تخت بیمارستان پس از انتشار خبر بیماری + عکس