آیت الله دری نجف آبادی:معرفی آموزه‌های قرآنی کلید حل مشکلات فرهنگی است


آیت الله دری نجف آبادی:معرفی آموزه‌های قرآنی کلید حل مشکلات فرهنگی است

اراک - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: معرفی آموزه‌های قرآنی و سیره اهل بیت(ع) کلید حل مشکلات فرهنگی و اجتماعی است که باید مورد توجه دستگاه‌های مسئول قرار گیرد.

آیت الله «قربانعلی دری نجف‌آبادی» روز دوشنبه در نشست هماهنگی برگزاری همایش ملی علل و پیامدهای فقر و راه‌کارهای مبارزه با آن در کلام و سیره امام علی(ع) در اراک، افزود: نشر معارف قرآنی دربین آحاد مردم ودر سطوح مختلف می‌تواند یک حرکت بی نظیر در راستای احیای فرهنگ اسلامی در جامعه باشد و مسئولان فرهنگی جامعه باید به این مهم توجه ویژه داشته باشند.

وی ادامه داد: باید از هر ابزاری در راستای گسترش فرهنگ قرآن و اهل بیت در جامعه استفاده شود و در این میان برگزاری همایش‌ها و جشنواره‌های مختلف از جمله همایش ملی علل و پیامدهای فقر و راهکارهای مبارزه با آن در کلام و سیره امام علی(ع) می‌تواند آثار و برکات بیشتری به همراه داشته باشد.

امام جمعه اراک اظهار داشت: دین مبین و فرهنگ اسلامی الگوها و اسوه‌های زیادی برای زندگی دارد که با اتکا بر آنها می‌توان مانع بروز بسیاری از چالش‌های فرهنگی در جامعه شد.

آیت‌الله دری نجف آبادی تاکید کرد: با مدیریت و استفاده بهینه از منابع موجود و حذف هزینه‌های غیر ضروری می‌توان کارهای بزرگی در جهت معرفی الگوهای اسلامی و حل چالش‌های فرهنگی در جامعه انجام داد.

وی اضافه کرد: برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی نباید تنها در مساجد و تکایای مطرح شهرها اجرا شوند بلکه باید مناطق حاشیه‌ای و محروم نیز شناسایی و با اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی در آنها گامی در جهت اصلاح آن مناطق برداشت.

دبیر اجرایی بنیاد غدیر استان مرکزی گفت: ۳۰۰ مقاله از نقاط مختلف کشور به دبیرخانه همایش ملی علل و پیامدهای فقر و راه‌کارهای مبارزه با آن در کلام و سیره امام علی(ع) در اراک ارسال شد.

حجت‌الاسلام «محمدهاشم مرادی» افرود: فراخوان این همایش آبان ماه امسال به تمامی مراکز دانشگاهی، حوزوی، فرهنگی و تحقیقاتی ارسال شد و افراد تا ۱۵ بهمن ماه نیز فرصت داشتند که آثار خود را به دبیرخانه این جشنوارزه ارسال کنند.

وی ادامه داد: ابعاد فقر از نگاه امام علی(ع) در حوزه‌های فقر فرهنگی، زمینه‌ها، آثار و پیامدها، فقر دینی، اخلاقی و پیامدها و فقر اقتصادی، علل وقوع و آثار مخرب آن و آسیب‌های برآمده از فقر در تعلیم علوی در حوزه‌های فسادپذیری اقشار جامعه و تزلزل خانواده، بی‌اعتمادی مردم به حاکمان و پیدایش شکاف عمیق طبقاتی از مهمترین محورهای این همایش است.

دبیر اجرایی بنیاد غدیر استان مرکزی اظهار داشت: همچنین زمینه‌های پیدایش فقر در جامعه از منظر امام علی(ع) در حوزه‌های بی عدالتی، تبعیض و زمینه اساسی شکل‌گیری فقر، بی‌توجهی عمومی به سرنوشت جامعه، راه‌کارهای مقابله با فقر و ریشه‌کنی آن در تعلیم علوی، حوزه‌های سرمایه‌گذاری جهت عدالت اجتماعی، شروع مبارزه با فقر، ولایت‌پذیری و اطاعت از ولی‌امر و آموزش صحیح در استفاده و تخصیص منابع از دیگر محورهای این همایش است.

وی افزود: این همایش با مشارکت دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی، استانداری، بنیاد غدیر، دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌ها، شهرداری اراک، ادارات کل اوقاف و امور خیریه، تبلیغات اسلامی و فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام مرادی یادآوری کرد: آیین اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان این همایش، ششم اسفندماه امسال همزمان با ۱۲ رجب و در آستانه میلاد امام علی (ع ) برگزار می‌شود.

بر اساس اطلاعات مندرج در سایت اینترنتی بنیاد بین المللی غدیر، این بنیاد در چارچوب ارشادات مقام معظم رهبری در سال ۱۳۷۶ فعالیت خود را آغاز کرده و در تاریخ ۱۳۷۹/۰۶/۰۹ با شماره ۱۲۴۱۰ در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به صورت رسمی به ثبت رسیده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...